HJÄLP! SNABBA SVAR! Vad ska hon ge hästen?!

Sv: HJÄLP! SNABBA SVAR! Vad ska hon ge hästen?!

Hästen verkar ha samma problem som jag har med min astma. Fuktigt och kallt så fungerar det jätte bra. Torr och varm luft piper jag och har jätte svårt att andas. Om det inte fungerar med luftrörsvidgande så hjälper det i alla fall med fukt.

Antihistamin har någon redan nämnt. Förutom det så har hästen fått någon form av inhalationsbehandling? Av/via veterinär då. Om inte så skulle jag vara nyfiken på varför det inte diskuterats/provats?

Breathefree om det är örtblandningen är osannolik att den skulle hjälpa en häst med så uttalade besvär, samma sak med vitlök.

Luftrörsvidgande kan veterinär skriva ut - så har inte veterinärmedicinskt dito hjälpt gör nog tyvärr inte receptfritt eller liknande det.

Hade en gammal foderhäst som hade björkpollenallergi som behandlades med Ventoline (tror jag det hette) som man blandade i fodret. Dyrt men det hjälpte. Men hon var i uselt skick, sprang inte omkring precis.. Dock blev hon ok på en månad eller så. Hade henne inte inne, utan gick i hagen som vanligt. Men ansträngdes inte, lugnt i hagen och ingen ridning. Hon hade haft det årligen i flera år. Det var 20 år sen, så jag tvivlar på att veterinärerna missat den sjukdomen nu, men man vet ju aldrig..

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 599
Hästvård Varje höst och vinter är det samma sak, hästen får regnskållor. Vi luftar, vi badar, vi har bra täcken som andas, ser till att han inte...
2
Svar
34
· Visningar
3 851
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 308
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Ny på forumet men hängt med och läst ett tag utan medlemskap. Behöver hjälp och råd då min häst går inte upp till målvikten trots att...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 106
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar