Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sandraaa skrev:kronisk obstruktiv lungsjukdom hette det som vetrinären sa att hon hade kom jag på nu... Någon som har haft en häst som haft samma sjukdom?
Nellan skrev:Vad heter medicinen hon får?
QUOTE]
Ventipulmin är det hon äter.
Sandraaa skrev:Jag har pratat med ägaren många gånger om detta och sagt helt klart vad jag tycker. Men hon är väldigt envis och jag kan ju inte tvinga henne. Först envisades hon med att vänta och se om medicinen gjorde någon nytta, vilket jag kan förstå att hon ville pröva. Men efter 14 dagars behandling utan knappt knappt något resultat alls gav jag upp, tror inte den kommer hjälpa. Nu tyckte hon iallafall vi skulle vänta tills medicinen tog slut och se då hur vi ska göra. återstår bara 5 dagars medicin. Hoppas nu verkligen hon tar sitt förnufft till fånga och gör det som verkligen skulle vara bäst för min lilla älskling, nämligen avlivar henne... Skulle såklart gråta floder men det är inte lättare att se henne "plågas"...
Sandraaa skrev:Har medicinen hjälpt på någon av era hästar som haft problem med luftvägarna? Menar då ventipulmin eller något liknande, kommer inte ihåg exakt vad den heter...
Jag känner till en häst som blivit överkänslig mot damm (troligen pga utfodring med dammigt = mögligt hö). De knep som funkar där är:bettysmatte skrev:Skulle det funka att ha henne på lösdrift? Det finns de som är mycket mer insatta (har personligen inte haft någon häst på lösdrift ännu), men efter vad jag förstår så finns det hästar som blivit av med div. luftvägsproblem (hosta, etc.) när de blivit släppta på lösdrift i stället för att stå i stall.