Harry Potter och Fången från Azkaban (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det känns ju som om ängeln bör skydda henne isf, särskilt som ängeln kanske inte vill signalera vem den är till spionen eftersom det finns en ond spion också och visst får väl ulvarna spionrad också?

Mm, kom på att det kan vara en smula riskabelt av blodgivaren att återuppliva lilltess nu, tänk om ängeln inte är inne innan natt deadline och ser det?

Om du läser hela inlägget så ser du att jag skrev det innan jag läst uppdateringen.

Tillägg: och om jag vore dödsätare skulle jag ju ingå i lyan, dvs inte behöva hinta till ulvarna?
Jag såg att du skrev det före uppdateringen. Men det är ju ändå ulvarna som gynnas mest av att det inte finns facit. Oavsett om siaren finns kvar i leken eller inte.

En ulv utanför lyan behöver ju också iaf en del av facit för att veta vilka som är ulvar och hjälpa dem så gott det går. Därför skrev jag dödsätare eftersom de dvs ulvarna gynnas klart mest av att det finns så lite facit som möjligt.

Å nu kom uppdateringen, välkommen tillbaka @Lilltess !

Då kan vi ju dra slutsatsen att blodgivaren troligtvis är någon som varit inne i tråden sista timmen eller så, det verkar rimligt tycker jag.

Jag såg att du skrev det före uppdateringen. Men det är ju ändå ulvarna som gynnas mest av att det inte finns facit. Oavsett om siaren finns kvar i leken eller inte.

En ulv utanför lyan behöver ju också iaf en del av facit för att veta vilka som är ulvar och hjälpa dem så gott det går. Därför skrev jag dödsätare eftersom de dvs ulvarna gynnas klart mest av att det finns så lite facit som möjligt.

Fast jag leker för att det är kul, och generellt sett tycker jag det blir tråkigt med facit. Då är det ju liksom meningslöst att leka.

Information

Det kan vara farligt att leka med tiden.
I sin iver att hinna med att läsa ut hela förbjudna sektionen på Hogwarts bibliotek under terminen drar Hermione inte tillbaka ett eller två drag på sin tidsomvändare, utan hela tre!

Visserligen hann hon läsa ut hela Verket om Alkemi av Nicolas Flamel men samtidigt såg sig Serveus sig själv ståendes på balustraden bli attackerad av en dementor. Han kastade genast Patronus-besvärjelsen som jagade dementorn på flykt och drog in sig själv i säkerhet i tornet igen.

Det var kanske inte helt fel att leka med tiden....

Välkommen tillbaka @Lilltess
Yey!
Äntligen någon att lita på till 100%!

Risken finns ju att blodgivaren blir käk, så jag ser ingen anledning till att inte skaka liv i siaren. Du verkar så god att jag blir livrädd :cautious:

Detsamma, du resonerar sådär läskigt vettigt:cautious:

Fast tveksam till om ulvarna vågar chansa på det ändå? De vill nog gärna ha "säkert" käk.

Vi får hoppas på det eller att ängeln är inne och skyddar, ulvarna chansar och missar käk. Det vore ju trevligt.

Har aldrig spelat med blodgivaren innan och förstår ff inte rollen.
Lilltess är alltså tillbaka som siare? Så vi alla vet det, även onda sidan?
Och har blodgivaren förbrukat sin förmåga nu iom Lilltess?

Har aldrig spelat med blodgivaren innan och förstår ff inte rollen.
Lilltess är alltså tillbaka som siare? Så vi alla vet det, även onda sidan?
Och har blodgivaren förbrukat sin förmåga nu iom Lilltess?

Ja så har jag förstått det. Alla vet att Lilltess är siare. Blodgivaren får inte väcka någon fler. Har inte heller spelat med denna roll :)

Fast jag leker för att det är kul, och generellt sett tycker jag det blir tråkigt med facit. Då är det ju liksom meningslöst att leka.
Förstår hur du menar. Det är ju lite därför jag själv försöker mig på att leka efter att länge ha läst lekarna.

(Det gick ju inte så bra vid förra försöket i höstas då jag inte hann med alls, men jag har bättre med tid nu)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 766
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka