Harris eller Trump, Bukefalos enklast fråga någonsin?

Nej det skrev jag inte. Läs EXAKT vad jag skriver. Utan att tolka in något eget. Jag förstår inte hur det kan vara så svårt?

Jag har läst vad du skriver men håller inte med, och jag tycker att sådana förenklade "sanningar" kan ge problem om de får fäste.

Det finns såklart samband mellan politik i olika länder så att partier är mer eller lika varandra och att man som väljare attraheras mer av det ena eller det andra. Men att det skulle vara dels så rödgrönt här, och dels att just sambandet mellan att rösta rött/grönt med att ogilla Trump är så överskuggande alla andra faktorer, så att frågan om Trump vs Harris blir meningslös att ställa, tycker jag är en grov förenkling. Du underskattar t ex tilltalet hos Trump riktat mot underklass, landsbygd/småstäder som tappat sina jobb, områden som "drabbas" av invandring m.m. Harris och demokraterna får en hel del kritik för att vara alltför medelklassinriktade. Jag tycker inte att det är så enkelt att röstar man S/V/MP i Sverige så röstar man självklart på Harris.

Jag tror också att Harris kommer att dominera klart i denna frågetråd, jag håller bara inte med om enkelheten i förklaringsfaktorerna.

Men du får ju tycka vad du vill och jag får ju tycka vad jag vill, så vi kanske inte behöver tjafsa mer om vad du skrivit och inte.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 518
Senast: Twihard
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 072
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Samhälle Det fanns en USA-tråd om allmänt som händer där. Men jag tycker det kan finnas en som enbart rör frågor om valet. 2016 var första...
25 26 27
Svar
523
· Visningar
28 201
Senast: Mineur
·
Äldre Fick en länk skickad till mig av en vän idag: http://ledarsidorna.se/2016/11/ann-heberlein-usa-valet-och-det-glomda-folket/ Funderar på...
17 18 19
Svar
377
· Visningar
16 697
Senast: Sleepy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp