Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag röstar inte rött eller grönt - har aldrig gjort och kommer säkert aldrig att göra. Ändå är det precis lika självklart för mig att föredra Harris framför Trump som det är för dem med mer vänsterorienterat politiskt synsätt. Trump är i mina ögon en kriminell galning - jag vill absolut inte ha honom som president i USA!Harris.
Dum fråga att ställa på buke, de flesta här röstar rött eller grönt i någon form. Svaret blir självklart.
Det jag menar är att typ ingen som röstar rött/grönt skulle rösta på Trump. Tänker du att det är felaktigt tänkt av mig? Varför?Jag tycker du gör en grov förenkling här (som blir direkt felaktig), att inte vilja ha Trump som president handlar inte om huruvida man röstar rött/grönt eller inte. Har du följt med i vad Trump har gjort och sagt under sin tid som president och därefter?
Nu är det väl så att opinionsundersökningarna i Sverige säger att de flesta just nu skulle rösta på den "vänstra" sidan.Harris.
Dum fråga att ställa på buke, de flesta här röstar rött eller grönt i någon form. Svaret blir självklart.
Jo jag håller med. Men här på buke brukar det väl vara typ 80% på de röd/gröna och lägger man till att de flesta av oss är kvinnor och tycker att aborträtten är viktig så blir det liksom ännu färre som skulle kunna tänka sig att rösta på Trump tänker jag.Nu är det väl så att opinionsundersökningarna i Sverige säger att de flesta just nu skulle rösta på den "vänstra" sidan.
I övrigt tror jag att de många här inne med andra politiska sympatier väger sina ord i diskussionerna.
Sedan kan jag väl tro att de allra flesta till vänster om Kd ogillar Trump och att det även finns många inom Kd och SD som föredrar Harris.
Det är egentligen inte så konstigt då Demokraterna politiskt väl befinner sig en bit till höger om Moderraterna?
Harris.
Det finns ju folk som röstar på NMR tänker jag. Troligen ingen som skulle våga erkänna det på buke, men det finns. Där tänker jag att de nog skulle rösta på Trump, om de fick valet?Det spelar ingen roll vem på den svenska färgskalan man röstar på. Harris är det självklara alternativet i Sverige.
Fast buke är aldrig representativt för vad folk i Sverige tycker och röstarJo jag håller med. Men här på buke brukar det väl vara typ 80% på de röd/gröna och lägger man till att de flesta av oss är kvinnor och tycker att aborträtten är viktig så blir det liksom ännu färre som skulle kunna tänka sig att rösta på Trump tänker jag.
Den intressanta frågan är varför de flesta tycker så, hur media påverkar och styr opinionen.
Självklart rapporterar svensk media bara delar. Tror folk verkligen att halva USAs röstberättigade befolkning är idioter? Det är mer än naivt isf.Varför de flesta i Sverige inte gillar Trump menar du? Är det media som påverkar eller är det Trump som är en idiot?
Det tror jag att de är, iallafall att de har för dålig tillgång till/förståelse om informationen för att förstå vad de faktiskt röstar på.Självklart rapporterar svensk media bara delar. Tror folk verkligen att halva USAs röstberättigade befolkning är idioter? Det är mer än naivt isf.
Självklart rapporterar svensk media bara delar. Tror folk verkligen att halva USAs röstberättigade befolkning är idioter? Det är mer än naivt isf.
Självklart rapporterar svensk media bara delar. Tror folk verkligen att halva USAs röstberättigade befolkning är idioter? Det är mer än naivt isf.
If the vice president captures more votes than former President Donald Trump, it would be the eighth time in the past nine presidential elections that Democrats have won the national popular vote. That would establish a new record. Since the modern party system began in 1828
Precis, för mig finns det inget val. Det är Harris eller ingen.Jag tycker du gör en grov förenkling här (som blir direkt felaktig), att inte vilja ha Trump som president handlar inte om huruvida man röstar rött/grönt eller inte. Har du följt med i vad Trump har gjort och sagt under sin tid som president och därefter?
Man behöver inte vara en idiot för att rösta på en idiot. Jag känner flera amerikaner som röstade på Trump, men tycker att han är en idiot och inte alls passar som president, men att alternativet är värre.
Den intressanta frågan är varför de flesta tycker så, hur media påverkar och styr opinionen.
Det är väl också ganska stor skillnad på hur män resp kvinnor röstar i Sverige. Och buke är ju kvinnodominerat numerärt.Jo jag håller med. Men här på buke brukar det väl vara typ 80% på de röd/gröna och lägger man till att de flesta av oss är kvinnor och tycker att aborträtten är viktig så blir det liksom ännu färre som skulle kunna tänka sig att rösta på Trump tänker jag.