Har vuxna i allmänhet ingen hobby?

Islandshästryttare

Trådstartare
När jag träffar nya människor t.ex. på jobbet så brukar jag berätta om ridningen om vi t.ex. sitter och diskuterar vad man gör när man inte jobbar på fikarasten. sen fråga om de har någon hobby. Från de flesta får jag ett nej de har ingen hobby. Kan inte hitta något mönster att det är folk med eller utan barn för t.ex.a småbarnsföräldrar kan jag absolut förstå att det är fullt upp i livet ändå.

De flesta verkar ändå inte ha något de brinner för eller är riktigt intresserade av vilket har förvånat mig lite ibland. Så vad gör vuxna som inte rider? Vad fyller man sin fritid med? Ibland berättar ju de om att de tränar men kanske max två gånger i veckan ser jag inte riktigt som en hobby. De verkar de inte heller göra.
 
När jag träffar nya människor t.ex. på jobbet så brukar jag berätta om ridningen om vi t.ex. sitter och diskuterar vad man gör när man inte jobbar på fikarasten. sen fråga om de har någon hobby. Från de flesta får jag ett nej de har ingen hobby. Kan inte hitta något mönster att det är folk med eller utan barn för t.ex.a småbarnsföräldrar kan jag absolut förstå att det är fullt upp i livet ändå.

De flesta verkar ändå inte ha något de brinner för eller är riktigt intresserade av vilket har förvånat mig lite ibland. Så vad gör vuxna som inte rider? Vad fyller man sin fritid med? Ibland berättar ju de om att de tränar men kanske max två gånger i veckan ser jag inte riktigt som en hobby. De verkar de inte heller göra.
Jag tycker de flesta "icke-hästfolk" jag känner har hobbys.
Det är allt från träna typ barre, crossfit, tyngdlyftning(två kvinnor som gör), spela hockey, kampsporter, dansa, sjunga, teater, spela i band, köra cross/MC eller greja med bilar, paddla kajak, jaga, fiska, vandra a la i fjäll, bada isvak, träna med djur, vara med i hemvärnet, matlagning, resa, måla/skapa ngt estetiskt, göra kläder, inredning(typ åka på auktioner/göra om möbler/göra egna möbler/dekorationer etc).
Sen kan man ju fylla fritiden med att umgås med folk också. Antingen hemma hos någon eller ute under olika former.
De jag känner som inte har hobbys i form av träning, häst eller liknande styr ofta upp umgänge och fyller tiden med det.
 
Jag löptränar och gymmar mellan 3-5ggr/v sen har vi en liten fårbesättning som just nu lammat för fullt. Plus att vi har 2hundar varav 1jagas med.
Utöver mina hobbies är jag en helt vanlig småbarnsmorsa som pendlar mellan skratt och vansinne:cool::love:
 
Jag rider själv men dejtar en del. De flesta killar verkar inte ha någon hobby. Efter jobbet hinner de typ inte göra något och på en hel helg kan de typ se på tv. Jag blir rastlös av bara tanken😖
Jag har precis samma uppfattning. Och när man frågar vad de tycker om att göra så är det typ skogspromenader. Som efter lite mer efterforskning landar i att en gång gick de en promenad och det var trevligt så det gör de gärna om om de får rätt sällskap.
 
De flesta i min närhet har ingen speciell hobby. De kanske tränar lite men inte som hobby utan mer för att må väl och för att kroppen ska orka. Under hela min tid som singel träffade jag inte någon som hade en hobby och inga av mina vänner då hade någon hobby heller. Jag insåg tillslut att ett av mina "krav" om jag någonsin skulle leva med någon igen var att han skulle ha en hobby och då en hobby som tog mycket tid. Den värsta jag dejtade ville helst hänga med överallt och hade inget eget liv. Jag tyckte det var jättejobbigt och kände alltid att jag borde hänga mer med honom men att sitta i soffan är inte min grej så det tog slut istället.
Min sambo har ett intresse som kan ta precis hur mycket eller lite tid som helst. Med honom har jag aldrig känt den där pressen att jag borde hänga med honom mer. Det är så skönt! Om han skulle fråga hur lång tid det tar så är det för att vi ska äta ihop så att han vet när mat kan bli aktuellt. Annars skulle han aldrig lägga sig i om jag pysslar i stallet eller med hästarna hela dagarna.
 
Bara som jag känner det.
Okej. Jag tröttnade totalt på sådana idiotiska kommentarer när sonen var tonåring. Jag var så glad att han fick den mentala stimulansen från spel när han som särbegåvad aldrig fick den från skolan eller någon annanstans ifrån och jag har många gånger med fasa undrat vad som hade hänt om han hade fötts i en annan tidsålder. Så tacksam för alla de strategispelen han höll på med istället för att som många andra särbegåvade bli så uttråkad att de börjar begå brott bara för spänningens skull.
 
Jag tänker att träning nog kan räknas som en hobby för många. De flesta jag väljer umgås med har hobbys, men på jobbet träffar jag en del kollegor som inte verkar ha nån hobby, men det är ofta då barn och det är väl egentligen någon form av hobby faktiskt.
 
När jag träffar nya människor t.ex. på jobbet så brukar jag berätta om ridningen om vi t.ex. sitter och diskuterar vad man gör när man inte jobbar på fikarasten. sen fråga om de har någon hobby. Från de flesta får jag ett nej de har ingen hobby. Kan inte hitta något mönster att det är folk med eller utan barn för t.ex.a småbarnsföräldrar kan jag absolut förstå att det är fullt upp i livet ändå.

De flesta verkar ändå inte ha något de brinner för eller är riktigt intresserade av vilket har förvånat mig lite ibland. Så vad gör vuxna som inte rider? Vad fyller man sin fritid med? Ibland berättar ju de om att de tränar men kanske max två gånger i veckan ser jag inte riktigt som en hobby. De verkar de inte heller göra.
Jag har också noterat det ibland och ställer mig helt frågande. Jag tränar hund, jagar, tränar skytte, är engagerad i skytteföreningar, rasklubb, försöker hinna med trädgård och hus. Handarbete, hoppas någon gång få tid att sätta upp vävstolen, osv. Det finns liksom för lite tid. ;)
 
Min huvudsakliga hobby är datorspel och jag är trött på att det ofta nedvärderas som intresse. Det är så att man drar sig för att säga att man spelar för att folk har så mycket trista tankar om det. Skulle jag lista alla positiva saker som har kommit ur mitt spelande så skulle det här inlägget bli flera kapitel långt. Det är okej att inte fatta tjusningen men det räcker så, det är så onödigt att fälla dömande kommentarer.

Jag har ett stort djurintresse, men av flera anledningar inte möjlighet att göra något med det, så utöver spelande blir det mest estetiskt lagda saker. Teckna, måla, skriva. På senare tid har jag börjat lära mig att tälja. Jag älskar musik men kan inte skapa någon själv så det intresset består av att lyssna, göra olika spellistor och upptäcka nya låtar och artister.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 737
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 394
Senast: Mabuse
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 651

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp