Har känslor för oss båda

@samband67 vi kan bara utgå och förhålla oss till det du har skrivit, och utifrån det skulle jag säga att det är hans sätt att uttrycka sig och hantera olika situationer som skaver mer hos mig än att han är poly.
Det känns inte ärligt och rakt.
Och jag vet inte varför, men det stör mig att han säger att han har dåligt samvete för att han träffar er båda.
Nä det är inte ärligt alla gånger. Jag vet att han ljuger om vissa saker för att han ska tr den andra kvinnan.
Men hur lätt är det att säga ..."du. Jag ska träffa den andra kvinnan i morgon så vi kan inte ses" sååå ärlig är han inte
 
Jo jag har läst HELA tråden och jag är inte den enda som är förvirrad över din tråd och ställer dessa frågor för att förstå vad meningen med den är.

Det är ett öppet forum och alla får vara med och diskutera. Jag har inte varit otrevlig mot dig på något sätt.

Jag är Fetaost.
Ok.. ☺️
 
Nä det är inte ärligt alla gånger. Jag vet att han ljuger om vissa saker för att han ska tr den andra kvinnan.
Men hur lätt är det att säga ..."du. Jag ska träffa den andra kvinnan i morgon så vi kan inte ses" sååå ärlig är han inte
Han är ärlig med att de ses, men inte ärlig med att de ska ses? Har man sagt det ena ska väl inte det andra vara så svårt att säga?
Jag hade aldrig orkat med en sådan människa. Det du beskriver låter som relationer jag och mina vänner hade när vi var 18-20 år. Kk-relationer där en var mer intresserad än den andra.
 
Nä det är inte ärligt alla gånger. Jag vet att han ljuger om vissa saker för att han ska tr den andra kvinnan.
Men hur lätt är det att säga ..."du. Jag ska träffa den andra kvinnan i morgon så vi kan inte ses" sååå ärlig är han inte
Har ni pratat om hur ni ska hantera bl.a. just den situationen? Hur mycket vill du veta? Vill du att han ska ljuga, eller bara säga något så du förstår vad som syftas på. Tänker att det här är saker man behöver kommunicera om på förhand om man ska leva i polyförhållande. Raka rör om vad som gäller och inte.
(Sedan är det också lite varningsflagg att du behövt säga åt honom att han ska skydda sig, det borde han veta själv)
 
Han är ärlig med att de ses, men inte ärlig med att de ska ses? Har man sagt det ena ska väl inte det andra vara så svårt att säga?
Jag hade aldrig orkat med en sådan människa. Det du beskriver låter som relationer jag och mina vänner hade när vi var 18-20 år. Kk-relationer där en var mer intresserad än den andra.
Håller med.. jag orkar inte heller mellan varven. Jag tar en dag i taget. Tror inte heller att jag kommer att vara kvar hur länge som helst
 
Har ni pratat om hur ni ska hantera bl.a. just den situationen? Hur mycket vill du veta? Vill du att han ska ljuga, eller bara säga något så du förstår vad som syftas på. Tänker att det här är saker man behöver kommunicera om på förhand om man ska leva i polyförhållande. Raka rör om vad som gäller och inte.
(Sedan är det också lite varningsflagg att du behövt säga åt honom att han ska skydda sig, det borde han veta själv)
Han har träffat henne i över två år. Jag visste inte att hon fanns när han och jag träffades. Han har även haft andra relationer som inte har fungerat före mig.
 
Inget från henne, har sett kort på henne. Vet vart hon bor och jobbar med.
Det är mig han träffar och gör saker med. Henne har han enbart sex med

Exakt hur vet du det?

Min erfarenhet är att "den andra kvinnan" får alltid höra att det är någon annan kvinna som inte betyder nåt. Men de är alla "den andra kvinnan" och ingen betyder nåt.

Det är inte helt säkert att den andra kvinnan vet om dig ens, oavsett vad han säger. Inte heller spelar det någon roll att han säger att han har aldrig varit hemma hos henne. Han väljer vad han vill vara ärlig med och inte.
Det gör att du kan räkna med att det mesta inte är sant.
 
Exakt hur vet du det?

Min erfarenhet är att "den andra kvinnan" får alltid höra att det är någon annan kvinna som inte betyder nåt. Men de är alla "den andra kvinnan" och ingen betyder nåt.

Det är inte helt säkert att den andra kvinnan vet om dig ens, oavsett vad han säger. Inte heller spelar det någon roll att han säger att han har aldrig varit hemma hos henne. Han väljer vad han vill vara ärlig med och inte.
Det gör att du kan räkna med att det mesta inte är sant.
Du verkar vara en expert på det här med relationer. Jo. Hon vet om mig. Hon har sett oss tillsammans. Hon har sagt till honom att det dom har är det han får av henne.
Sluta med dina antaganden..
 
Exakt hur vet du det?

Min erfarenhet är att "den andra kvinnan" får alltid höra att det är någon annan kvinna som inte betyder nåt. Men de är alla "den andra kvinnan" och ingen betyder nåt.

Det är inte helt säkert att den andra kvinnan vet om dig ens, oavsett vad han säger. Inte heller spelar det någon roll att han säger att han har aldrig varit hemma hos henne. Han väljer vad han vill vara ärlig med och inte.
Det gör att du kan räkna med att det mesta inte är sant.
Han har aldrig sagt att den andra kvinnan inte betyder något för honom. Tvärtom, han har sagt att han har känslor för henne
 
Håller med.. jag orkar inte heller mellan varven. Jag tar en dag i taget. Tror inte heller att jag kommer att vara kvar hur länge som helst
Jag tror man behöver göra en balansräkning. Vad är toppen och vad är inte bra.
Den dagen minus väger över är det dags att avsluta.

Men! Det gäller att vara ärlig och verkligen känna efter skav resp harmoni. Så man inte lurar sig själv.
 
Jag tror man behöver göra en balansräkning. Vad är toppen och vad är inte bra.
Den dagen minus väger över är det dags att avsluta.

Men! Det gäller att vara ärlig och verkligen känna efter skav resp harmoni. Så man inte lurar sig själv.
Det är sant.. det pågår en process i mig . Ena veckan vill jag avsluta och nästa vill jag fortsätta
 
Han har aldrig sagt att den andra kvinnan inte betyder något för honom. Tvärtom, han har sagt att han har känslor för henne
Men det tror jag nog ändå att du får räkna med, i den här konstellationen. Att han har känslor för den han regelbundet har sex med. De två; sex och känslor, hör ju ihop mer eller mindre. Hade han legat regelbundet med en kvinna och sen menat att han hade noll känslor för henne, hade jag tyckt det varit otäckt. Som om hon var ett redskap bara. En kropp att utnyttja när andan faller på.
 
Se här en av dina så många tolkningr du delgett oss.
Du tror.

Jag blir mest sorgsen
Det behöver du inte bli. Jag är ingen svag människa, bara lite vilsen. Har inte kännt honom så länge. Detta är nytt för mig
 
Det behöver du inte bli. Jag är ingen svag människa, bara lite vilsen. Har inte kännt honom så länge. Detta är nytt för mig
Tycker absolut inte synd om dig. Jag blir sorgsen över fenomenet.

Du är inte den första eller den sista som varit i den där situationen. Flera i tråden har uttryckt att de varit där. Så för många bukefalister är det inte lika nytt som för dig. Snarare klassiskt.

Två kvinnor jag känner till hade det sådär i över tio är. Det slutade inte väl. De blev så involverade i männen att när det rann ut i sanden var det en stor sorg som det tog tid att repa sig från.

Faktum är att jag inte vet en enda sådan där situation som slutat med harmoni och lycka. Tyvärr.
 
Tycker absolut inte synd om dig. Jag blir sorgsen över fenomenet.

Du är inte den första eller den sista som varit i den där situationen. Flera i tråden har uttryckt att de varit där. Så för många bukefalister är det inte lika nytt som för dig. Snarare klassiskt.

Två kvinnor jag känner till hade det sådär i över tio är. Det slutade inte väl. De blev så involverade i männen att när det rann ut i sanden var det en stor sorg som det tog tid att repa sig från.

Faktum är att jag inte vet en enda sådan där situation som slutat med harmoni och lycka. Tyvärr.
Du har säkert rätt. Som sagt jag är inte beredd att ge upp ännu.
 
Du har säkert rätt. Som sagt jag är inte beredd att ge upp ännu.
Jag är lite nyfiken på vad det är du inte är redo att ge upp? Hoppet om att han ska avsluta sin kk-relation med den andra kvinnan och bli monogam med dig? Eller ge upp dina egna känslor och till slut acceptera läget? Läget som ju faktiskt kan vara lite av varje, då även jag misstänker att mannen lite seglar runt på sin macka och vill ha lite av allt - vilket han ju också får, då ingen av kvinnorna hoppar av. Jag tror han har det rätt bra just nu och säger det han tror ska fungera för att situationen ska fortlöpa.
 

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 784
Senast: gullviva
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 472
Senast: Sassy
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 431
Senast: tott
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 507
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp