Har känslor för oss båda

Tack! Jag fattar inte heller. Blir galen på förkortningen 🤬
Såna förkortningar är ju vanliga bland ungdomar som skriver snabbt på sina mobiler och behöver korta ner texten så mycket som möjligt. Förenkla. Kmr iställer för kommer, till exempel. Osv. Tr hade jag aldrig sett förut, istället för träffa! Men det är väl samma anledning - att korta ner och kunna skriva snabbare.

Men vad jag förstått är ts inte "nån ungdom" (enligt ts själv) så det kanske smittat av sig även bland "äldre", detta att korta ner intill absurdum (sorry...).

(Och ja, jag tycker det är lite irriterande med dessa förkortningar i texter.)
 
Såna förkortningar är ju vanliga bland ungdomar som skriver snabbt på sina mobiler och behöver korta ner texten så mycket som möjligt. Förenkla. Kmr iställer för kommer, till exempel. Osv. Tr hade jag aldrig sett förut, istället för träffa! Men det är väl samma anledning - att korta ner och kunna skriva snabbare.

Men vad jag förstått är ts inte "nån ungdom" (enligt ts själv) så det kanske smittat av sig även bland "äldre", detta att korta ner intill absurdum (sorry...).

(Och ja, jag tycker det är lite irriterande med dessa förkortningar i texter.)
Vad har det med inlägget att göra?
Skapa en egen tråd om det ist. Riktigt irriterande 😠
 
Men om han tycker det är okej att säga så till dig (jag hade blivit jätteledsen om någon sa det till mig) och du säger att han tänker mycket utan att säga allt, vad tror du då att han tänker?
Jag tror att han tänker att han minsann inte ska visa sig sårbar. Det är svårt att förklara allt i ord hur vi har det eller hur vi fungerar.
 
Då vet du ju helt ärligt ingenting om vad han och hon har. Du är så pass till åren att du är medveten om att folk kan ljuga eller åtminstone inte säga hela sanningen.
Absolut, så är det.
Om dom hade ngt mera än sex så skulle inte han och jag ha tid att ses så mkt som vi gör.
 
Absolut, så är det.
Om dom hade ngt mera än sex så skulle inte han och jag ha tid att ses så mkt som vi gör.
Det vet du inte heller. Jag kan lova dig att många är otroligt uppfinningsrika till att hitta tid och tillfälle. Hur klassisk är inte det när någon blivit bedragen att de har blivit helt paffa över att personen just haft så mycket möjlighet och ljugit så mycket?
Mitt ex hade tom mysig filmkväll mm hos sin flamma och jag trodde han var på hundträning, för det var det han sa till mig och normalt sett brukade göra.
 
@samband67 min upplevelse av Buke är att det är en stor mängd kvinnor här som inte längre är unga, och har gått igenom en rad relationer i sitt liv och sett vänner och anhöriga göra detsamma. Det tas ingen skit längre, av många här, och vi har inte heller några problem med att peka ut det vi ser från den begränsade informationen som fås här.

Jag brukar tänka att jag ska fundera på om det ligger någonting i det som sägs här, när jag upplever att folk ger mig råd som jag inte vill ha. Ibland kommer jag fram till att nej, det ligger ingenting i det, har har visst bäst koll på läget själv. Men med facit i hand, efter 22 år här nu, har det oftast gjort det även om det tagit mig år att inse.
 
Det vet du inte heller. Jag kan lova dig att många är otroligt uppfinningsrika till att hitta tid och tillfälle. Hur klassisk är inte det när någon blivit bedragen att de har blivit helt paffa över att personen just haft så mycket möjlighet och ljugit så mycket?
Mitt ex hade tom mysig filmkväll mm hos sin flamma och jag trodde han var på hundträning, för det var det han sa till mig och normalt sett brukade göra.
Visst kan det vara så.
Han har en son som han har varannan helg och på lov. När han är barnledig så träffas vi.
I veckorna åker jag till honom. Det finns inte mycket tid att spela på
 
Hur känns det för dig när du vet att nu ligger han med den andra kvinnan istället för att vara med dig? (Inte minst nu när du säger att tiden ni har är begränsad.)

Skaver det, går du och funderar över det, känner du att det stör lite? Kunde du erkänna om (om!) du blev lite svartsjuk? Eller känns det bara helt ok, som att nu får du lite egentid istället. Om det är det senare som gäller, är det ju finemang! Annars hade i alla fall jag backat och tackat för mig.

Jag hade nog också funderat lite kring om där finns fler kvinnor, ibland, än denna enda, om det nu är så att han vill ha sex med andra. Och om det också känns ok? Man får skydda sig lite extra, tänker jag, om man har sex med en polyamorös partner.
 
Det finns inte mycket tid att spela på
Mer än du tror..

Han har inte några äkta känslor, för dig eller någon annan men han är duktig på att säga och göra "rätt saker" för att hålla sina kvinnor kvar på kroken.

Har sett exakt det där beteendet på nära håll, från olika män och hur deras kvinnor inte ser igenom det är för mig en gåta..

Men de, precis som du lever i sin låtsatsvärld där de tror och antar att mannen älskar dem (trots alla tecken på att så inte är fallet) utan att ens vara medvetna om att de lever i hans fantasi.

De som tillslut vaknar upp, gör det brutalt och de andra.. Ja de fortsätter leva i den fantasivärld mannen skapat kring dem och hittills har jag inte sett någon bo i den världen och vara välmående rätt igenom.
 
Hur känns det för dig när du vet att nu ligger han med den andra kvinnan istället för att vara med dig? (Inte minst nu när du säger att tiden ni har är begränsad.)

Skaver det, går du och funderar över det, känner du att det stör lite? Kunde du erkänna om (om!) du blev lite svartsjuk? Eller känns det bara helt ok, som att nu får du lite egentid istället. Om det är det senare som gäller, är det ju finemang! Annars hade i alla fall jag backat och tackat för mig.

Jag hade nog också funderat lite kring om där finns fler kvinnor, ibland, än denna enda, om det nu är så att han vill ha sex med andra. Och om det också känns ok? Man får skydda sig lite extra, tänker jag, om man har sex med en polyamorös partner.
I början tyckte jag att det var jobbigt att han träffar en annan kvinna och har sex. Är inte svartsjuk på att dom har sex längre.
Är mera svartsjuk på att han har känslor för henne. Sen vad det är för känslor vet jag inte.
Jag har sagt till honom att han måste skydda sig. Vi har även sex med andra par/män/kvinnor.
 
Visst kan det vara så.
Han har en son som han har varannan helg och på lov. När han är barnledig så träffas vi.
I veckorna åker jag till honom. Det finns inte mycket tid att spela på
Då undrar jag vad din oro beror på om du är så tvärsäker på allt? Om nu allt är toppen och den andra kvinnan är obetydlig för honom och du är ok med att han är poly så vad ska vi diskutera?
 
Mer än du tror..

Han har inte några äkta känslor, för dig eller någon annan men han är duktig på att säga och göra "rätt saker" för att hålla sina kvinnor kvar på kroken.

Har sett exakt det där beteendet på nära håll, från olika män och hur deras kvinnor inte ser igenom det är för mig en gåta..

Men de, precis som du lever i sin låtsatsvärld där de tror och antar att mannen älskar dem (trots alla tecken på att så inte är fallet) utan att ens vara medvetna om att de lever i hans fantasi.

De som tillslut vaknar upp, gör det brutalt och de andra.. Ja de fortsätter leva i den fantasivärld mannen skapat kring dem och hittills har jag inte sett någon bo i den världen och vara välmående rätt igenom.
Så kan det vara.. men att min partner inte skulle ha några äkta känslor för mig vet du inte nånting om. Det verkar som om du känner honom med tanke på hur du uttrycker dig.
Du har inte en aning om varken hur jag eller min partner funkar. Du bara antar..
 
Då undrar jag vad din oro beror på om du är så tvärsäker på allt? Om nu allt är toppen och den andra kvinnan är obetydlig för honom och du är ok med att han är poly så vad ska vi diskutera?
??? Du har tydligen inte läst min tråd från början. Du behöver inte kommentera mina inlägg överhuvudtaget. Vem är du??
 
Har tr en man i 9 månader. Vi har starka känslor för varandra. Det som är jobbigt är att han fortfarande tr en kvinna som han har haft en djupare relation till. Nu träffas dom 1-2 ggr i månaden. Dom har sex och umgås.
Han säger att han har mer känslor för mig än för henne.
Han kan inte riktigt släppa henne.
Jag har accepterat att hon finns,även om det är jobbigt.
Hon vet att jag finns och tycker likadant.
Jag hoppas med tiden att han släpper henne mer och mer. Hon har inte så mkt tid att tr honom på pga sina barn.
Är det ngn här inne som har varit med om ngt liknande? Hur hur blev det för er isf?
// 😊


??? Du har tydligen inte läst min tråd från början. Du behöver inte kommentera mina inlägg överhuvudtaget. Vem är du??

Din sista fråga tillsammans med önskan om att han ska släppa ”den andra” hänger inte riktigt ihop med dina svar när du inte får medhåll(?).
 
??? Du har tydligen inte läst min tråd från början. Du behöver inte kommentera mina inlägg överhuvudtaget. Vem är du??
Jo jag har läst HELA tråden och jag är inte den enda som är förvirrad över din tråd och ställer dessa frågor för att förstå vad meningen med den är.

Det är ett öppet forum och alla får vara med och diskutera. Jag har inte varit otrevlig mot dig på något sätt.

Jag är Fetaost.
 
Såna förkortningar är ju vanliga bland ungdomar som skriver snabbt på sina mobiler och behöver korta ner texten så mycket som möjligt. Förenkla. Kmr iställer för kommer, till exempel. Osv. Tr hade jag aldrig sett förut, istället för träffa! Men det är väl samma anledning - att korta ner och kunna skriva snabbare.

Men vad jag förstått är ts inte "nån ungdom" (enligt ts själv) så det kanske smittat av sig även bland "äldre", detta att korta ner intill absurdum (sorry...).

(Och ja, jag tycker det är lite irriterande med dessa förkortningar i texter.)
Att korta ner text massor har jag inte varit med om sedan Nokia 3310 var den vanligaste telefonen. Det ihop med att skippa mellanrum mellan ordern för att få med så mycket text som möjligt i sms.
 
@samband67 vi kan bara utgå och förhålla oss till det du har skrivit, och utifrån det skulle jag säga att det är hans sätt att uttrycka sig och hantera olika situationer som skaver mer hos mig än att han är poly.
Det känns inte ärligt och rakt.
Och jag vet inte varför, men det stör mig att han säger att han har dåligt samvete för att han träffar er båda.
 

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 784
Senast: gullviva
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 472
Senast: Sassy
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 431
Senast: tott
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 507
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp