Har känslor för oss båda

Såklart är jag inte helt nöjd med relationen.
Det var därför jag ville veta om det fanns någon i liknande situation. Nu skriver du att du har en kk som du trivs med och har haft i 2 år.
Har du haft en seriös relation med någon annan under tiden du har haft din kk?
Nej, men min kk har en relation, som han haft i ett år ca, han träffade alltså denna kvinna under tiden som vi träffats. Hon vet om mig, och är okej med det, vi har träffats en gång.
 
Nej, men min kk har en relation, som han haft i ett år ca, han träffade alltså denna kvinna under tiden som vi träffats. Hon vet om mig, och är okej med det, vi har träffats en gång.
Tack för ditt svar. Ber om ursäkt att jag var så otrevlig förut.
Har du känslor för honom?
Har han känslor för dig?
 
Han har träffat henne i över två år. Jag visste inte att hon fanns när han och jag träffades. Han har även haft andra relationer som inte har fungerat före mig.
Det vet jag, men du har ju vetat om den andra och hela situationen nu en tid, så ni måste ju försöka prata om upplägget och hur ni vill ha det.
 
Jag tror att han tänker att han minsann inte ska visa sig sårbar. Det är svårt att förklara allt i ord hur vi har det eller hur vi fungerar.

Så då är du ok med att vara tillsammans med en emotionellt omogen vuxen man, som verkar vara en mästerlig manipulatör? Det är givetvis ditt val men du kommer inte att bli annat än en dörrmatta för honom. Sorgligt men mycket uppenbart för oss som läser det du skriver här.

Om ett förhållande är bra för för båda parterna är det inte svårt att förklara det i ord. Det är när det är dåligt en gömmer sig bakom "det är svårt att förklara oss med ord" alternativt "han har blivit sårad tidigare".
 
Det vet jag, men du har ju vetat om den andra och hela situationen nu en tid, så ni måste ju försöka prata om upplägget och hur ni vill ha det.
Ja det har vi gjort lite grann. Det är inte helt lätt. Nytt för mig oxå
 
Jag har varit i din situation med olika män, flera gånger. Har fått höra allt från "Bara så att du vet, jag kommer aldrig att skilja mig" till "Vi har inga känslor för varann längre, vi bor bara under samma tak för att huset inte går att sälja just nu".

Precis som du har jag varje gång önskat att han ändå ska ändra sig, att han ska släppa taget om den andra. (Det hände aldrig). Och jag är monogam ut i fingerspetsarna så det har varit satans plågsamt.

I min omgivning har jag två kärleksfulla förhållanden som började med att den andra parten var upptagen. Två. Och många fler som gick samma väg som för mig: man "får" honom aldrig.

Att några i tråden tolkar din partner som poly är generöst. För mig låter det mer som att han inte är tillräckligt intresserad av någon av er för att satsa, men ligga är ju aldrig fel.
 
Jag har varit i din situation med olika män, flera gånger. Har fått höra allt från "Bara så att du vet, jag kommer aldrig att skilja mig" till "Vi har inga känslor för varann längre, vi bor bara under samma tak för att huset inte går att sälja just nu".

Precis som du har jag varje gång önskat att han ändå ska ändra sig, att han ska släppa taget om den andra. (Det hände aldrig). Och jag är monogam ut i fingerspetsarna så det har varit satans plågsamt.

I min omgivning har jag två kärleksfulla förhållanden som började med att den andra parten var upptagen. Två. Och många fler som gick samma väg som för mig: man "får" honom aldrig.

Att några i tråden tolkar din partner som poly är generöst. För mig låter det mer som att han inte är tillräckligt intresserad av någon av er för att satsa, men ligga är ju aldrig fel.
Så kan det vara. Det kan också handla om rädslor (känslomässiga)
 
Tack för ditt svar. Ber om ursäkt att jag var så otrevlig förut.
Har du känslor för honom?
Har han känslor för dig?
Jag har inte känslor som att jag vill leva resten av livet med honom, men jag skulle tycka det var synd om vi avslutade vår relation. Vad han känner vet jag inte riktigt, mer än att han saknar mig om vi inte träffas på ett tag. Det är jag som bestämt upplägget för vår relation, och han hänger med, men han är ju som sagt fri att ha andra relationer, men han gör ju tid för mig när jag vill.
 
En fundering, säg att du skulle träffa nån du inleder ett långvarigt sexuellt förhållande vid sidan av med är han ok med det?
Jag tänker att det borde ju vara helt ok för då anammar du ju hans filosofi så att säga?

Jag säger inte hur du ska göra, du säger ju själv att du inte vill släppa och det ju upp till dig. Personligen skulle jag då se till att utnyttja fördelarna med ett icke exklusivt förhållande om man nu ändå ska vara i ett (trots att man som du verkar inte egentligen är den typen). Dumt att inte se vad som finns därute, du kan ju träffa nån mer som du känner är rolig eller duger till att ha som kk när andan faller på. Då känner du ju också på hur det känns att vara i hans sits om du skulle hamna där. Kanske är det bättre än du tror eller så är det nåt du väljer att lämna.
 
Så kan det vara. Det kan också handla om rädslor (känslomässiga)
Alltså, jag är högst tveksam till att han faktiskt är polyamorös om han är rädd för att bli känslomässigt engagerad. Är man polyamorös så är man totalt orädd för att engagera sig känslomässigt och inte heller rädd för att engagera sig för flera partners samtidigt. Det är liksom grejen med det hela, man förälskar sig i flera människor med allt vad det innebär.

Jag har hittills inte träffat någon som är poly som inte direkt påtalat att de är det för att låta personen de dejtar avgöra på ett tidigt skede om det är något de faktiskt vill engagera sig i och som de är okej med.

Du gör som du vill men ha i åtanke att det kan vara ett fall av äta kakan och ha den kvar och att du kan bli oerhört sårad om du inte sätter gränser för vad du är okej med och är brutalt ärlig mot dig själv. Förälskelser kan vara oerhört bedrägliga och får även de dåliga sidorna att framstå som något som man kan acceptera.
 
En fundering, säg att du skulle träffa nån du inleder ett långvarigt sexuellt förhållande vid sidan av med är han ok med det?
Jag tänker att det borde ju vara helt ok för då anammar du ju hans filosofi så att säga?

Jag säger inte hur du ska göra, du säger ju själv att du inte vill släppa och det ju upp till dig. Personligen skulle jag då se till att utnyttja fördelarna med ett icke exklusivt förhållande om man nu ändå ska vara i ett (trots att man som du verkar inte egentligen är den typen). Dumt att inte se vad som finns därute, du kan ju träffa nån mer som du känner är rolig eller duger till att ha som kk när andan faller på. Då känner du ju också på hur det känns att vara i hans sits om du skulle hamna där. Kanske är det bättre än du tror eller så är det nåt du väljer att lämna.
Väldigt bra reflektion av dig. Du har helt rätt i det du skriver. Och det är något jag har börjat praktisera och kommer att fortsätta med. Inte som hämd utan mera på hur jag själv känner å tänker.
 
Nä det är inte ärligt alla gånger. Jag vet att han ljuger om vissa saker för att han ska tr den andra kvinnan.
Men hur lätt är det att säga ..."du. Jag ska träffa den andra kvinnan i morgon så vi kan inte ses" sååå ärlig är han inte
Jag tänker att detta är jättelätt OM man lärt sig kunskapen i att kommunicera och förstår varför man ska göra det.

Jag har pratat med en del människor som praktiserar inom den mörka sidan av sexlivet. Allt från nyfikna på rollspel i sänghalmen till hardcore 24/7. En o annan poly hittar man i gruppen med (o massa annat folk). Genomgående för gruppen är hur man ser på kommunikation. Hur viktigt det är..att prata om allt…verkligen allt.
 
Jag tänker att detta är jättelätt OM man lärt sig kunskapen i att kommunicera och förstår varför man ska göra det.

Jag har pratat med en del människor som praktiserar inom den mörka sidan av sexlivet. Allt från nyfikna på rollspel i sänghalmen till hardcore 24/7. En o annan poly hittar man i gruppen med (o massa annat folk). Genomgående för gruppen är hur man ser på kommunikation. Hur viktigt det är..att prata om allt…verkligen allt.
Mm håller verkligen med. Jag är väldigt öppen och kan prata om allt även 8m det är jobbigt. Min partner kan inte det. Han är mera låst.
 
Ni utgår endast från vad ni själva skulle ha gjort eller av egna erfarenheter
Jag tycker att du ska passa dig för att fördumma användare på Bukefalos. Jag håller med @Voeux att det finns mängder med starka, självständiga och oerhört smarta kvinnor med åratal av livserfarenhet som inte är helt svartvit här. Det är ingen som vill döma eller vara elak emot dig, alla försöker hjälpa och stötta det bästa de förmår - det är så Buke fungerar!

Han har sagt att han har blivit sårad förut och bestämt efter det att han inte vill tr bara en kvinna. Han är medveten om att det inte är helt lätt.. har har dåligt samvete emellanåt och undrar vad han håller på med
Om vi tar och skiter i vad han vill en stund, för du fokuserar väldigt mycket på vad han vill och om du kan lära dig att leva med det. Vänd på frågan. Om vi tänker bort denna mannen helt, och du får fantisera helt fritt, hur vill du då att ditt liv ska se ut? Vad för typ av liv vill du leva? Och när du kommit fram till vilken typ av liv du vill leva så kan man ju så smått börja ifrågasätta hur väl denna mannen passar in i den bilden.
 

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 785
Senast: gullviva
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 472
Senast: Sassy
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 431
Senast: tott
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 510
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp