Har jag räknat rätt? Är detta okej?

Domino_s

Trådstartare
Jag ska den 10 mars flytta mina hästar till ett nytt stall. Eftersom det var kö in i nuvarande stall så var det inga problem att få nya som ville ta över mina boxar på en gång. Dom nya kommer redan helgen efter den 10é, frågade bägge dom nya och det lät som den 12é var mest aktuellt.

Då till min fråga! Jag betalar 700,-/box i månaden och 200,- i gödseltömning per box för perioden 15 januari till 15 april.

Jag har då räknat såhär:

12 mars - 31 mars = 20 dagar

700 / 30 = 22,58 x 20 = 451,60,-

200 / 4 = 50,-

450+50= 500;- per box för dom nya hyresgästerna att ge mej.

Tycker ni att jag har räknat galet, eller skulle ni tycka att detta var okej. Tog nämligen upp det med dom nya idag och fick en väldigt förvånad reaktion av den ena och svaret: "Jag ska titta på det/jag ska räkna på det". Då blev jag lite osäker om jag hade tänkt helt fel. Men jag får det till 500,- hur jag än gör.

Vad tycker ni?

Mvh Domino_s

Sv: Har jag räknat rätt? Är detta okej?

Som jag förstår det så har du redan betalat in mars mån hyra och de får bara betala dig för de två tredjedelar av månaden som de står där.

Du tror inte de/en av dem har fattat det som att de ska betala både dig och stallägaren?

Då kan ju missförståndet (om det nu är så) vara lätt att rätta till...

Som jag förstår det så har du redan betalat in mars mån hyra och de får bara betala dig för de två tredjedelar av månaden som de står där.

Du tror inte de/en av dem har fattat det som att de ska betala både dig och stallägaren?

Då kan ju missförståndet (om det nu är så) vara lätt att rätta till...

Precis som du skriver är det, jag har redan betalat stallhyra för mars och för gödseltömningen fram till 15 april....:laugh:

Bägge dom nya står redan där sedan tidigare och är väl införstådda med regler och liknande. Så jag tror inte att det rör sej om ett missförstånd. Fick känslan av att dom tyckte att jag var snål som har räknat så exakt...:crazy:

Mvh Domino_s

Varför har du räknat gödselhanteringen på 200/4 ?? och inte delat i 30 dagar och sen gånger 20 dagar dvs 133 kr på 20 dagar /per box fram till mars och sen även 100 kr /box farm till 15 April som du redan betalat ?

Mia

Senast ändrad:

För att Ts räknar att det är 200 kr på fyra månader...jag får det visserligen bara till 3, så då borde de betala mer till Ts 15 januari - 15 april= 3 månader = 66 kr (men det är sent så jag tänker kanske fel..)

;) Du har så rätt jag räknade gödselhanterigen 200 kr per månad inte per kvartal *typ*

:) Mia

stallhyran ar val 700x12 = 8400 delat med 365 =23.01 perdag sen denna summa ganger antal dagar i march. 20stycken. sa 23.01x20 dagar 460.27 skall de betala i boxhyra.

om godseltomning ar 200 per manad blir det samma sak. summan per manad ganger12 delat med 365, ganger antal dagar totalt fran 15 jan till 15 april. jag ar for trott for att rakna ut det lol, men hoppas du forstar. blir nog nara till dina summor i alla fall.

dock de har kanske betalat stallagaren sa det ar HAN/HON som ar skyldig dig.. du far finna ut.

Oavsett om det är så att det skulle bli 40:- felräknat så de betalar 40:- mer... att de orkar reagera!?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 238
Senast: Johanna1988
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 730
Senast: corzette
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 662
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 957
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31