Sv: Har jag fel?
Vad bra, då har jag lycktas formulera mig precis så som jag menade från början
Jo, iof har du rätt i det du säger, han bör också ha "en trygg punkt" hos mig, vilket jag försöker ge honom. Vi har skapat vår egen relation utan andra inblandade genom att leka tillsammans, gå promenader (han cyklar
), han följer mer än gärna med mig till stallet och får då visa vad han kan. Han fullkomligt älskar det, och jag älskar att ha honom med. Vi brukar gå till lekparken tillsammans och såklart hitta på annat roligt.
Han har ibland anförtrott mig saker, vet inte om det är rätt att säga så? Han säger ibland att han vill att jag ska förklara varför mamma och pappa inte bor ihop när jag och pappa gör det. Jag förklarar då sanningsenligt utan detaljer så att säga. Mamma och pappa älskar dig men mamma är kär i *** och pappa är kär i mig, därför bor vi tillsammans. Han tyckte det va jättespännande när jag flyttade in och har hela tiden varit positiv.
Även det har förändrats sedan lillasyster kom till världen. Han är mer mån om att pappa är bara hans och ingen annans, visserligen löser vi det men det är något som är märkbart varje dag. Jag får helst inte följa med när de ska iväg vilket aldrig inträffat innan, jag får inte vara med och leka och knappt vara i samma rum. Där har jag däremot satt stopp genom att tala om att jag, pappa och han bor i samma hus och lättsamt förklarat att vi alla får vistas där vi vill. Är det rätt gjort?
tack så mycket för dina synpunkter!