Jag belönar honom med gott godis och att han får springa av sig.
Han svarar på belöningarna genom att han ofta väntar på mig självmant när han springer i långlina,plus att han tar ofta ögonkontakt med mig,och då får han ännu mer beröm.
Det finns en skjutbana inte långt ifrån där jag bor. Idag när jag tränade honom att vara i hundgården,small det av flera skott efter varann,och han reagerade inte alls....överhuvudtaget.
Jag är så otroligt imponerad av honom. Jag har då aldrig förr träffat en hund som inte är skotträdd. Ägaren säger att han inte ens reagerar på nyårs fyrverkerier heller....Och han är inte döv,för han hör när jag ropar på honom...kommer bara lite när han själv vill....Vet inte varför jag nämnde detta nu,men det är väl för att folk ska förstå vilket he**ete jag har att lämna tillbaks honom till ägaren,samtidigt som det blir problem nu framöver när jag börjar jobba.....
Jag bor i Västernorrland
Härligt att han gillar godis. Jag hade dock verkligen satsat på att hitta olika former av lek som han gillar som ett komplement. Kamplek brukar de flesta schäfrar värdera oerhört högt och ger föraren en "högre" status än godisutdelning.
Härligt med en skottfast hund. Konstigt att du inte träffat någon sådan innan, typ alla hundar jag känner är "skottfasta". Men i de raserna schäfer/labbe bör skottberördhet vara ovanligt.
Är inte bekant med det området i Sverige men kanske någon annan är.