Om du bor mitt ute i skogen så kanske det finns stall i närheten? När jag fick min första hund (även hon en omplacering, dock kom hon till mig som 6åring) så visade det sig att hon hoppade över staketen i hundrastgårdar så fort det blev lite tråkigt och tja, hon var "omöjlig" att ha lös pga sådant. Jag bodde dock nära ett ridhus, så jag pratade med ridhusägaren och fick ok till att ha henne lös där för att träna inkallning, förutsatt att jag aktade på mig om någon behövde rida där och plockade upp eventuellt hundbajs. Då kunde hon rejsa runt lite och vi kunde träna tillräckligt bra för att jag sedan skulle kunna ha henne i rastgårdarna utan att hon hoppade, och därifrån kunde vi ta det till tomma fårhagar och därefter även i skog.Ja jag förstår det. Helt ärligt begriper jag mig inte på folk som vågar ha okända hundar lösa i skog och mark. Min förra hund lärde mig en dyrköpt läxa. Att aldrig någonsin ha en hund springandes lös,utan att först ha befäst en god kontakt med hunden.
Det finns dock ett problem med inhägnade områden. Något sådant existerar inte här mitt ute i skogen,nämligen. Om jag hade haft min hundgård färdigbyggd,hade jag kunnat hålla till där,men nu som sagt,har jag ju inte hunnit få den klar innan den här killen dök upp.
Får väl åka någonstans till en större stad,där det finns inhägnader där man kan släppa hundar,antar jag.