Solvarma jordgubbar
Trådstartare
Det märks tydligt att han gillar att jag leker med honom. Det var ett super bra tips. Dock behöver jag sätta stopp för ett beteende han gör under leken. I början lekte han "mjukt" och liksom nafsade mig/"bet" mig i handen sakta och försiktigt. Ingen aggressivitet öht,men detta beteende vill jag få bort innan han bli värre.Härligt att han gillar godis. Jag hade dock verkligen satsat på att hitta olika former av lek som han gillar som ett komplement. Kamplek brukar de flesta schäfrar värdera oerhört högt och ger föraren en "högre" status än godisutdelning.
Härligt med en skottfast hund. Konstigt att du inte träffat någon sådan innan, typ alla hundar jag känner är "skottfasta". Men i de raserna schäfer/labbe bör skottberördhet vara ovanligt.
Är inte bekant med det området i Sverige men kanske någon annan är.
När han "biter" mig i handen,måste verkligen understryka att han INTE uppvisar aggressivitet,säger jag "nej",men jag behöver hitta en verklig nyckel till att han slutar med detta,för han lyssnar inte riktigt,känner jag. Detta är ett enkelt "problem" att få bort,det vet jag,behöver bara hitta den rätta nyckeln.
Har inte hunnit hitta en hundtränare ännu,därför förnedrar jag mig själv att skriva här.
Hur får man bort detta beteende? Tacksam för uppmuntrande och stöttande svar. Detta är en helt ny ras för mig,men jag lär mig något nytt varje dag,och det vill jag fortsätta med