Här fortsätter vi att störa oss på rimliga o orimliga saker, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förvisso, men ändå bör man fråga ordentligt om det är okej att ta med personen och göra en ordentligt beskrivning av just denna individs svårigheter och vad denne skulle ha för behållning av det hela, och inte förutsätta att avsaknaden av ett tydligt nej betyder ett ja.
Jag håller absolut med om att man bör fråga. Men tycker också att @BornAgain borde ha fått ett avböjande PM när frågan först dök upp.

Men det jag reagerade på var att du inte förstod poängen med att ta med en dement person. Det är bara BornAgain som vet vad hennes släkting klarar/inte klarar.

@tanten Hon refererades till som värdinnan i tråden.

Att du inte ser hur jävla elaka ni varit är obegripligt för mig. Oavsett hur olämpligt det hade varit att släktingen var med. Det finns tusen bättre och schysstare sätt att hantera det på. Vill ni inte ha kritik för hur ni beter er så bör ni ju inte skriva sånt i trådar helt enkelt.

Jag hade verkligen hoppats på att slippa skriva det här.

Jag vore glad om rätt många kunde lugna ner sig lite. Det blev en situation som jag kanske eller kanske inte hanterade bra, jag visste helt ärligt inte vad jag skulle göra. Just nu känns det som att oavsett vad jag gjort hade det varit fel och gett anledning att sparka på mig, oavsett om jag PM:at eller ej. Damned if you do, damned if you don't.

Min mamma är svårt dement och har varit på sjukhem sedan januari 2010. Det är flera här som vet om det och som är aktiva i den här tråden. Fem år innan hon hamnade på hemmet tog jag hand om henne (pappa kunde inte göra så mycket pga ålder och egna sjukdomar) och det var ett rent helvete för mig, bla hotade hon mig fysiskt. Det är ren tur att hon aldrig slog mig. Hon kastade saker efter katterna när hon blev arg på dem. Det är inte helt osannolikt att jag har PTSD pga av de åren eller att den stressen triggade min Crohns.

Att då hacka på mig för den uppkomna situationen är faktiskt riktigt, riktigt lågt. Är det ingen som har en gnutta förståelse till övers för mig att det kanske är jäkligt jobbigt för mig med en dement i mitt hem i en sådan här situation?

Är det färdigsparkat eller har jag mer att vänta mig?

Jag håller absolut med om att man bör fråga. Men tycker också att @BornAgain borde ha fått ett avböjande PM när frågan först dök upp.

Men det jag reagerade på var att du inte förstod poängen med att ta med en dement person. Det är bara BornAgain som vet vad hennes släkting klarar/inte klarar.

Jag ifrågasatte eftersom det som skrivits i denna tråd gav intrycket av att släktingens närvaro endast handlade om att de egna behoven, inte att det skulle tillföra släktingen något.

Jag hade verkligen hoppats på att slippa skriva det här.

Jag vore glad om rätt många kunde lugna ner sig lite. Det blev en situation som jag kanske eller kanske inte hanterade bra, jag visste helt ärligt inte vad jag skulle göra. Just nu känns det som att oavsett vad jag gjort hade det varit fel och gett anledning att sparka på mig, oavsett om jag PM:at eller ej.

Min mamma är svårt dement och har varit på sjukhem sedan januari 2010. Det är flera här som vet om det och som är aktiva i den här tråden. Fem år innan hon hamnade på hemmet tog jag hand om henne (pappa kunde inte göra så mycket pga ålder och egna sjukdomar) och det var ett rent helvete för mig, bla hotade hon mig fysiskt. Det är ren tur att hon aldrig slog mig. Hon kastade saker efter katterna när hon blev arg på dem. Det är inte helt osannolikt att jag har PTSD pga av de åren eller att den stressen triggade min Crohns.

Att då hacka på mig för den uppkomna situationen är faktiskt riktigt, riktigt lågt. Är det ingen som har en gnutta förståelse till övers för mig att det kanske är jäkligt jobbigt för mig med en dement i mitt hem i en sådan här situation?

Är det färdigsparkat eller har jag mer att vänta mig?
Tål du inte en rak fråga? Och apropå att alla här inte kan förväntas känna till folks historia, räknar du verkligen med att alla ska känna till att din mammas demens kan ha gett dig PTSD?

Där hade du väl för övrigt en väldigt bra förklaring som du kunde ha PM:at @BornAgain.

Tål du inte en rak fråga? Och apropå att alla här inte kan förväntas känna till folks historia, räknar du verkligen med att alla ska känna till att din mammas demens kan ha gett dig PTSD?

Där hade du väl för övrigt en väldigt bra förklaring som du kunde ha PM:at @BornAgain.

Det är väl väldigt skönt att säga vad som hade varit bäst med facit i hand, eller hur?

Det kunde ni ha gjort på avsevärt snyggare sätt än att skriva föraktfullt om dementa - och sedan, som du, gå på om "martyressä". Så sjukt elakt.
Men det var ju ingen som förstor på allvar att hon tänkt att Släkting självklart var välkommen! Det skrevs sen i affekt och bestörtning.

Men det var ju ingen som förstor på allvar att hon tänkt att Släkting självklart var välkommen! Det skrevs sen i affekt och bestörtning.
Det finns inget att vara bestört för? Om Släkting varit utåtagerande och gått fram som en furie bland folk får man väl ge @BornAgain att hon sannolikt inte ens skulle ha tänkt tanken?

Ett sansat PM från @athena_arabians - eller någon av er om hon inte klarade det själv - hade förmodligen löst hela problemet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter störa oss. Är hungrig men ligger så bekvämt. 61 62 63
Svar
1 256
· Visningar
63 224
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
99 063
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
104 428
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
97 842