Jag hade verkligen hoppats på att slippa skriva det här.
Jag vore glad om rätt många kunde lugna ner sig lite. Det blev en situation som jag kanske eller kanske inte hanterade bra, jag visste helt ärligt inte vad jag skulle göra. Just nu känns det som att oavsett vad jag gjort hade det varit fel och gett anledning att sparka på mig, oavsett om jag PM:at eller ej.
Min mamma är svårt dement och har varit på sjukhem sedan januari 2010. Det är flera här som vet om det och som är aktiva i den här tråden. Fem år innan hon hamnade på hemmet tog jag hand om henne (pappa kunde inte göra så mycket pga ålder och egna sjukdomar) och det var ett rent helvete för mig, bla hotade hon mig fysiskt. Det är ren tur att hon aldrig slog mig. Hon kastade saker efter katterna när hon blev arg på dem. Det är inte helt osannolikt att jag har PTSD pga av de åren eller att den stressen triggade min Crohns.
Att då hacka på mig för den uppkomna situationen är faktiskt riktigt, riktigt lågt. Är det ingen som har en gnutta förståelse till övers för mig att det kanske är jäkligt jobbigt för mig med en dement i mitt hem i en sådan här situation?
Är det färdigsparkat eller har jag mer att vänta mig?