Har era barn egna mobiltelefoner?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Har era barn egna mobiltelefoner?

Men tror du inte de också är det?

Kan ni inte gå ihop - har man inte lite bättre förutsättningar på en liten skola?

Eller är det tvärtom ? *förvirrad*

Ja du, det är nog ganska känsligt att börja röra i detta. Tror faktiskt det kan vara lättare på ett större ställe där man är mera anonym. Här känner alla alla sedan barnsben och x generationer bakåt, och ja, det bli lätt fel....

Jag tror att prylköpandet hos somliga bottnar i nåt sorts mindervärdeskomplex.
 
Sv: Har era barn egna mobiltelefoner?

Min 13-åring har en som han fick av sin mormor i present,helt ok eftersom han är ute med kompisar mycket och jag vill kunna ringa hem honom.
Min 9-åring vill ha och jag svarar " när du har ett behov av en telefon". Det är flera i klassen som har och han provar med att alla andra har samtidigt som han vet att jag inte köper det argumentet eftersom vad alla andra gör och får är helt ointressant för mig.
 
Sv: Har era barn egna mobiltelefoner?

Britta: Du kan ju tänka dig hur jag har det då, som inte har nåt tv-abonnemang. :D
/dressyrtant, principfast
 
Sv: Har era barn egna mobiltelefoner?

Jag har bara en femåring och har varje vecka den diskussionen.

Jag har en sextonåring, och har inte någon enda gång hört honom argumentera att "alla andra har", när det är något han vill ha. Och jag kan inte minnas att jag tjatade på det sättet själv, heller.

Så nu funderar jag lite på om det är något slags småstadskonformism som spökar, och som jag då undslipper.
 
Sv: Har era barn egna mobiltelefoner?

Ja kanske, det beror nog mycket på vilket "microsamhälle" man bor i.

Jag märker också hur sonen snappar upp värderingar från sin mer prylkåta pappa - även om pappan verkligen inte försöker pränta in dem, tvärtom. Jag menar, pappan vet att vi har en gammal älskad bil och talar aldrig illa om den, tvärtom så är den jättebra att dra hästar med och så. Men själv beställer pappan en fabriksny BMW och bor i ett jättestort lite "lyxigt" hus.

Och visst kommer ungen hem och säger att "din bil är gammal och ful mamma" och "varför bor vi inte i ett fiiiint hus?" etc :cool:

Vilket leder till många intressanta diskussioner om vad som är viktigt i livet :D

Likaså finns på dagis "spindelmannenmaffior" som SKA ha vissa tuffa plagg etc. Vi har en hel del sånt också som jag fått ärva, men KÖPA nytt pga grupptryck från 5-åringar ??? NO WAY !

/Tim - som ääääääälskar sin gamla 245:a och hellre bor billigt för att kunna vara ledig med barn :love:
 
Sv: Har era barn egna mobiltelefoner?

Britta: Du kan ju tänka dig hur jag har det då, som inte har nåt tv-abonnemang. :D
/dressyrtant, principfast


Ja men det anade jag ju att du är mycket coolare än jag :cool: :D .

Tjatar inte ungarna om TV då :confused: ???
 
Sv: Har era barn egna mobiltelefoner?

Har en dotter som snart blir 8år, hon har velat ha egen mobil senaste året. Tydligen så är det väldigt vanligt att "små" barn får en egen mobil, flera av hennes kompisar har.
Hon har nu sålt jultidningar och lyckats komma upp till nivån där hon får... just det en MOBIL...

På sätt & vis kan det ju vara bra, jag får ju tag på henne & hon kan ju ringa hem om det skulle hända nåt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kära buke! Det måste finnas många här som har gått igenom det jag (troligtvis) kommer gå igenom, så nu vill jag höra era tankar och...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
19 087
Senast: Klonim
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
25 833
Övr. Barn Sonen har i alla år kämpat med dåligt självförtroende, blyghet, den sociala biten osv. Vi har läst, funderat, pratat, peppat, köpt hem...
2
Svar
21
· Visningar
2 197
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag är ett (extrem)exempel på en patologisk perfektionist. Upp till högstadiet var jag snabbast och starkast i klassen (japp, även...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 934

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp