Har du köpt en hund från en annons...

Sv: Har du köpt en hund från en annons...

Men du det låter alldeles lysande att göra så!

Jag är väl mest skeptisk då jag sett så många korsningsvalps-annonser på sistonde liknande "söta valpar säljes om 2 veckor" (typ åhhhh den vill jag ha den var så sööööt, ojdå den blev 60 cm i mankhöjd och verkar ha vallhund, jakthund, brukshund å chihuahua i sig :angel: ) :rofl:

Jag sitter ju själv och kollar djurannonser men har liksom redan hittat ev uppfödare men skulle kunna tänka mig att suget skulle bli stort om det kom en annons med flattar i närheten :angel:

Måste erkänna, hittade min hund från Kalmar på Blocket. 2 veckor senare fick jag hem henne.... Det gick lite snabbt.

Det var ingen bra kombination av raser där. Men uppfödaren är himla trevlig och tar väl hand om valparna.

Skulle absolut kunna tänka mig Blocket igen, men inte än på länge. Och skulle absolut kunna tänka mig sådana annonser som Gnist lägger ut.

Senast ändrad:

Jag är väl mest skeptisk då jag sett så många korsningsvalps-annonser på sistonde liknande "söta valpar säljes om 2 veckor" (typ åhhhh den vill jag ha den var så sööööt, ojdå den blev 60 cm i mankhöjd och verkar ha vallhund, jakthund, brukshund å chihuahua i sig :angel: ) :rofl:

Är just därför fler seriösa borde annonsera kommande valpkullar på blocket och andra siter. Så att folk kan planera och tänka efter.

Är just därför fler seriösa borde annonsera kommande valpkullar på blocket och andra siter. Så att folk kan planera och tänka efter.

Absolut :bow:

Om man går i hundköpartankar är det ju ett bra sätt att hitta vidare till olika raser och uppfödare.

Varför klassar du det som ett misstag?

För att det blev ett impulsköp. Jag hittade en annons med bild på söta valpar i närheten, skulle "åka och titta" och blev såklart fast direkt. I efterhand vet jag att det var ett misstag. Även om jag lärde mig otroligt mycket med den hunden och inte ångrar köpet för en sekund.

Välja uppfödare först, sedan "åka och titta". :)

Hade jag inte redan blivit såld på valpen hade jag varit mer kritiskt i mitt val av kennel och linjer.

jaha okej, då förstår jag:).
Fattade ditt inlägg som att: Köper man en hund på blocket så är det ett misstag, men då var det jag som fattade fel:)

Nej nej.

Det var JAG som gjorde ett misstag, inte alla köpare på blocket. :)

Tyvärr är majoriteten av annonserna på blocket om "billiga" hundar, vilket jag misstänker är en grogrund för impulsköp och "misstag". Inte heller är de helt ärliga (perfekta familjehundar av alla konstellationer t.ex).

Men visst finns det seriösa annonser också, köpare som säljare.

Gör som Gnist. Lägger ut en annons när vi planerar valpar. Har på det sättet kommit i kontakt med köpare som har varit med från början.

Låter kanske märkligt men några av de bästa valpköparna vi har, har ringt på blocketannons. Jägare med egen mark som har hunden som en älskad, bortskämd familjemedlem. Kan man begära mer!:bow:

Har inte köpt valp där själv men skulle inte ha problem att köpa av en seriös uppfödare via blocket.

Ja, faktiskt.
Det är lätt att surfa in där och se på annonser och ofta så hänvisas man vidare till Kennels hemsida.

Vi har haft Boxer tidigare och kunde tänka oss vilken hund som helst, tom. en blandis :o
Men vi ville gärna ha en sportig hund, då vi båda är intresserade av Lydnad och bruksgrenar. Å så blev det en Schäfer!:love::love:

Köpte senaste hunden via annons på Blocket.
Åkte och tittade och blev genast utvald av en valp!!!:rofl:

Det var min Diesel som sa HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!! Och kissade på mig!!!:rofl:

Ja jag köpte min dvärgpinscher via blocket.
Inget jag ångrar och jättetrevlig förra ägare.

Jag har bra kontakt både med uppfödaren, pappans ägare och då fd ägaren till min hund och det är kul att ha. :)

nej, men jag använder ofta blocket själv då jag säljer djur..
t.ex använde jag blocket då jag skulle sälja en blandras, men han hamnade på foder istället hos en person..
och så har många kattungar man sålt kommit till väldigt bra hem, via blocket.

jag har inte köpt hund från blocket men ser inget större fel i att göra det. Det är en annonssida som alla andra! Däremot finns en blocket-katt i huset.

Nej jag hittade inte min hund på blocket.

*kl*

De uppfödare som behöver annonsera på ställen som blocket har aldrig intresserat mig. Där jag köpt hundar ifrån har det inte behövts annonseras (och framförallt inte på sådana sidor). Efter/ från erkänt bra hundar /kennlar tror jag det sällan, sällan behövs annonsering, de hundarna hittas av de seriösa valpköparna ändå.

Fast vad vet jag.. Raser som får många valpar måste säkert annonsera. Men jag kan fortfarande tycka att 80% av alla hundannonser på blocket känns extremt oseriösa.

Gilly

:eek: Är jag alltså en ointressant uppfödare :eek:

:D

Tilläggas ska att jag sällan behöver lägga in fler annonser än en om valpar planeras och på vissa kullar behöver jag inte ens det :p

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 084
Senast: Digbil
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 850
Senast: Otherside
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 180
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Min hund är besatt av att ta mina vantar eller min mössa när jag kommer hem efter att ha varit någonstans utan hunden. Får hon inte det...
Svar
4
· Visningar
480
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka