Har du köpt en hund från en annons...

Sv: Har du köpt en hund från en annons...

Köpte min hund från Blocket, lyckat köp:)

Ja, Lotus komemr från Blocket, min vackra (FD) hund :love:
8566498.jpg

Nope.. Det har jag inte gjort.. Häst däremot:D

jo det har jag och det var verkligen ett kanonfynd!

klickade mellan oss direkt, nu kanske jag låter tokig, men jag tyckte att priset på henne var verkligen i underkant. hade lätt betalt mycket mer för henne än vad dom begärde. *skrattar*

*kl*

Japp jag har hittat uppfödare via blocket.
Tar evig tid o bläddra igenom allas uppfödarsidor stup i kvarten för att hitta lämpliga hundar, så blocket tycker jag är ett underbart förmedlings ställe.
Jag säljer även via Blocket.
Och som Gnist sa, man måste kunna sålla bland ev köpare, även om man har annons på Blocket.
Blocket får mycke skit, som jag tycker är mycket obefogad, för det är inte sidans fel att idioter köper och säljer hundar.
Som tidigare sagt, desto fler seriösa kennlar som annonserar där, kanske man kan få upp ögonen på även de som inte är så hundkunniga att köpa från en bra kennel och inte första bästa billiga söta hund med okänd bakgrund..
Men för tillfället kikar jag inte runt alls på blocket, blir så fruktansvärt valpsjuk ibland och det är inte bra, måste tänka på att jag har liiite dålig självbehärskning ibland. :D

Så kontentan, Blocket är guld värt, men både köpare och säljare måste ha lite koll. :D

Så kontentan, Blocket är guld värt, men både köpare och säljare måste ha lite koll. :D

Jag håller med både dig och Gnist. Det är inget fel på Blocket eller det som säljs där, men man måste sålla. Precis om överallt annars. Jag har både köpt och sålt via Blocket genom åren och kan absolut tänka mig att göra det igen.

Japp, "3" stycken.. En som ja aldrig träffat..
o 2 som oxå fanns på blocket men kännde uppfödarna :p

så kanske man ska säga 1 då ^^

Nope... Min erfarenhet av Blocket är att de hundar som annonserats ut där ju oftast redan finns och jag är så fjollig att jag gärna vill följa det längre än så. Gärna vara med när det bestäms vilken hund som ska paras med vilken osv, för jag tycker det är kul.

F.ö. har vi nog aldrig köpt hund via annons. En av min farbror, två via kontakter, en via uppfödare som jag sökt upp och haft kontakt med länge och en har jag fått.

Finns även sådana annonser ;)

Jag brukar lägga ut en "parning planeras"-annons ca 2-3 månader innan parning :p och om det behövs även efter att valparna är födda.

Men då är det ju jättebra! Jag är själv ute på blocket snabbt i stort sett varje dag och det finns ju verkligen ALLT där.

Men en snabb sökning av min ras och jag hittar nåt hitte-på utan stamtavla som som anses vara renrasiga av annonsören. Den enda träffen på min ras. Kanske lite därför jag inte söker mig dit för att hitta hund av specifik ras.

Nope, inte vad jag kan minnas. De hundar jag köpt har jag hittat genom att välja ras sen välja kennel som känts rätt :)

Köpa via blocket känns som lite impulsivt... ? Fast jag dömmer ingen för jag kanske själv skulle kunna hitta ngt intressant där, någon kennel man inte haft koll på tidigare :)

Nope, jag har inte köpt hund från blocketannons. Helt enkelt för att det i stort sett aldrig finns saluki eller azawakh där. (De två raser jag är mest intresserad av att ha).

Har dock vänner som köpt greyhounds på blocket, gamla kapplöpningshundar. Det har varit underbara hundar med helt okay säljare.
Hade jag själv varit på jakt efter vuxen greyhound hade jag helt klart spanat runt på blocket.

Köpa via blocket känns som lite impulsivt... ?

Nja... I mitt fall blir det ju minst 5 månaders väntan innan valpar föds + 2 månader till innan leverans.
Att skriva in sig på intresselistan minst 7 månader innan valpleverans känns inte sådär jätteimpulsivt faktiskt :cool:

Nja... I mitt fall blir det ju minst 5 månaders väntan innan valpar föds + 2 månader till innan leverans.
Att skriva in sig på intresselistan minst 7 månader innan valpleverans känns inte sådär jätteimpulsivt faktiskt :cool:

Ahhh finns det uppfödare som annonserar kommande kullar där? :) Trodde det mest var "valpar säljes" typ med nån vecka innan leverans :)

Jag lade väl ut i juni om planerad jämtkull och den kullen är inte född ännu och jag har i augusti lagt ut även en annan planerad parning som beräknas bli av i oktober :)

Jag gör så just för att folk ska ha tid att planera sitt valpköp och än fungerar detta upplägg alldeles strålande :)

Nope, inte vad jag kan minnas. De hundar jag köpt har jag hittat genom att välja ras sen välja kennel som känts rätt :)

Köpa via blocket känns som lite impulsivt... ? Fast jag dömmer ingen för jag kanske själv skulle kunna hitta ngt intressant där, någon kennel man inte haft koll på tidigare :)

För min del var det inte impulsivt, jag räknade med att det skulle ta x antal månader innan jag hittade hunden jag ville ha, pga olika omständigheter ville jag ha en hund som var runt 6 månader.

Jag kollade blocket varje dag i någon månad, tanken var att skaffa hund efter mina operationer som jag skulle göra i februari, men det blev inte så, hunden jag fastnade för kom ut på annons redan i september:angel: så då fanns det ju inget annat att göra än att ta hem honom då:angel:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 084
Senast: Digbil
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 852
Senast: Otherside
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 180
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Min hund är besatt av att ta mina vantar eller min mössa när jag kommer hem efter att ha varit någonstans utan hunden. Får hon inte det...
Svar
4
· Visningar
480
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?
  • Valp 2025