Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanske ska understryka att jag har en smartphone, men den är gammal och går inte att uppdatera till nivåer som krävs för olika nödvändiga saker. Men jag håller med, föredrar att använda dator.Jag tycker inte en smartphone kan ersätta en dator. Allt är meckigare med en telefon.
Har under hösten jobbat en del med datorbyten på jobbet och träffat rätt många användare som inte har dator hemma utan bara använder arbetsdatorn och typ mobil/platta hemma. Är det otrendigt att ha dator? Klarar man sig bra utan? Jag har själv en ganska gammal laptop men använder den nästan uteslutande till bokföringen. Sen har jag en jobbdator jag använder för lite andra grejer men mest för jobbet. Hur ser det ut för er?
Jag tänker att mobiltelefoner och plattor ÄR datorer, och tillräckligt kraftfulla för att kunna ta hand om det mesta datorrelaterade vi behöver idag, så varför ha en extra utgift och "skräp" som samlar damm, om man klarar sig på den elektronik man redan har.
Själv har jag dock både speldator och laptop för dagligt bruk.
Det går att använda sådant, hur bra det fungerar med mera kan jag dock inte svara på. Men använder man Excel ofta kan det nog vara lämpligare att använda något mer anpassat för uppgiften. Dock är det ju inte alla som skriver längre texter eller håller på med kalkylblad.Tekniskt sett, ja. Men finns det någon vettig lösning för att använda riktigt tangentbord, mus och skärm? Det är ju helt värdelöst att försöka skriva en vettig text eller använda Excel utan tangentbord...
Här finns en stationär, 3 bärbara och en bärbar med touchskärm som används. Vi är två och jag använder flest.Har under hösten jobbat en del med datorbyten på jobbet och träffat rätt många användare som inte har dator hemma utan bara använder arbetsdatorn och typ mobil/platta hemma. Är det otrendigt att ha dator? Klarar man sig bra utan? Jag har själv en ganska gammal laptop men använder den nästan uteslutande till bokföringen. Sen har jag en jobbdator jag använder för lite andra grejer men mest för jobbet. Hur ser det ut för er?