Japp har en dator. Eller ja. Jag har en stationär min bror byggde till mig för snart 8 år sedan, inte mycket använd och har inte alls använts på 7,5 år... Står i en garderob. Har en lap top som är lite seg, men som jag kände jag ville byta ut innan den gick hädan, så att jag har en reserv, så jag köpte denna som jag använder dagligen. Så rent teoretiskt har jag tre, använder dock bara en. En är reserv och den stationära, tja, den är nog alldeles för urgammal numera.
Har en Lenovo surfplatta som jag älskar djupt, den har jag bara till musik och ljudböcker, och film och serier när jag åker någonstans. Gör aldrig något annat på den och vet inte alla finneser på den ens, så fort den får internet kommer det en miljon notiser även om jag försökt klicka bort att de ska komma, så tja.... jag och surfisar går inte i hop. Men skaffade den för just musik ohc ljudböcker, vill inte ha det i min telefon- en sådan har man att ringa på ju.
Har mobil. Den är bra till att glo lite på FB, skriva på messenger ibland och så förstås ringa och smsa, resten är för pilligt med den.