Har aldrig hört talats om denna ras

Sv: Har aldrig hört talats om denna ras

Jaha, vad man missar saker hela tiden.

De var bra söta de små liven, men är det alltså bara trubbnosen som skiljer de åt? För nu för tiden tycker jag Cavalier king charles spaniel också får mindre o trubbigare näsa än förr.

Nu skäms jag, jag vet ju mycket väl att denna ras finns. Har själv en cavalierblandning, och brukar då tänka på att det även finns king charles...

Så det kan gå när inte huvudet är med.

:D Jag öppnade länken i hopp om att få se en "udda" och spännande ras och så var det "bara" en king charles spaniel ;)

:rofl: Jag får be dig om ursäkt, men hoppas att du kände någon fjäril i magen de få hundradelars sekunder du undrade vad det var för spännande medans du öppnade länken.

Oj, finns det bara så få i sverige!

Var den vanligare förr då?

PRecis, det var därför jag aldrigtänkte till, för jag trodde det fanns fler än 100 i Sverige, och efterso mdet var första kullen i Sverige i år, trodde jag det var någon himla ovanlig ras, för vi är ju ändå i 9-onde månaden på detta året.

Klickade på länken och där är några sötingar som är släkt med min hund som är cavalier king charles spaniel. Så otroligt söta men jag gillar nog bättre cavalier som har lite längre nos :D

åh, min ridskolelärare hade uppfödning av såna på 90-talet.
Jätterara på alla sätt, men hemskt fula :eek: Ser ju ut som att ögonen ska ploppa ur skallen på dom, om ni ursäktar. :angel:

Nej, då föredrar jag cavalieren.

*KL*

Är det bara jag som tycker att valparna på bilden är extremt trubbnosiga, t.o.m för att vara King Charles Spaniel? Jag hade Cavalier tidigare och träffade då på en del KCS och jag vill inte minnas att de var så intryckta.

Men man kanske glömmer hur trubbnosiga de är med tiden. Dessutom har jag ju vinthund nu sedan 14 år så jag kanske har vant mig vid riktigt långa näsor istället. :D

Ärligt talat, i mina ögon ser det ut som kraftigt deformerade och defekta cavalierer... :crazy: Valpen till vänster på bild ser förskräcklig ut. Nästan lika extrem som dagens perser.

/f.d cavalierägare

Ja sånna har man ju sett grannen min har en:) fast jag tycker dom som inte är trubbnosiga är finare:P

Tycker också cavaliern är finare, då de har lite mer näsa.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 861
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 821
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 323
Senast: Hermelin
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 267
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Hiss eller diss - del 6
  • Livskristråden