Hantverkare och toalettbesök (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 29)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ju besvärligt.
Men inget som gör att jag skall behöva informera alla andra hantverkare som jag anlitar att vattnet är sjövatten eller att det stopp i avloppet.
Om man har en krånglig mage så får man ju kolla av var toa finns i förväg.

Jag har haft sådana hantverkare också.
Då planerar man efter det.
Det är inga problem för mig bara jag vet om det i förväg.

Då anser vi olika. För mina gästers trevnads skull, så tycker jag att det är upp till mig att informera om det. Det sista jag vill är att genera folk i mitt hem. Ren och skär etikett. Man tycker olika, uppenbarligen. :)
 
Känns som att det mest slåss mot väderkvarnar nu? Det ena påståendet och scenariot märkligare än det andra.

Men jag ska absolut passa mig för att använda toaletten i andras hem, hädanefter. Mänskligheten alltså, inget förvånar en längre. :laugh: Allra minst att man sitter och deltar i en diskussion om andras toalettanvändning är tillåten eller ej i sisådär 12 sidor.
Jag tycker inte det är så konstigt att diskussionen fortsätter och fortsätter, det blir ofta rätt polariserat när det handlar om någons hem, gränser, rättigheter, hyfs och whatnot. Jag vill minnas att det funnits liknande trådar gällande hur folk hanterar spontana besök av släkt och vänner också.
Inte för att det är samma sak, men jag känner en viss crossover. :D
 
Då anser vi olika. För mina gästers trevnads skull, så tycker jag att det är upp till mig att informera om det. Det sista jag vill är att genera folk i mitt hem. Ren och skär etikett. Man tycker olika, uppenbarligen. :)
Du generar och förminskar folk ganska rejält men det verkar du inte ens medveten om..
 
Du skriver att det är självklart att kunden bör erbjuda toaletter, det är inte självklart. Dom flesta jobb godkänner säkerligen inte ens att gå runt i andras privata hem för att leta upp toaletter utan att fråga.

Det är inte så stor skillnad på mitt jobb och hantverkare i den bemärkelsen. När jag kört i x antal timmar utan tillgång till toalett så är det inte en självklarhet för mig att jag får låna deras toalett när jag kommer fram. Det är definitivt inte tillåtet att runt på gårdarna och leta själv utan lov. Då får jag åka vidare helt enkelt.

Men nu sitter du ju och drar orelevanta scenarier igen? Vi pratar hantverkare, inte budbilar. Jo, stor skillnad.
 
Då får du nog köra lite till. :) Från vårt hem till närmaste bemannade bensinmack är det 5 mil. Sträckan tar ca 45 minuter att köra. Men go bubbla att leva i, med planerandet och så!
Ja det gör jag också. Och tro det eller ej men alla bor inte där du bor och har samma möjligheter. Hela sverige ser liksom inte ut som det gör hos dig.
 
Men nu sitter du ju och drar orelevanta scenarier igen? Vi pratar hantverkare, inte budbilar. Jo, stor skillnad.
Nej, det handlar om huruvida man har rätt att låna någon annans toalett eller inte. Och det är aldrig kunden som har ansvar för personen som kommer till dom att dom ska ordna tillgång till toalett. Det är ens eget ansvar att ha koll på.
 
Nej, det handlar om huruvida man har rätt att låna någon annans toalett eller inte. Och det är aldrig kunden som har ansvar för personen som kommer till dom ska ha tillgång till toalett. Det är ens eget ansvar att ha koll på.

Nu går det bara rundgång igen, misstänker jag. :)
 
Nej, hur du skriver till folk. Har du inte lärt dig hur man frågar om en toalett är det kanske mycket begärt att begära någon slags trevlighet också.

Men du, hur trevlig tror du att du själv framstår i flera av dina inlägg? Du behöver verkligen inte svara på mina inlägg om de provocerar dig och du anser mig otrevlig. :)
 
Men jag ska absolut passa mig för att använda toaletten i andras hem, hädanefter.
Fråga om det är okej, så att den inte är trasig.
Lämna den som den var när du kom dit.
Och spola inte ner bindor eller tamponger.
Så skall det nog gå bra.

Jag har aldrig haft problem med att någon annan använder mina toaletter när de är hela.
Men jag vill veta om det och vara säker på att locket är nerfällt.
Hur jag uppfostrar mina katter är liksom ingen annans business.
 
Fråga om det är okej, så att den inte är trasig.
Lämna den som den var när du kom dit.
Och spola inte ner bindor eller tamponger.
Så skall det nog gå bra.

Jag har aldrig haft problem med att någon annan använder mina toaletter när de är hela.
Men jag vill veta om det och vara säker på att locket är nerfällt.
Hur jag uppfostrar mina katter är liksom ingen annans business.

Tack för tips! :rofl:
 
Senast ändrad av en moderator:
Men du, hur trevlig tror du att du själv framstår i flera av dina inlägg? Du behöver verkligen inte svara på mina inlägg om de provocerar dig och du anser mig otrevlig. :)
Jag har rätt att bemöta dina väldigt förminskade svar till mig, du kan inte tro du kan skriva hur som helst till folk och sen säga att dom minsann inte behöver svara. Sätter dig på ignorera istället så slipper jag dig. Jag orkar inte.
 
Avsaknad av toalett är i majoriteten hos små privata kunder, vilka får allt svårare att få tag på hantverkare. Vilket jag börjar förstå allt mer.
Vad är problemet med att fråga i förväg?
Så att jag kan anvisa lämplig och fungerande toalett.
Om vi inte är hemma så finns ett utmärkt utedass på vår camping.
Dricksvatten i en kran på ladugårdsväggen.
 
Hur gör man om det inte FINNS en tillgänglig toalett, blir det tillägg då? Det blir ju lite extrema svar åt det här hållet också tycker jag.
Jag räknar med att det finns någon form av toalett i en privatbostad med undantag om jag är är ute för att laga toaletten. Likaså finns det i allmänhet toalett på arbetsplatser, i restauranger och affärer. De enstaka gånger det rör sig om lokaler utan toalett eller där man förvägras att låna toaletten bör det avspeglas i räkningen om behov uppstår.
 
Då anser vi olika. För mina gästers trevnads skull, så tycker jag att det är upp till mig att informera om det. Det sista jag vill är att genera folk i mitt hem. Ren och skär etikett. Man tycker olika, uppenbarligen. :)
Det är skillnad på gäster och hantverkare.
En ganska så stor skillnad faktiskt.

Gäster informeras naturligtvis.
Där är ju kommunikationen en helt annan.
Liter mer omfattande om man säger så.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 753
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 875
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 044
Senast: tott
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 024
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp