Hantera näthat

alt-right för att legitimera Trumps åsikter om Sverige som ett land i upplösningstillstånd pga svensk migrationspolitik.
Hur gör man det genom att ge bild av att landet som mer rasistiskt än det är? Vilken sida skulle få mer uppsving av en rasistisk hatstorm på instagram, rasister som tänker "äntligen vågar jag rösta på NMR" eller krafter som kan utnyttja det för att "mobilisera mot rasism"?
 
alt-right för att legitimera Trumps åsikter om Sverige som ett land i upplösningstillstånd pga svensk migrationspolitik.
Skulle kunna vara men det känns som att Sverige har för liten betydelse i världen för det, jag lutar mer åt inhemska politiska krafter. Men det hade varit intressant att få veta, givet nu förstås att lundaprofessorn har rätt i att det var en iscensatt kampanj.
 
Han påpekade också att det även var en hel del ungdomar som insåg att de löpte risk att hängas ut som årets rasist och skyndsamt tog bort sina inlägg. Så hur många var 'riktiga' och vilka var 'botar är väl fortfarande oklart.
 
Tilläggas ska att Trump pekade ut just Sverige som ett land där migrationspolitiken misslyckats och rasismen, eller snarare det patriotiska motståndet mot förstörandet av svensk kultur och folk, ökat.
 
Jag letade upp hennes twitter, det är väl denna du menar?

Jag läste igenom dem lite snabbt men hittade inte något av substans i det hon skrev.

Precis! Nja tycker nog hon visar på en del substans? Bland annat att det inte finns någon direkt empiri som backar upp hans tes och att det snarast verkar handla om spekulationer grundat på vad som skett vid andra händelser men inga direkta belägg för att så var fallet här.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 074
Senast: Sasse
·
Samhälle "Lantbrukarnas Riksförbund vill ta bort lagen om att kor måste vara ute på sommaren. En lag som infördes på 1980-talet efter krav från...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
10 396
Senast: Rhinos
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 491
Samhälle Pensionsålder diskuteras hit och dit av både politiker och övrig befolkning. Vissa vill kunna gå i pension före den utsatta lägsta...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 692

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tjockistråden 4
  • Fejkljus
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp