Varför hunden ska sova i sängen?
Som andra näst jag älskar att ha helavflocken samlad. Men han sover inte hela tiden i sängen, han byter mellan sin bädd och min säng.
Han biter aldrig efter mig, jag får ju hålla honom som situationen är nu och det är bara mot sambon det är riktat.
Har funderat hur det började, lite svårt att komma ihåg bara. Jag tror det började med att min hund låg i sambons del och när han skulle lägga sig så behövde hunden flyttas. Detta gick väl bra till en början, men sen började morrningen. När hunden morrar så blir sambon förbannad. Ja, sen har det eskalerat.
Jag får ta bort hunden och hålla i famnen, dels för att sambon inte ska bli biten och för att hunden inte ska bli skadad.
Just nu hinner han knappt upp för trappan förrän hunden reagerar.
Tycker det funkar bra i övrigt, men hunden är inte så tuff som han verkar. Han är rätt försiktig, kan va lite låg osäker i vissa situationer med ex nya människor. Han blir lite låg om sambon blir arg/irriterad om vovve gör något dumt.
Han är i övrigt en pigg glad hund med mycket energi, en typisk jack russel.
De gånger han visat resursförsvar är om han har ett gott köttben eller som den gången han fick tag på en sork.