hängande öron

• Hundavel & Ras
  • Trådstartare Trådstartare _Mimmii_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 292
M

_Mimmii_

En valp som har yorkshire som mamma o papillon som pappa, vad tror ni att den får för öron? just nu har den hängande, men kan dom resa sig? dom flesta i kullen har hängande öron men en har ståendes (den minsta).

Tacksam för svar

Sv: hängande öron

haha jo det vore underbart sött! Någon mer som har några teorier? Valparna är såå söta men jag vill gärna ha hängande öron...

Det är helt omöjligt att säga hur öronen kommer att bli. I min ras är det tillåtet med både stående och hängande och det finns ingen logik som jag känner till bakom hur öronen kommer att bli, de kan växla hejvilt på valpar och brukar stabilisera sig efter tandbytet.

Min hund har hängande öron och hennes mamma och syskon stående, pappan är kuperad så där vet man ju inte hur hans öron skulle varit om de fått vara naturliga.

Hur gamla är valparna? Även hoss endel raser med ståndöron så föds de inte med ståndöron utan de reser sig senare, min valps reste sig vid 3v men hans ena kullsyster först efter 8v.
Det borde knappast bli hängande då både york och papp har ståndöron. Kanske fladdriga öron...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 900
Senast: Tiger tok
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 192
Senast: Digbil
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 938
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 651
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka