Hans barn hans ansvar.De vill även väldigt gärna hetsa min gamla katt som har dåliga erfarenheter av barn samt hjärtfel, så till den milda grad att katten sjunker ihop flämtandes av stress i en hög på golvet, och när jag säger åt dem ska det låtsastjuras. Min katt ger man bara fan i, så enkelt är det! ) och GIVETVIS tar gubben illa upp när jag avböjer inbjudan om att umgås med dem, med förklaringen att "jag pallar inte att de kör över mig såhär, det är för energikrävande" och han mest menar att "du får väl säga ifrån" som om det är den naturligaste saken i världen.
Visserligen måste du sätta dina egna gränser runt dig själv men han som förälder måste hjälpa till.
Det är värre än så.Men han fattar definitivt inte grejen med att mina djur inte är mina ägodelar, de är älskade familjemedlemmar för mig. Det är alltid svårt att likställa (eller ja, likställa kanske är fel ord)husdjur med barn, speciellt när det handlar om någon som är barnlös versus någon som HAR barn.
De barn som plågar djur växer ibland upp till vuxna som plågar människor.
Ett barn måste lära sig att ta hänsyn till allt levande.
Man får inte plåga levande varelser bara för att de är djur.
Det finns t.o.m. en lag mot det.
En vuxen förälder som inte inser riskerna med att barn plågar djur har missat något fundamentalt i sin förmåga att vara mänsklig och känna empati.Personligen hade jag inte tillåtit honom eller hans barn att komma nära mig eller min katt igen förrän de alla lärt sig vikten av respekt, empati och förståelse för att andra (du och din katt, i det här fallet) faktiskt också har känslor, verkliga, giltiga känslor, som man måste ta hänsyn till om man vill se sig som en någorlunda bra människa.
De är människor som man skall akta sig för.
Det hade nog inte ens räddat den mänskliga rasen.Jag är djurmänniska. TS snubbe är det inte. För mig hade det räckt där. Att han sedan anser att det är kattens problem att hans ungar är vidriga mot katten säger ungefär allt vilken personkategori han tillhör. De jag inte tänder på om det så hade räddat hela den mänskliga rasen.
Vuxna människor som inte kan visa respekt för andra levande varelser och tycker att de inte behöver ingripa när barn plågar djur har någon sorts mental defekt som är farlig.
Risken är att de inte tycker att det är fel att plåga barn heller.
Jag skulle springa fort åt andra hållet.