Han e så stor nu=) Bildbomb

MaRomer

Trådstartare
När vi åkte och hämtade vår lille kille vägde han bara 4,5 kg och nu....27 kg!!! Visst blir han större men med alla problem på vägen som vi stött på, och kommer stöta på igen så är jag glad. Äntligen är han mer än bara skinn och ben.

Här kommer min kille Diezel: (Ej reggad, och behöver ej kommentarer om detta)

21956164.jpg

21956161.jpg

Vill ut till de andra hundarna, men man e så feg=)
21522148.jpg

Hopp=)
21522140.jpg

Så en fråga. Vad väger /vägde era rottor när de var 6 månader? Hur höga var de? Hur höga blev de? Vikt?

Sv: Han e så stor nu=) Bildbomb

Hehe jag som är en lagom förvirrad människa, lade just märke till
MaRomer och HeRomer. Erkänn, ni känner varandra. :angel:
Och vadan dessa namn?

*offtopic as hell:D*

Hehe jag som är en lagom förvirrad människa, lade just märke till
MaRomer och HeRomer. Erkänn, ni känner varandra. :angel:
Och vadan dessa namn?

*offtopic as hell:D*

hehe ;) Systrar =) o heromer står för He=Heidi, romer= römer(vårt efternamn) o som maromer, står ma för malin :):rofl:

Så en fråga. Vad väger /vägde era rottor när de var 6 månader? Hur höga var de? Hur höga blev de? Vikt?

Gud, det är som att läsa om sig själv och ens hund!
Vi stött på massa problem den första månaden, som har med "uppfödaren" att göra.
Han vägde enbart 3,5kg när vi hämtade honom vid 8v.
Visserligen var han rund om magen, men inte särskilt stor alls.
Han tog inte ens upp ett halvt bilsäte.
Trodde inte han skulle bli särskilt stor alls!

Men OJ, så fel vi hade. :p

Kan tyvärr inte svara på vad han vägde vid 6 månader, det har jag glömt.
Däremot kan jag svara på hur stor han är nu, än så länge. :D

Det är som sagt en hane, som blir 1 år den 4 augusti.
Än så länge är han ca 68 i manke och väger 50kg.
Riktigt bred bröstkorg och kropp, men pyttelitet huvud. :rofl:
Samt en grisknorr till svans.
Eller, den ser iaf ut som en. :angel:

Är rottisar generellt jättesmå som valpar, eller var det bara något speciellt med era valpar? Min schäfertik vägde 8 kg vid 8 veckor, så 4 kg på en hanhund måste ju varit jättelitet??

Är rottisar generellt jättesmå som valpar, eller var det bara något speciellt med era valpar? Min schäfertik vägde 8 kg vid 8 veckor, så 4 kg på en hanhund måste ju varit jättelitet??

Ja min är foderalergiker och detta märkte ej uppfödaren. De tyckte bara att han var liten=). Normal vikt på en rotta vid 8 v ålder är ju 8 kg. Och detta vägde vår tik. Så vi insåg genast att något var fel och vi 9 veckors ålder hade han varit 2 rundor på klinik, akut. Droppa upp och special foder.

Så ja de var jättesmå=)

Gud, det är som att läsa om sig själv och ens hund!
Vi stött på massa problem den första månaden, som har med "uppfödaren" att göra.
Han vägde enbart 3,5kg när vi hämtade honom vid 8v.
Visserligen var han rund om magen, men inte särskilt stor alls.
Han tog inte ens upp ett halvt bilsäte.
Trodde inte han skulle bli särskilt stor alls!

Men OJ, så fel vi hade. :p

Kan tyvärr inte svara på vad han vägde vid 6 månader, det har jag glömt.
Däremot kan jag svara på hur stor han är nu, än så länge. :D

Det är som sagt en hane, som blir 1 år den 4 augusti.
Än så länge är han ca 68 i manke och väger 50kg.
Riktigt bred bröstkorg och kropp, men pyttelitet huvud. :rofl:
Samt en grisknorr till svans.
Eller, den ser iaf ut som en. :angel:

Ha ha tror dock ej vår kille blir så stor då mamman var ca 45 hög och pappan låg runt 50=) Men man ska aldrig säga aldrig.hehehe Diezel har ju väldigt långa ben idag iaf!

Nu hade jag ingen ren rottis,det var en blandning rottis/dobberman,men när vi hämtade honom vid 8v ålder vägde han 6.3 kg,vid kastreringen vid ett års ålder vägde han 49 kg,och när vi tog bort honom så vägde han 59kg,och det fanns inte ett gram extra fett på honom..
Tyvärr kommer jag inte ihåg höjden..

Nu hade jag ingen ren rottis,det var en blandning rottis/dobberman,men när vi hämtade honom vid 8v ålder vägde han 6.3 kg,vid kastreringen vid ett års ålder vägde han 49 kg,och när vi tog bort honom så vägde han 59kg,och det fanns inte ett gram extra fett på honom..
Tyvärr kommer jag inte ihåg höjden..

Det var en stor kille! Hur kommer det sig att ni fick ta bort honom? (Om man får fråga!)

Det är inte särskilt normalt alls.
Tog honom till en djuraffär för att köpa mat, och ägaren till djuraffären är rottisuppfödare sen länge.
Hon sa direkt att den vikten inte är normal alls.
Hennes jämngamla valpar vägde runt 8kg.
Våran var onormalt liten.
Det anmärkte t.o.m. veterinären på när vi var där.
Dock var hans tänder och allt utvecklat som på en 8-veckors, så de kunde inte säga att han var för ung.
Av någon anledning var han enormt liten.

Det var en stor kille! Hur kommer det sig att ni fick ta bort honom? (Om man får fråga!)

Vi tog bort honom endast 6 år gammal,hade problem med både knölar på kroppen och med prostatan!
Och problemem började året innan av en annan orsak,han åt stenar,och vi såg inte alltid,han var jävligt smart..Vilket till slut ledde till ett nattligt besök på ett djursjukhus,och efter att stenarna var avlägsnade,så blev aldrig magen riktigt bra,och sen när det började med både knölar och prostata,så tog vi beslutet att man kan inte hålla på hur mycket som helst!

Det där är den ständiga frågan på Rottweiler folk hur stora era hundar är och hur dominanta dom är. Jisses vad har det för betydelse. Man ser aldrig frågan har era varit kärnfriska sen små. Hur bra dom går i brukset o.s.v.

Inte undra på aveln är så snevriden nu när det enda man tänker på är hur stora dom är.

Sen en en sak 4kg han valp vid 8v är mindre än vad tik brukar väga.:)

Piru är en liten hane men vägde ändå 8kilo som 8v det ni :p

Han väger i dag 46kilo han är nog mer i rasstandarden än de flesta men ändå skulle han aldrig komma nån vart mot dessa feta klumpar på utställning dom väger en 60-65kilo.

Senast ändrad:

Ha ha tror dock ej vår kille blir så stor då mamman var ca 45 hög och pappan låg runt 50=) Men man ska aldrig säga aldrig.hehehe Diezel har ju väldigt långa ben idag iaf!

45, 50 hög är det dvärgar som är föräldrar djur?

STORLEK

MANKHÖJD FÖR HANHUND:
Mankhöjd 61 till 68 cm
61 till 62 cm liten
63 till 64 cm medelstor
Idealhöjd 65 till 66 cm stor
67 till 68 cm mycket stor

VIKT FOR HANHUND:
Ca 50 kg

MANKHÖJD FÖR TIK:
Mankhöjd för tik 56 till 63 cm
56 till 57 cm liten
58 till 59 cm medelstor
Idealhöjd 60 till 61 cm stor
62 till 63 cm mycket stor

VIKT FOR TIK:
Ca 42 kg

Senast ändrad:

Vi tog bort honom endast 6 år gammal,hade problem med både knölar på kroppen och med prostatan!
Och problemem började året innan av en annan orsak,han åt stenar,och vi såg inte alltid,han var jävligt smart..Vilket till slut ledde till ett nattligt besök på ett djursjukhus,och efter att stenarna var avlägsnade,så blev aldrig magen riktigt bra,och sen när det började med både knölar och prostata,så tog vi beslutet att man kan inte hålla på hur mycket som helst!

Tråkigt, men absolut rätt beslut!

Det där är den ständiga frågan på Rottweiler folk hur stora era hundar är och hur dominanta dom är. Jisses vad har det för betydelse. Man ser aldrig frågan har era varit kärnfriska sen små. Hur bra dom går i brukset o.s.v.

Inte undra på aveln är så snevriden nu när det enda man tänker på är hur stora dom är.

Sen en en sak 4kg han valp vid 8v är mindre än vad tik brukar väga.:)

Piru är en liten hane men vägde ändå 8kilo som 8v det ni :p

Han väger i dag 46kilo han är nog mer i rasstandarden än de flesta men ändå skulle han aldrig komma nån vart mot dessa feta klumpar på utställning dom väger en 60-65kilo.

Jag skulle ha frågat samma sak om jag fick en lite labbe=) Och bryr mig ej om din hund varit dominant eller ej utan undrar mest om han kommer ligga inom "ramarna" på höjden/vikten.

Jo han var liten men det fick vi reda på sedan vad det var. Och han har foderallergi och tål inte ens att få en lite annan mat. Så därför han var så liten. Finns enskild tråd om just detta.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 242
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 757
Senast: fixi
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 114
Senast: lizzie
·
Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
13 316
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka