Halvblodshingsten Courbett

Sv: Halvblodshingsten Courbett

Courbett 570
Född 1974 brun efter Orkan 444- Polarstern 319
Exporterad till Tyskland 1985

Fram till 1983 hade Courbett 4 placeringar t o m Prix St George.

Hans exteriöra utlåtande var: Storlinjerad hingst med lång välliggande bog, kraftigt skelett, goda ledgångar, goda rörelser.

Han var brun med stjärn, strimma och vita bakfötter. 168-195-22,5 cm.

T o m 1996 hade han lämnat 17 stamboksförda ston.

Fyller på med:

Hans mamma Pia 6093 fick statens förärvningspremie -72 och är halvsyster med OS-medaljören Piaff 399 och mormor till Iran 533 som i sin tur lämnade bland annat Napoleon 625 som var Elit-premierad med flera framgångsrika avkommor tex Amiral och Bombay på dressyrbanorna och Bernstein i aveln. Har själv en Napoleon-avkomma.

Courbett var f ö B-premierad.

Min häst är ue: Courbett så jag är bara allmänt intresserad. Tack för all information!

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 971
Senast: mamman
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 472
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist