S
SessCa
Sv: Halti
Det där var väl inte till mig?
PIRU skrev:Nej o varför tog de bort planket då jo för det blev för svårt för hundar vart färre o färre som klara o då tar de bort det men inte kollar varför klarar inte hundarna detta längre, för skulle planket vara kvar så skulle det bli en liten klick som tävla bara o det är inte bra roligare om fler kan vara med. Men Mondioring finns det kvar i ex.
det där var en av de lamaste ursäkter jag har hört på länge. INLÄRNING funkar likadant, oavsett om det handlar om människor eller djur.
detta är INTE människofiering eller snuttifiering, det är fakta. det blir bakläxa för din del.
Jisses ljämnför du hund me människor då tycker jag fan synd om dig att du inte fattar bättre.
o Varför tror ni om man ger hunden ett obehag att han ska tycka allt är tråkigt berömmer man hunden direkt efter så tyckre han allt är lika roligt igen, för hunden lä'r sig ju för jag en korrigering så skärper jag till mig o då får beröm igen, men o gå o slita i hunden i tid o tid o aldrig berömma nej tacka fan för han o gillar o träna, men korrigering är inga fel om det görs på rätt sätt
Det där var väl inte till mig?