Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har ju valpar till salu nu och vad jag uppskattar i ett första mail är:Ni som kan, vad skriver man till uppfödare om man kontaktar dem?
Tänkte även om man hör av sig när det inte finns en kull hos kenneln utan bara för att höra sig för?Vi har ju valpar till salu nu och vad jag uppskattar i ett första mail är:
En kort presentation av dig själv och din familj och boendesituation samt vad som gör dig intresserad av just den kullen.
Ingen novell utan bara kort och koncist, sen vill jag höras på telefon.
Då skulle jag istället skriva varför jag är intresserad av just denna uppfödare/varför jag kontaktar hen. För min del skulle det vara att jag tycker uppfödaren har haft mycket intressanta kullar tidigare och varför jag då anser att dom har varit intressanta (tex uppfödarens fokus på mentalitet, hälsa, osv.).Tänkte även om man hör av sig när det inte finns en kull hos kenneln utan bara för att höra sig för?
Berätta om dig/er. Vad ni önskar i er hund i egenskaper, vad ni vill ha för liv med er hund, på vilket sätt ni kommer vara aktiva, varför rasen är attraktiv för er blaNi som kan, vad skriver man till uppfödare om man kontaktar dem?
Kan du förklara närmre vad du menar?Vi har ju valpar till salu nu och vad jag uppskattar i ett första mail är:
En kort presentation av dig själv och din familj och boendesituation samt vad som gör dig intresserad av just den kullen.
Om man kan beskriva varför kullen är intressant så visar man att man har ett genuint intresse och inte bara vill köpa en hund "vilken som helst". Har man kollat upp föräldrarna med hälsa, mentalitet och kanske tävlingsresultat så tycker jag att det ger ett intryck av seriositet. Vi har ju lagt mycket tid på att planera kullen, leta hane och försökt avla för vissa specifika egenskaper så då vill vi ju gärna sälja till någon som uppskattar det och tror att just DET är något som kommer passa.Kan du förklara närmre vad du menar?
Tack! Det låter väldigt vettigt.Om man kan beskriva varför kullen är intressant så visar man att man har ett genuint intresse och inte bara vill köpa en hund "vilken som helst". Har man kollat upp föräldrarna med hälsa, mentalitet och kanske tävlingsresultat så tycker jag att det ger ett intryck av seriositet. Vi har ju lagt mycket tid på att planera kullen, leta hane och försökt avla för vissa specifika egenskaper så då vill vi ju gärna sälja till någon som uppskattar det och tror att just DET är något som kommer passa.
Vi är överösta av mail liknande -Hej, jag vill köpa en hund. Hur mycket kostar den och när kan vi hämta?
När jag efter mina 2 första hundar skulle skaffa samma ras men ville byta uppfödare så fick jag en person rekommenderad av folk jag kände och som är bra på djur öht.Ni som kan, vad skriver man till uppfödare om man kontaktar dem?
Vi har två mittlar. En som blir 11 och en som blir 7 i år. Så viss erfarenhet har jag i alla fall. är det något särskilt du undrar över?Någon som har erfarenhet av tyskspets både Kleinspitz och mittelspitz?
Hur dem är allmänt och hur de är i tempramentet och ifall de är bra sällskapshundar och kanske går och testa på lite allt möjligt i hundsport medVi har två mittlar. En som blir 11 och en som blir 7 i år. Så viss erfarenhet har jag i alla fall. är det något särskilt du undrar över?
De är pigga och lättlärda. Hänger gärna med på allt vi tycker om att göra (husvagnssemester och halvdagsvandringar).Hur dem är allmänt och hur de är i tempramentet och ifall de är bra sällskapshundar och kanske går och testa på lite allt möjligt i hundsport med
Läst att dem har rätt mkt vakt i sig, hur pass vaktiga/skalliga är dem?Jag kommer att tänka på Shipperke.
Jamen, det kan en ej sticka under stolen med. De är ganska skälliga och vaktiga.Läst att dem har rätt mkt vakt i sig, hur pass vaktiga/skalliga är dem?
Inget emot och klippa egentligen.Jamen, det kan en ej sticka under stolen med. De är ganska skälliga och vaktiga.
Men hmmm...finns inte så många småhundar som inte ser sig själva som alarmhundar.
Havanais kanske, de jag träffar är ganska milda där...men du ville ej ha pälsen. Jag säjer "klipp", men du kanske inte vill det heller...
Inget emot och klippa egentligen.
Lite skäll och så får man ju överleva med.
Tänkte däremot om de är såpass att hunden riskerar och skälla så fort någon passerar utanför stugan osv.
Vi klippte ju hunden jag är uppvuxen med, med sax så