Sv: Halsband på hela dagen?
en av de hundar som bråkade med min tik fastnade med tanden i hennes halsbad och bröt av den. det var ingen livshotande skada precis, men det är ju inte så snyggt när en hörntand fattas.
TS: mina har bara halsband på när de är kopplade. har halvstryp som är smidigare att ta på och av än att hålla på med spännen och hakar.
Ja, mina har halsband på om dom är själva hemma också. Och när dom sover på natten, går lösa i skogen eller vad som helst.
Det sitter nog som en vana hos mig. Jag är uppvuxen med hundar som alltid haft sitt kedjestryp på sig, dag som natt, i alla år. Så det blir så att man fortsätter.. Ingenting har någonsin hänt, och jag tror att risken är väldigt minimal.
Trots att jag har 3 st hundar som busar väldigt mycket med varandra.
en av de hundar som bråkade med min tik fastnade med tanden i hennes halsbad och bröt av den. det var ingen livshotande skada precis, men det är ju inte så snyggt när en hörntand fattas.
TS: mina har bara halsband på när de är kopplade. har halvstryp som är smidigare att ta på och av än att hålla på med spännen och hakar.
Senast ändrad: