Halsband på hela dagen?

Sv: Halsband på hela dagen?

Jag tycker det är tråkigt att man ser på en väluppfostrad hund som vore den en robot. Det avslöjar att man inte upplevt en sån själv.
LIA

Jojjomensan, det har jag.

MEN, jag anser inte att man alltid kan ha en 100 % lydnad på sin hund.

( Även jag lämnar ämnet nu )

P.S. Hade varit mkt spännande att träffa dina hundar. D.S.

Senast ändrad:

hade halsband för ofta på mina hundar förr men nuförtiden försöker jag alltid komma ihåg o ta av halsbanden då speciellt ena hunden fått så ful päls runt halsen och kedjan på läderhalsbandet (halvstryp) missfärgar pälsen när de vart på för länge vid vått o fuktigt väder.. inge snyggt!

Det behöver du inte göra. Tråden måste inte följa ämnet och, som sagt, så syftade jag inte på just dig.

Mvh moderator Jadzia

Senast ändrad:

Har man VARKEN en matintresserad hund ELLER en hund som vill göra sin matte till lags (=väldigt självständig) eller kanske inte heller lekfull. Så kan det vara mkt svårt att lära hunden någonting. Ja det finns sådana hundar.
Min hund är sådan. Han har varit en handfull även för de tränare vi jobbat med. Han är inte svårlärd, egentligen, men han är ruskigt smart och har en stark vilja, riktigt jäkla envis är han. Det handlar mycket om att få honom att inse att det inte lönar sig att tjafsa, att han inte kommer att få sin vilja fram.

Och vi jobbar på det. Hårt.

*kl*

om man kan lita till 100 % på sin hund handlar väl mycket om vad det är för hund också. jag har min labbe lös på trafikerade vägar, och jag är inte ett dugg orolig för att han ska bli överkörd. för det första lyder han när det gäller, och för det andra är han inte så lättskrämd att han skulle få för sig att hoppa ut mitt på vägen. han reagerar helt enkelt ganska långsamt och lite.

Jag har som vana att alltid ta av halsbanden när vi kommer innanför dörren. Blir därför aldrig att vovvarna får ha dem på sig. Mina 2 har alltid härjat och lekt mkt och våldsamt. Likabra att ta bort de risker som finns hur små de än är.:) En gång för väldigt länge sen, typ 7 år sedan,;) så lämnade jag min ligist ensam med ett vanligt enkelt halsband i ca 5 min. Skulle gå ner till tvättstugan å hämta lite tvätt.. intresseklubben noterar..:rofl: men i alla fall, på de ynka få minuter så klarade han av att fastna i skohyllan av alla saker..han var expert på att knycka skor..:love::cry: denna gången gick det bra, han skrek mest av skräcken av att vara fast men han knyckte aldrig ett par skor i skohyllan igen:rofl: Efter den incidenten så föredrar jag att vara utan halsband innomhus,jag menar kan man fastna i en simpel skohylla så kan han säkert fastna på ett å andra sätt oxå ..

Alla våra har halsband på sig, med en liten tub med vårat tel nummer.
Vi riskerar INTE att dom springer bort i det här landet, ev bli stulna. Att pälsen blir lite ruffsig får man stå ut med, hellre det än en bortsprungen hund.

Liknande trådar

Övr. Hund Spionen har både nosgrimma och halsband när vi är ute på promenad, sele och halsband när vi är i skogen kopplet kopplat i båda...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 658
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 586
Senast: Otherside
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
904
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
391

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka