Hallå där! Vad håller du på med? del ??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hallå bukedoktorerna!

Vätska/mjölk i brösten har man för att man:

Ammar (stämmer ej här)
Är gravid (stämmer ej här)
Nyligen har slutat amma (stämmer ej här)
Kan ha en hypofystumör (det hoppas jag inte)

Några fler orsaker ni känner till?
Jag hade mjölk kvar över ett år efter avslutad amning.

Efter mycket om och men så är barnet i duschen. Och såklart så glömde jag en massa saker hemma så jag måste gå tillbaka om en stund.

Det har jag också trots det övr ej heller stämmer in på mig. Men jag uppfattar det som att kropen fortf reagerar hormoniellt på bebis. För man ska ju kunna få igång amningen igen om man kämpar lite. Så jag tror inte att det är ngt fel eller farligt.

Jag hade mjölk kvar över ett år efter avslutad amning.

Jo, det vet jag att man kan ha men det som är så konstigt är att efter avslutad amning för sisådär 7 månader sen så försvann all mjölk. Varenda droppe på en gång. Jag är en är dom som verkligen får kämpa för att ens få ha någon produktion annars sinar jag på en gång så helamning i 5 1/2 månad var över förväntan (sen försvann mjölken). Och nu ca två veckor har jag fått tillbaka mjölken/vätskan så pass mycket att det läcker och blir fläckar på kläderna och brösten spänner. Det känns jätteskumt..

Är fortfarande rätt hängig blir en myskväll hemma med make, barn, hund och katt . God mat+snacks :)! Hunden är ingen fan av raketer , som tur är bor vi på vischan . Nu ska vi snart alla ut på en liten promenad .

Top Gear kan man köra maraton på en hel dag!:love:

Absolut! Det är avsnittet när de är i Indien :rofl:

Det där indienavsnittet är ju underbart :D Fast jag gillar deras Afrikaspecial mer (mest pga Hammonds bil :angel: )
Jag funderar på att skaffa amazon prime idag och ägna resten av dagen åt att titta på The Grand Tour... Har bara sett de tre första avsnitten. Vi borde ha buketräff någon dag och titta på en hel hög avsnitt av Top Gear och The Grand Tour!

Hästarna är ridna i regn och blåst. Ville dock att de ska få komma ut idag eftersom de ska sova inne inatt. Efter ridningen fixade vi ordning stallet så det bara är att släppa in dem när jag kommer hem från jobbet. Granndottern ordnade med morötter och äpplen så det blev fina julstjärnor till hästarna :heart

Nu fixa till mig lite snabbt så jag hinner handla innan jobbet, behöver ha något gottigt till middag känner jag :)

Jo, det vet jag att man kan ha men det som är så konstigt är att efter avslutad amning för sisådär 7 månader sen så försvann all mjölk. Varenda droppe på en gång. Jag är en är dom som verkligen får kämpa för att ens få ha någon produktion annars sinar jag på en gång så helamning i 5 1/2 månad var över förväntan (sen försvann mjölken). Och nu ca två veckor har jag fått tillbaka mjölken/vätskan så pass mycket att det läcker och blir fläckar på kläderna och brösten spänner. Det känns jätteskumt..
Jag vet att jag hade en sån sväng efter amningen med andra barnet, helt plötsligt blev det mjölk igen, drygt 6 mån efter att jag hade slutat :confused: Men jag tror att det hängde ihop med menscykeln på något sätt och kroppen fick lite fnatt och poducerade mjölk helt plötsligt.

Jag städar och planerar inför kvällen, ganska lugn tillställning med goda vänner och deras barn. Skagentoast till förrätt, oxfilé till varmrätt och det ryktades om pepparkakscheescake till efterrätt. :D Barnen ville ha bingolotter så det har jag köpt! :D

Jag vet att jag hade en sån sväng efter amningen med andra barnet, helt plötsligt blev det mjölk igen, drygt 6 mån efter att jag hade slutat :confused: Men jag tror att det hängde ihop med menscykeln på något sätt och kroppen fick lite fnatt och poducerade mjölk helt plötsligt.

Jag har ingen menscykel :p
Har hormonspiral sen snart ett år tillbaka och ingen mens :)
Men kroppen kan ju bli tillfälligt förvirrad ändå :p

Har precis ätit frukost och sedan packat medicinlådan.
Päronen är ute och handlar. Få se om morsan får tag på några grillade revbensspjäll. Brukar äta det på nyår

Det där indienavsnittet är ju underbart :D Fast jag gillar deras Afrikaspecial mer (mest pga Hammonds bil :angel: )
Jag funderar på att skaffa amazon prime idag och ägna resten av dagen åt att titta på The Grand Tour... Har bara sett de tre första avsnitten. Vi borde ha buketräff någon dag och titta på en hel hög avsnitt av Top Gear och The Grand Tour!
När de är vid Tjernobyl är himla kul

Så sambon får jobba ikväll.
Men slutar halvtio så vi hinner i alla fall pussas kl 00.
Ätit frukost, druckit kaffe och ska dammsuga lite.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
380
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·
Fritid Min mamma fyller år så vi ska till Gotland i början på mars. Vad gör man där den tiden? Tips på bra boende? 2 äldre jag och min syster...
Svar
6
· Visningar
329
Senast: Seaside
·
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 293
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar