Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grattis @Michis ser jättefint ut!

Jag har precis fått reda på att stoet är dräktigt med Arður, äntligen!! Blir ju dock ett ännu senare föl nästa år, men det får det vara värt! ;)
 
@Michis , när ska han visas? Har du planerat för det?

Han är ju grymt fin!
Han kommer att visas 2016, så tidigt som är genomförbart iochmed resväg osv. Jag hoppas att det kommer en maj-juni visning på Strömsholm eller sundbyholm... Men till nästa sommar ska han finnas till förfogande iallafall :)

Jag håller med, han är otrolig ;)
 
Grattis @Michis ser jättefint ut!

Jag har precis fått reda på att stoet är dräktigt med Arður, äntligen!! Blir ju dock ett ännu senare föl nästa år, men det får det vara värt! ;)
Tack så mycket!
Grattis till dräktigheten och håller tummarna att du får ett snappesyskon nästa år!
Det finns en lillebror född iår undan samma mamma som ser såååå fin ut. Lyllo köparen till den fölungen!
 
Ska rida lektion i morgon! Ska bli jättekul :) Ska rida en sväng sen efter vi ätit middag och maken tar barnen. Risk för en blöt ridtur då det har regnat och ska regna massa, men han behöver röra på sig innan han ska gå lektion i morgon :)

Ska delta i en pay & ride på söndag. Ska bli intressant och se hur det går med tanke på att jag känt sån skillnad efter förra lektionen och efter att vi tävlade (tävlingen gick jättebra!) och ska rida lektion i morgon :)
 
Så FIN han är!!! Hoppas få se er IRL i framtiden! Och så SKÖNT att det ordnat sig så bra för "Bullen"!!!

Då kommer det äntligen en liten presentation av min nye stjärna! Tyr från Linsgård heter han, 4 år och uppfödd på gården där jag haft Bullen uppstallad. Supercharmig 5-gångsvalack, grundinriden men det har tagits väldigt lugnt. Mycket pass och lätt för tölten, så det kommer inte bli något problem. Dock är min plan att huvudsak jobba i skritt åtminstone närmaste halvåret och andra gångarter bara på uteritter, han behöver sätta otroligt mycket mer muskler och styrka i bakdelen då han är ganska slingrig bak...

20150906_135809_zpsm3gcinzq.jpg


20150913_152930_zpsfjktoa3l.jpg



Jaa, vi råkade hamna i diket i slutet och hade lite svårt att komma därifrån... :P

Är väldigt nöjd med köpet och fortsatt otroligt nöjd med Bullens köpare! Håller lektion för dom varje vecka och dom utvecklas enormt! rider honom även 2 ggr/vecka och i fredags fick han då till bästa tölten nånsin! Kom i galopp i svag nerförsbacke med kompisen travandes bredvid, skulle sakta av då det blev brant längre fram och Bullen går då perfekt över i helt klockren tölt. Håller den utan problem i högt tempo nerför backe i typ 100 meter! :love: :eek: Och med rätt rejäla lyft dessutom :bump:
 
Tränade på svängar mellan hinder(upphöjd galoppbom) idag. Prioriterar bjudning före form just nu så blev en flack rallyponny i slutet:p Körde galopp/korsgalopp/passgalopp/pass hopp, i de senare var lite svårare att komma över bommen:angel:
Avslutade med två lite högre hinder på en långsida som han hoppade jättefint i galopp. :D
Har glömt hur kul det är att hoppa efter 4 års uppehåll pga ridbanebrist.
DSC_0519.JPG
 
Idag har vi lekt och löshoppat i paddocken. :)
(Ja, han är tjock och omusklad som en kossa) men vi jobbar på det. :rofl: Måste, måste även klippa stackaren snart. Man kan tro att han är import så långhårig som han är. :banghead:

image_55fc2147e087c35ec72a89cc.jpg


image_55fc215c2a6b220a0b8ee779.jpg


image_55fc21539606ee25a5993826.jpg
 
Idag har vi lekt och löshoppat i paddocken. :)
(Ja, han är tjock och omusklad som en kossa) men vi jobbar på det. :rofl: Måste, måste även klippa stackaren snart. Man kan tro att han är import så långhårig som han är. :banghead:

image_55fc2147e087c35ec72a89cc.jpg


image_55fc215c2a6b220a0b8ee779.jpg


image_55fc21539606ee25a5993826.jpg

Flotta nallebjörnar är ju bara de ljuvligaste varelserna som finns! :love:
 
Här har vi faktiskt oxå hoppat idag! Sketongarna blir bättre o bättre! Rá förvånar med sina jättehopp! Hon har inte direkt visat hopptalang tidigare...
wpid-wp-1442599327494.jpeg


wpid-wp-1442599335546.jpeg


wpid-wp-1442599331271.jpeg

(Meyja är övertygad om att bommar kan bitas så hon flyger alltid över)

wpid-wp-1442599348564.jpeg

Rá's vinnarskalle lyser ofta genom, hon ska bara först, även om man får trängas på vägen...
 
Var på P&J i dag. En rivning i 50 då han började bli trött. Sen ett stopp i vardera klassen 40,50 då de hade placerat ett ponnyätande plank som hinder:eek: Efter ha fått nosa (och försökt ät på hindret :angel: ) gick det att hoppa.:D
 
Lektionen i torsdags blev inställd pga översvämmad ridbana. Har regnat sjukt mycket de senaste dygnen här :crazy:
Vi flyttade lektionen till måndag istället :) I morgon är det pay & ride igen. Ska bli kul!
 
Okej. Nu händer det. Nu blir det till att anmäla sig till första tävlingen :nailbiting::D

Gick och kikade på Stigandi i hagen idag och han ser faktiskt riktigt fin ut i kroppen. Det var både en och två poletter som trillade ner efter senaste träningen och nu börjar det kännas som att det funkar med tölt och allt! Det har (inte helt oväntat) visat sig att han inte alls är passtaktig utan det är jag som är det :banghead:

Kvällens pass uteblev dock på grund av rymning från höst- till sommarhagen. :grin:
 
Nöjd med dagens pay & rider :)
V5 totalt 5,13. 4 för tölt, 5 för trav, 6 för skritt och 5,5 för galopp.
Det är bärigheten och styrka som vi får fortsätta träna på men det var en förbättring mot förra gången :)
T8 totalt 4,75. 4,5 i vänster och 5 i höger. Vänster är det svåra varvet och styrkeproblemet märks mest där.

Men vi är på G! :D I morgon är det lektion, ska bli kul :) Smidigt när min tränare är den som dömer på våra pay & rides.
 
Alltså åååååh va förbannad man kan bli på folk... Å besviken :(

Jag har ju lilla Grima här sen 6 månader tillbaka för att rida till henne vilket gått riktigt bra.
Ägaren har nu bestämt sig för att sälja henne då tiden å kunskapen för henne inte finns så det är för hästens bästa.

En tjej har varit här flertalet gånger (3 gånger) och provridit henne, i paddock, ute samt i paddocken igen i full storm. Redan 2a gången så bestämde hon sig för att hon vill ha henne men vill gärna komma 1 gång till å visa henne för sin mamma, detta var då i torsdags, jag hade en jäkla migrän och undrade om i kunde boka om till helgen men de funkade inte för henne så hon fick komma ändå, det var full storm ute men Grima skötte sig bra. Pigg, ja, men tjejen löse de så bra så.

Hon var fortfarande jätte sugen på henne och jag skulle ringa och boka besiktning sa hon, för hon ska ha henne. Super kul tycker jag för jag tyckte de verkade passa riktigt bra ihop faktiskt, hon var en sådan ryttare Grima behöver, men så får jag ett meddelande på fejjan i lördags och då har hon bestämt sig för att leta vidare och kommer med jätte konstiga ologiska förklaringar.

Alltså, jag blir så trött.... Jag har avsatt massa tid till henne, jag har tackat nej till åtskilliga som varit intresserade av henne, som nu längre inte är det när jag pratat med dem för de har hittat annan häst, och så gör hon såhär? Man blir så besviken...å
Förbannad! :arghh::meh:
 
Vi har hittat våran grej! Bommar! :love:
La ut några upphöjda bommar och även titthinder på långsidorna och oj vad kul det var! Han börjar förstå tekniken nu dessutom. Behövde inte hoppa av en enda gång för att lägga bommarna tillrätta. :D
image_55ffbd43e087c35f07c869ef.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
383
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 768
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
195
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 786
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp