Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
wpid-wp-1442078615518.jpeg

Jag har funnit ett nytt kall! Snöggur blir min westernhäst ;) Nu när Kveikja fått vila har jag börjat trampa igång gamle svarten. Han är ju lite speciell med att stressa upp sig i tempo men när han får jobba lång o låg så är han en dröm. Så för att göra det hela lite roligare har han fått en liten uppsättning westerngrejer.

Sadeln har jag inte köpt än, jag lånade hem den igår. Den kan vara aningens för rak för Snöggurs numera lite svanka muskelfattiga rygg. Så hjälp mig gärna med era tankar här!
-Om sadeln är lite för rak i stillastående, så borde ryggen i rätt arbete fylla ut eftersom han ju då höjer ryggen och "möter sadeln".
-OM jag skulle hitta en sadel som passar jättebra i hans kurvatur i stillastående, så kommer den ge ett punkttryck mitt på ryggen när han höjer ryggen under arbete.

Vad skulle ni valt? Förhoppningsvis bygger han ju lite muskler oxå när han nu kommer igång i arbete.
wpid-wp-1442079401804.jpeg
 
Då kommer det äntligen en liten presentation av min nye stjärna! Tyr från Linsgård heter han, 4 år och uppfödd på gården där jag haft Bullen uppstallad. Supercharmig 5-gångsvalack, grundinriden men det har tagits väldigt lugnt. Mycket pass och lätt för tölten, så det kommer inte bli något problem. Dock är min plan att huvudsak jobba i skritt åtminstone närmaste halvåret och andra gångarter bara på uteritter, han behöver sätta otroligt mycket mer muskler och styrka i bakdelen då han är ganska slingrig bak...

20150906_135809_zpsm3gcinzq.jpg


20150913_152930_zpsfjktoa3l.jpg



Jaa, vi råkade hamna i diket i slutet och hade lite svårt att komma därifrån... :P

Är väldigt nöjd med köpet och fortsatt otroligt nöjd med Bullens köpare! Håller lektion för dom varje vecka och dom utvecklas enormt! rider honom även 2 ggr/vecka och i fredags fick han då till bästa tölten nånsin! Kom i galopp i svag nerförsbacke med kompisen travandes bredvid, skulle sakta av då det blev brant längre fram och Bullen går då perfekt över i helt klockren tölt. Håller den utan problem i högt tempo nerför backe i typ 100 meter! :love: :eek: Och med rätt rejäla lyft dessutom :bump:
 
Heffaklumpen var ute på promenad Idag.
Pigg och glad å njuter av att komma ut :)


Nu hoppas jag vi kan komma igång snart med ridningen, så hon får komma igång sin kropp å kanske tappa några (många!!) kilo. Jag fick en smärre chock när vi vägde henne på Husaby :eek:
Den stannade på.....522 kg! :nailbiting:
Okej, hon är enormt stor, så 450 kg trodde veterinären var en rimlig vikt på henne i normalhull.

Men det finns absolut inget bete i hagen, men de är svårt att banta en häst som inte får röra på sig :wtf:
 
Då kommer det äntligen en liten presentation av min nye stjärna! Tyr från Linsgård heter han, 4 år och uppfödd på gården där jag haft Bullen uppstallad. Supercharmig 5-gångsvalack, grundinriden men det har tagits väldigt lugnt. Mycket pass och lätt för tölten, så det kommer inte bli något problem. Dock är min plan att huvudsak jobba i skritt åtminstone närmaste halvåret och andra gångarter bara på uteritter, han behöver sätta otroligt mycket mer muskler och styrka i bakdelen då han är ganska slingrig bak...

20150906_135809_zpsm3gcinzq.jpg


20150913_152930_zpsfjktoa3l.jpg



Jaa, vi råkade hamna i diket i slutet och hade lite svårt att komma därifrån... :P

Är väldigt nöjd med köpet och fortsatt otroligt nöjd med Bullens köpare! Håller lektion för dom varje vecka och dom utvecklas enormt! rider honom även 2 ggr/vecka och i fredags fick han då till bästa tölten nånsin! Kom i galopp i svag nerförsbacke med kompisen travandes bredvid, skulle sakta av då det blev brant längre fram och Bullen går då perfekt över i helt klockren tölt. Håller den utan problem i högt tempo nerför backe i typ 100 meter! :love: :eek: Och med rätt rejäla lyft dessutom :bump:

Väldigt söt häst! Men... Det var något som fick mig att hajja till när jag såg videon. Vilket gjorde att jag var tvungen att kolla igen. Jag är absolut ingen expert och hoppas verkligen att jag ser helt fel men jag tycker att det är någonting som ser konstigt ut med vänster bak...
 
Väldigt söt häst! Men... Det var något som fick mig att hajja till när jag såg videon. Vilket gjorde att jag var tvungen att kolla igen. Jag är absolut ingen expert och hoppas verkligen att jag ser helt fel men jag tycker att det är någonting som ser konstigt ut med vänster bak...

Såg också det på videon, dock är han ganska flamsig under ryttare här då jag inte travat på banan på typ 3 veckor och bara gjorde det för att få en film till en kompis, så jag tar inte så hårt på det. Han är väldigt svag i bakdelen överlag, så vintern är planerad för skritt och backträning för att stärka upp den. Är själv veterinär och jobbar med hältor, så jag har koll på honom ;) Men tack så mycket och bra sett! :)
 
Jag avundas mig själv som dagligen kan umgås med Snappe. Han är utan tvekan världsbäst!
b164028.jpg

b164029.jpg

b164032.jpg

b164033.jpg

b164034.jpg

b164035.jpg

b164037.jpg

b164041.jpg

b164043.jpg

b164044.jpg

b164045.jpg


T8 gick fantastiskt både i uttagning och final! Han var nöjd, mjuk och kändes bra. I uttagningen var totalen 6,0 och den höjde vi sedan i finalen till 6.25 :love:

V5 gick FANTASTISKT, fram tills vi skulle galoppera och piloten missade att peta in vänsterbogen innan fattningen så vi hoppade runt i fel galopp, tog ner, fel igen och så höll vi på tills PRECIS innan vi skulle avsluta. Så 0 poäng för galoppen men 6.0 och 6.5 för både tölt och trav så jag är supernöjd med prinsen ändå ;)
 
Såg också det på videon, dock är han ganska flamsig under ryttare här då jag inte travat på banan på typ 3 veckor och bara gjorde det för att få en film till en kompis, så jag tar inte så hårt på det. Han är väldigt svag i bakdelen överlag, så vintern är planerad för skritt och backträning för att stärka upp den. Är själv veterinär och jobbar med hältor, så jag har koll på honom ;) Men tack så mycket och bra sett! :)

Phu... känns sådär att påpeka när någon lägger upp första filmen på nya hästen. Och vad bra att det inte var något farligt :).
 
Jag avundas mig själv som dagligen kan umgås med Snappe. Han är utan tvekan världsbäst!
b164028.jpg

b164029.jpg

b164032.jpg

b164033.jpg

b164034.jpg

b164035.jpg

b164037.jpg

b164041.jpg

b164043.jpg

b164044.jpg

b164045.jpg


T8 gick fantastiskt både i uttagning och final! Han var nöjd, mjuk och kändes bra. I uttagningen var totalen 6,0 och den höjde vi sedan i finalen till 6.25 :love:

V5 gick FANTASTISKT, fram tills vi skulle galoppera och piloten missade att peta in vänsterbogen innan fattningen så vi hoppade runt i fel galopp, tog ner, fel igen och så höll vi på tills PRECIS innan vi skulle avsluta. Så 0 poäng för galoppen men 6.0 och 6.5 för både tölt och trav så jag är supernöjd med prinsen ändå ;)

Grattis! Han ser så sjukt positiv ut på alla bilder. Du har inte funderat på att klona honom? :angel:
 
Jag avundas mig själv som dagligen kan umgås med Snappe. Han är utan tvekan världsbäst!
b164028.jpg

b164029.jpg

b164032.jpg

b164033.jpg

b164034.jpg

b164035.jpg

b164037.jpg

b164041.jpg

b164043.jpg

b164044.jpg

b164045.jpg


T8 gick fantastiskt både i uttagning och final! Han var nöjd, mjuk och kändes bra. I uttagningen var totalen 6,0 och den höjde vi sedan i finalen till 6.25 :love:

V5 gick FANTASTISKT, fram tills vi skulle galoppera och piloten missade att peta in vänsterbogen innan fattningen så vi hoppade runt i fel galopp, tog ner, fel igen och så höll vi på tills PRECIS innan vi skulle avsluta. Så 0 poäng för galoppen men 6.0 och 6.5 för både tölt och trav så jag är supernöjd med prinsen ändå ;)

Vad heter tränset du använder?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
383
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 768
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
195
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 786
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp