Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
D
Alltså åååååh va förbannad man kan bli på folk... Å besviken :(

Jag har ju lilla Grima här sen 6 månader tillbaka för att rida till henne vilket gått riktigt bra.
Ägaren har nu bestämt sig för att sälja henne då tiden å kunskapen för henne inte finns så det är för hästens bästa.

En tjej har varit här flertalet gånger (3 gånger) och provridit henne, i paddock, ute samt i paddocken igen i full storm. Redan 2a gången så bestämde hon sig för att hon vill ha henne men vill gärna komma 1 gång till å visa henne för sin mamma, detta var då i torsdags, jag hade en jäkla migrän och undrade om i kunde boka om till helgen men de funkade inte för henne så hon fick komma ändå, det var full storm ute men Grima skötte sig bra. Pigg, ja, men tjejen löse de så bra så.

Hon var fortfarande jätte sugen på henne och jag skulle ringa och boka besiktning sa hon, för hon ska ha henne. Super kul tycker jag för jag tyckte de verkade passa riktigt bra ihop faktiskt, hon var en sådan ryttare Grima behöver, men så får jag ett meddelande på fejjan i lördags och då har hon bestämt sig för att leta vidare och kommer med jätte konstiga ologiska förklaringar.

Alltså, jag blir så trött.... Jag har avsatt massa tid till henne, jag har tackat nej till åtskilliga som varit intresserade av henne, som nu längre inte är det när jag pratat med dem för de har hittat annan häst, och så gör hon såhär? Man blir så besviken...å
Förbannad! :arghh::meh:
därför får man helt enkelt fortsätta ta emot provridare ända fram tills någon skriver på papprena.. Men sjukt drygt!
 
Lektionen gick jättebra! Min tränare såg skillnad från sist och vi har tillsammans en plan om hur vi ska fortsätta träningen :) Laukur är ju en fin häst och har verkligen kapacitet till att bli en bra tävlingshäst så det hänger på mig att träna honom rätt ;) Nu har inte jag några väldiga tävlingsambitioner mer än klubbtävlingsrna i närheten, särskilt inte så länge jag har småbarn. Men jag älskar att träna och ha ett mål med träningen och sen få lite cred på det genom poäng och kommentarer.

Gissar på att Laukur har träningsvärk i både röv, bakben och rygg i morgon ;) Känns nog för mig också iof :angel:
 
Det är så himla kul att ha köpt en ny häst, för mer än 4 månader sedan, för en massa pengar, som man ännu inte fått någon som helst användning för, som bara kostat massor av pengar, körningar till kliniker, behandlingar å ännu mera pengar.

Åh där emellan tagit bort hästen Med stort H, som var skadad till och från i flera års tid.... Åh därför köptes en ny ung pålle som jag äntligen bara skulle kunna rida å träna med.

Ja, Ibland så blir man bara väldigt matt
Ja, det är kul med djur
 
Alltså åååååh va förbannad man kan bli på folk... Å besviken :(

Jag har ju lilla Grima här sen 6 månader tillbaka för att rida till henne vilket gått riktigt bra.
Ägaren har nu bestämt sig för att sälja henne då tiden å kunskapen för henne inte finns så det är för hästens bästa.

En tjej har varit här flertalet gånger (3 gånger) och provridit henne, i paddock, ute samt i paddocken igen i full storm. Redan 2a gången så bestämde hon sig för att hon vill ha henne men vill gärna komma 1 gång till å visa henne för sin mamma, detta var då i torsdags, jag hade en jäkla migrän och undrade om i kunde boka om till helgen men de funkade inte för henne så hon fick komma ändå, det var full storm ute men Grima skötte sig bra. Pigg, ja, men tjejen löse de så bra så.

Hon var fortfarande jätte sugen på henne och jag skulle ringa och boka besiktning sa hon, för hon ska ha henne. Super kul tycker jag för jag tyckte de verkade passa riktigt bra ihop faktiskt, hon var en sådan ryttare Grima behöver, men så får jag ett meddelande på fejjan i lördags och då har hon bestämt sig för att leta vidare och kommer med jätte konstiga ologiska förklaringar.

Alltså, jag blir så trött.... Jag har avsatt massa tid till henne, jag har tackat nej till åtskilliga som varit intresserade av henne, som nu längre inte är det när jag pratat med dem för de har hittat annan häst, och så gör hon såhär? Man blir så besviken...å
Förbannad! :arghh::meh:

Välkommen till hästsäljarnas värld. Tyvärr är det där rätt vanligt. :crazy:

/Malin
 
Det är så himla kul att ha köpt en ny häst, för mer än 4 månader sedan, för en massa pengar, som man ännu inte fått någon som helst användning för, som bara kostat massor av pengar, körningar till kliniker, behandlingar å ännu mera pengar.

Åh där emellan tagit bort hästen Med stort H, som var skadad till och från i flera års tid.... Åh därför köptes en ny ung pålle som jag äntligen bara skulle kunna rida å träna med.

Ja, Ibland så blir man bara väldigt matt
Ja, det är kul med djur
Förstår precis! Men det är jättekul med djur...Det positiva är väl att det inte kommer kännas eller vara så här alltid..det blir bättre.
 
Har ni några sadeltips tro?
Jag använder min Equipe emporio (3+ i vidd) även till min nya häst. Den är lite för vid men ligger bra för övrigt. Den är lagom i längd (dvs inte för lång som den nästan är på den superkorta andra hästen) och den ligger helt rakt (varken fram- eller bakvikt). Däremot har hästen i fråga typ noll manke och dåligt med muskler fram, samt lite kalaskula. Han börjar muskla sig bättre på ryggen och iom det känns det som att han fyller ut sadeln lite bättre..Men den glider fram..ibland får jag sadla om, och framför allt rör den sig framåt i trav eller galopp vilket inte känns så säkert. Kan det hjälpa med en bredare avlastningsgjord? Jag har en antiglidpad och en variant av avlastningsgjord från hööks (inte den bredaste islandsmodellen). Eller är det bara att börja leta ny sadel? Vad finns det som över huvud taget kan ligga kvar när hästen knappt har någon manke? Träna bort kalaskulan kanske?
Någon som har några tips om detta?
 
Har ni några sadeltips tro?
Jag använder min Equipe emporio (3+ i vidd) även till min nya häst. Den är lite för vid men ligger bra för övrigt. Den är lagom i längd (dvs inte för lång som den nästan är på den superkorta andra hästen) och den ligger helt rakt (varken fram- eller bakvikt). Däremot har hästen i fråga typ noll manke och dåligt med muskler fram, samt lite kalaskula. Han börjar muskla sig bättre på ryggen och iom det känns det som att han fyller ut sadeln lite bättre..Men den glider fram..ibland får jag sadla om, och framför allt rör den sig framåt i trav eller galopp vilket inte känns så säkert. Kan det hjälpa med en bredare avlastningsgjord? Jag har en antiglidpad och en variant av avlastningsgjord från hööks (inte den bredaste islandsmodellen). Eller är det bara att börja leta ny sadel? Vad finns det som över huvud taget kan ligga kvar när hästen knappt har någon manke? Träna bort kalaskulan kanske?
Någon som har några tips om detta?
Fårskinnspadd hade jag testat!
 
Idag såg jag min lilla sticka (eller han är ju inte min men jag lajvar att han är det) under ryttare för första gången på flera månader.

Igår red jag del två av kursen och det gick åt helvete på nästan alla plan utom att min känsla börjar bli liiiiiite bättre. Korta stunder. Ibland. Och idag ville jag ju gärna sätta övningarna med gårdagen i färskt minne, men icke. Vi har en tjej som kommer ut ibland och rider som är rätt knepig att ha och göra med i allmänhet och vid ridning i synnerhet. På grund av tappsko på den hästen hon prompt ska rida varje gång och att hon inte kunde tänka sig att gå och hämta en häst som var lerig så fick hon rida Stigandi. Och såhär i efterhand kan jag vara ganska nöjd med det eftersom jag nu fick se vad jag känt och fått berättat för mig att jag behöver jobba med.

Och jag fick för första gången se hans pass. Jag har ju fått åka med när han lagt sig i den och vet att dom som har koll tycker den är bra. Men jösses. Till och med jag som är novis på området kan se att han har en sjuhelsikes pass :love:. Han la sig i den och jag ba :eek::eek::banana::banana: skrek rakt ut i vild förtjusning. Det var så häftigt och jag blev så stolt att jag nästan grinade. Och då är det inte ens min häst. Än :angel:.

Nu gäller det bara att sluta vara så sämst på att rida så att jag kan göra den där lilla godingen rättvisa. Och hitta någon som kan ställa upp och vara fotograf :cool:.
 
Aha, vad för märken är bra (och hyfsat prisvärda)? Glider det inte ännu mer då? Tänker att fårskinnet liksom glider ovanpå den blanka pälsen, men kanske inte då.
Tror också på fårskinnspadd. Brukar rekommenderas för att fylla ut lite muskelfattig rygg.
Vet inte om det glider. Själv har jag alltid schabrak/vojlock närmast hästen.

Mattes brukar vara bra och man bör ha en med kanal under.
 
Aha, vad för märken är bra (och hyfsat prisvärda)? Glider det inte ännu mer då? Tänker att fårskinnet liksom glider ovanpå den blanka pälsen, men kanske inte då.
Jag har schabraket närmast hästen, sen padden mellan schabrak och sadel.
Om den glider för att sadeln är för bred så brukar den hålla sig stilla när det blir lite uppfyllnad. Jag har en padd från mattes med kanal, har även en från hööks med kanal som är lika bra. Det viktiga är kanalen och att den är uppbyggd fram (alltså att det är tjockt med fluff framför framvalvet)
Sitter på mobilen och kan inte få in bild annars hade jag kunnat visa :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
383
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 768
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
195
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 786
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp