Michis
Trådstartare
Haha, Ja det vet jag inteSpännande!
Varför har jag fått för mig att Fani är ett sto?!
Iofs så är han lite tjejig till sättet men sist jag kollade var han definitivt en han
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha, Ja det vet jag inteSpännande!
Men nej så tråkigt.
Förstår att du är trött på detta nu, tur haft din andel av otur redan
Vet man hur inflammationen uppkom från första början?
Bara tänker om man behandlar och hon blir bra men inte hittar huvudorsaken så kommer det kanske smygande sen igen.
Sen är ny ryttare, ny sadel och nytt stall en stor förändring.
Kram på dig!
Spännande!
Så gulligFanny har ingen aning om varför
Fanny har ingen aning om varför
Följer islandstråden på håll, har ingen egen utan en Fellponny och tinker men isisen ligger mig varmt om hjärtat då det var på på Isisar jag började rida.@Michis M-m-mm... Snappe är äkta ögongodis!
-------------------
Uppdatering från Rinna... Red Meyja för första gången utan träns idag! Var ute o fotograferade och på hemvägen ville jag testa utan träns ute på åkern... Meyja ställde upp som alltid! Det är andra gången nånsin hon rids utan hästsällskap ute i stora världen dessutom. Hon är en rätt fantastisk liten häst som kan ridas lös så mitt ute på en knähöga gräsvall o hon försökte varken äta eller springa hemåt!
Kveikja har åkt på nån ledinflammation eller nåt. Värmekameran bekräftade min magkänsla att nåt är tokigt med höger fram. Vi har uteslutit stora skador, finns inga svullnader och värmen i benet går inte att känna för hand. Hon är inte halt men man hör att vänster fram slår hårdare i marken och musklerna i vänster bog var spända/ömma. Så efter vad som hände Andi väljer jag att inte rusa till veterinären. De gör böjprov med bedövningar och kommer säkert konstatera kotledsledinflammation. Då ordinerar de boxvila och nån typ av nsaid som antiinflammatoriskt. Jag kommer aldrig mer ge nsaid över såna här små saker. Så nu får Kveikja vila minst en månad, helst två. Hoppas jag kan hålla tassarna borta från henne! Och hoppas att vila gör susen!
Fáni har haft en spekulant och lördag eftermiddag kommer antagligen nummer två. Han har utvecklats massor under dessa snart 2 veckor han varit här, så humla ball häst!
På lördag är det dags för tävling
Snappe har laddat med en veckas vila pga toppsko
Imorgon får han nya fina fötter så då är det bara att rida på igen, bättre sent än Aldrig. Tur att han är bäst min bebis ändå
Fáni har haft en spekulant och lördag eftermiddag kommer antagligen nummer två. Han har utvecklats massor under dessa snart 2 veckor han varit här, så humla ball häst!
Idag var ägaren till träningshästen här och prövade. Hon var otroligt nöjd med utvecklingen, även om det var svårt med en känsligare och mer utbildad häst
Hon åker hem på söndag.