Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hänger inte ens med själv! :p Har länge tänkt tanken att sälja Bullen, men tänkt att jag aldrig skulle hitta nån tillräckligt bra köpare. Sen dök tillfället bara upp! Från att jag tänkt tanken tills att priser var bestämda på båda hästarna tog 2 dagar... Det var 2,5 vecka sen, nu är båda som sagt besiktigade och klara, betalning och pappersskrivning nästa vecka... :nailbiting: Jag hänger inte alls med och nu har vi övergått till att göra ägarbytet stegvis... Just nu är vi i fasen att båda hästarna är "min ponny/din ponny/ VÅR ponny" :D Ska försöka få lite bilder i morgon när vi ska släppa ihop hela flocken igen, efter en sommar isär :bump:

Ja där ser man, men då är det antagligen helt rätt beslut också om det fortfarande känns så bra. Ska Bullen stå kvar på samma ställe? :) När allt är klart får du lägga ut bilderna :D
 
Köpte nya täcken på Ullared igår.
Ett i fleece å ett 100 g regntäcke.

Fleecen var Liiiite tajt i bogen men passade annars jätte bra :)


Regntäcket var för litet :p storlek 145 å de är för litet, WTF?! Väldigt tajt runt bogen å räckte inte riktigt till på längden, haha!
 
Och för mig och Hnáta går det också framåt. Älskade häst :love:. Hon har börjat släppa spänningen och styvheten i tölten nu och jobbar bättre med överlinjen. Mjukare. Men vi är inte framme än riktigt vid målet. Hon tar stödet bättre i munnen och halvhalterna går igenom hela henne oftare och övergångarna är bättre mellan alla gångarter. Passen är hon mkt sugen på men vill vänta lite till. Tänk att ridning kan vara så otroligt roligt och att man kan älska en häst så högt! :heartheart:heart

Hon är verkligen allt jag drömt om. Snäll, pigg som tusan men med broms och trygg ute. Och har lite gångarter att bygga på. Det kan liksom inte bli bättre.
 
Jag har ont i hela kroppen men är så lycklig! I helgen var det kurs - samma upplägg som i våras och nu var det väl meningen att man skulle ha utvecklats lite. För oss har det gått bakåt och jag kände mig helt knäckt efter första passet. Andra gick bättre men jag hade absolut inga höga förväntningar på ovalbanepasset.

Hujedamig vad bra det gick! :D Och vilken fantastisk liten häst jag rider, han är verkligen :love: när allt funkar. Tölten var där och den var riktigt bra, men galoppen (som jag knappt ridit alls) var magisk. Lilla skrutt! :heart

20150830141100-79.138.132.10.jpg
 
Senast ändrad:
Idag har vi tävlat! Hemmaklubbens KM :)

Mitt mål var att RIDA och inte dö inne på banan som jag har en viss förmåga att göra. Hade inga förväntningar på poäng, resultat eller finaler alls utan tänkte bara träning och att vi skulle hålla gångarterna.

Vi gör vår bästa T8 uttagning nånsin på poängen 4,43! Det blir en b final plats! I V5an går det också bra och vi fick 5 på tölten till och med!!!! Vi hamnar i b final även där på poängen 4,80. Jag stryker oss från T8an då han inte skulle orkat tölta två finaler så vi körde på den roligaste finalen. Majoriteten väljer "fel" varv men vi får rätt galopp direkt och slutar som 3a i finalen (8a totalt i klassen) på poängen 4,75.

Så otroligt nöjd med min tjockis! :love: Nu är han värd att vara ledig under veckan så sätter vi igång till helgen igen :)
 
Ja där ser man, men då är det antagligen helt rätt beslut också om det fortfarande känns så bra. Ska Bullen stå kvar på samma ställe? :) När allt är klart får du lägga ut bilderna :D

Ja, det känns faktiskt mer rätt för varje dag som går. Bara väldigt märkligt... :p Han ska stå kvar på samma ställe, samma hage, samma tränare, ja samma allt utom ägare och ryttare :p Men J har ridit honom en del tidigare och känner honom, hennes förra häst var hagkompis med Bullen senaste året :heart Och min nya är född på gården, så han står också kvar, men får flytta över på "Fat Camp" :bump:
 
Ett stycke ponny från i lördags.
Bootsen var på för andra gången, den extra vikten resulterar i att han inte riktigt orkar gå fram till handen hela tiden, men det kommer ;)

b162249.jpg

b162250.jpg

b162251.jpg

b162253.jpg

b162255.jpg

b162256.jpg

b162257.jpg

b162260.jpg

b162261.jpg

b162262.jpg

b162263.jpg

Han är fantastiskt fin din häst! Hela bakkärran hänger verkligen på nu, märker hur styrkan kommer mer och mer:love: Tycker han ser självbärande och samarbetsvillig ut.

Ni är så fina tillsammans! Mer bild och film på Snapichis åt bukefolket! (Typ brangelina i islandsvärldens:rofl:)
 
Han är fantastiskt fin din häst! Hela bakkärran hänger verkligen på nu, märker hur styrkan kommer mer och mer:love: Tycker han ser självbärande och samarbetsvillig ut.

Ni är så fina tillsammans! Mer bild och film på Snapichis åt bukefolket! (Typ brangelina i islandsvärldens:rofl:)
Haha, du är gullig du!
Han är i princip alltid helt självbärig (är det ens ett ord? :rofl:) och samarbetsviljan .r något jag alltid förundrats över, aldrig mött en sån villig häst till att jobba. Han gör ungefär 10 gånger mer än vad du ber om, alltid!

Ska se om jag kan få honom filmad nästa helg ;)
 
Alltså @Michis, han är såååååå fin Snappe! :love::love: Ser så himla trevligt och harmoniskt ut! :love:

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Var ute på vallen bakom stallet idag igen och blev fotad. Vi börjar hitta traven mer och mer, även om bakkärran inte riktigt vill hänga med. Men det kommer, det känner jag. Sen har vi även börjat hitta galoppen utan att hon rusar iväg. Hon vill ju gärna bara springa fort fort fort ;) fast hon är väldigt arbetsglad också! Satan vad jag älskar den här hästen! :heart

1_55e4961e2a6b22a3e07cff1d.jpg

4_55e496249606ee1f23e1af4d.jpg

5_55e49625ddf2b3059b250719.jpg

3_55e496222a6b22a416f9d4ae.jpg
 
idag har vi fått ett bakslag, jag å Frenja.
Skulle longera idag och ser direkt att hon är halt l höger varv, precis som innan behandlingen. Har sett en ojämnhet hela veckan även när andra sagt att jag bara inbillat mej för de kunde inte se nägot så kunde ingen förneka hältan idag.

Fan fan fan, satans jäkla skiiiiit!!!!

Får tag i min veterinär som dock lugnar mig lite och sa att då det är/var en stor inflammation så kan de behövas 2 kanske 3 behandlingar, då vi ju har hittat rätt fel på henne för hon blev ju jätte bra efter behandlingen så vi kör en omgång till.
Så hon blir det behandling igen och sen
ytterligare 5 veckor rehab efter det :(
Ibland blir man bara trött! :(
 
Stubbaringker_zpsmceofi6z.jpg

Stubbåkrarnas tid är här!!:banana:
Här är minutrarna innan Dropi tappade sko nr 2, blev skitsur, bockade och ville gå hem:yuck: Han är som prinsessan på ärten, går inte ETT steg på grus utan skor. Har cavallo skor som jag sätter på, vä fram var redan av och nu hö fram. Så nu blir det att jaga hovis:(
Men lite galopp hann vi få iallafall!

Just ja, på fredag, 4/9, har Dropi varit skadefri I ett år!!! Helt otroligt!!:bump:
 
idag har vi fått ett bakslag, jag å Frenja.
Skulle longera idag och ser direkt att hon är halt l höger varv, precis som innan behandlingen. Har sett en ojämnhet hela veckan även när andra sagt att jag bara inbillat mej för de kunde inte se nägot så kunde ingen förneka hältan idag.

Fan fan fan, satans jäkla skiiiiit!!!!

Får tag i min veterinär som dock lugnar mig lite och sa att då det är/var en stor inflammation så kan de behövas 2 kanske 3 behandlingar, då vi ju har hittat rätt fel på henne för hon blev ju jätte bra efter behandlingen så vi kör en omgång till.
Så hon blir det behandling igen och sen
ytterligare 5 veckor rehab efter det :(
Ibland blir man bara trött! :(

Men nej så tråkigt.
Förstår att du är trött på detta nu, tur haft din andel av otur redan :(
Vet man hur inflammationen uppkom från första början?
Bara tänker om man behandlar och hon blir bra men inte hittar huvudorsaken så kommer det kanske smygande sen igen.

Sen är ny ryttare, ny sadel och nytt stall en stor förändring.

Kram på dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
379
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 768
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
195
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 785
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka
Upp