Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade tänkt tävla på lördag men familjen bestämde sig för att komma på besök så det får bli en annan gång.

Imorgon är det första delen av en fyraveckors-kurs för Jessica Rydin. :banana::nailbiting: Jag gjorde genidraget att rida 3 av dagens 4 hästar utan stigbyglar och lär få sota för det imorgon :meh:

Efter förra helgens kurs har Stigandi dock börjat hitta tillbaka till takten trots att han många gånger har alldeles för bråttom och har svårt att vänta på mig. I lägre tempon kan han fortfarande bli lite passtaktig men det är mycket bättre än i våras. Idag var han dessvärre inte så sugen på att lyssna utan stack i slutet av passet. I flygande pass. En mer än hyfsad sådan (enligt mitt sällskaps utsago). :eek:

Nu måste jag ta tag i körkortet på riktigt (intensivkurs ska bokas), så att jag kan åka och träna mer regelbundet, få ordning på gångarterna och lära mig rida dom ordentligt!

Och åka och leta mer häst, på allvar. :nailbiting:

20150908225007-79.138.133.146.jpg
Kom och pröva Fáni ;)
 
Vi har köpt gård :bump::banana:
Så om ett par månader blir det flytt, skall bli skönt att kunna ha hästarna hemma :D

Jag och ena hästen tävlade GK SM, vårat första SM någonsin. Vi nådde vårat mål att ta oss runt banan och hamna över 8,0,
vädret var inte på topp, i ösregn och världens åskoväder. Inte en fläck var torr efteråt, så jag är supernöjd med insatsen :love:
 
Vi har köpt gård :bump::banana:
Så om ett par månader blir det flytt, skall bli skönt att kunna ha hästarna hemma :D

Jag och ena hästen tävlade GK SM, vårat första SM någonsin. Vi nådde vårat mål att ta oss runt banan och hamna över 8,0,
vädret var inte på topp, i ösregn och världens åskoväder. Inte en fläck var torr efteråt, så jag är supernöjd med insatsen :love:
Grattis!! eller dubbelt grattis :)
 
Del ett av fyra avklarad! Första delens fokus låg på sits och inverkan och jag fick med mig mycket välbehövliga verktyg för hur jag ska använda min spända, hårda och låsta brottarkropp när jag rider.

Under det här året har jag fått rida för tre olika instruktörer och jag blir gång på gång imponerad av deras kunskap och skicklighet men också förmågan att kunna omsätta ridningen i ord och lära ut. Det är så häftigt!

och Stigandi är bäst, som vanligt, här med kompisen Omi. :heart
20150909212753-109.58.144.211.jpg
 
I går var vi på Husaby med Frenja igen.
Inflammationen är mycket bättre men det fanns kvar av den så hon behandlades igen, i båda SI lederna denna gången.

En vecka i liten hage, sen ut i vanlig hage.
Nu blir det promenader i 1 vecka, sedan öka till skritt och travarbete på rakt spår med tömmkörning och sen ska hon kollas av och sen ska jag få börja med uppsuttet skritt och travarbete på rakt spår :)

Hon fick två små sprutor ;)


 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
382
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 768
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
195
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 785
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp