Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag slängde jag på sadel på min 3 åring (andra gången han har sadel fastspänd på sig) och lät min man sitta upp och åka ett varv på gårdsplanen. Även äldsta dottern (3 år) fick åka ett varv :) Duktig häst som man kunde tro aldrig gjort annat! :love:

Jag och Laukur tog en tölt- och galopptur ikväll. Jobbigt med vänstergaloppen men några fina fattningar fick vi till :) Ska se om jag tar mig upp i morgon bitti och tar en ridtur innan regnet kommer.
nästa vecka ska vi på pay and ride! Ska anmäla oss till vårt KM också.
 
Vart köper jag MJ salva? Har haft ett lager hemma så jag har inte köpt på två säsonger vilket gjort att jag glömt vart jag köpt det :)
 
Måste bara få visa, Kveikja o jag har gjort ett stort genombrott i frihetsdressyren...
wpid-wp-14375862504573.jpeg

wpid-wp-14375862345353.jpeg


wpid-wp-14375862642811.jpeg


Vi har hittat galoppen! O jäklar vad hon tar i och bär sig! Igår lyckades hon även ta ett par steg passage ,fast det fastnade inte på bild. O stegra ser ju ut att inte vara så långt bort... O tölten kommer ibland oxå...
wpid-wp-14375863270901.jpeg

hon är världens roligaste att jobba med -allt för en godis!
 
Idag har vi varit på Husaby med Frenja....och visst var det något som inte stämde.

En rejäl akut inflammation i vänstra SI leden, precis som min veterinär Misstänkte. Men högra var ur fin och vänster likaså förutom inflammationen då, men inga pålagringar elmer något annat skit :)
Helt Behabdlingpsbart och hon kommer bli bra igen :love:
 
Idag har vi varit på Husaby med Frenja....och visst var det något som inte stämde.

En rejäl akut inflammation i vänstra SI leden, precis som min veterinär Misstänkte. Men högra var ur fin och vänster likaså förutom inflammationen då, men inga pålagringar elmer något annat skit :)
Helt Behabdlingpsbart och hon kommer bli bra igen :love:
Skönt=)
men aningen är du pytteliten eller hästen stoooor=)för du ser så liten ut där du står=)
 
Ni som har mer än en häst... Hur tycker ni det fungerar? Jag är vansinnigt sugen på en till, är jag heltokig?
Jag har redan min drömhäst, men det hade varit så roligt med två inbillar jag mig.
 
Ni som har mer än en häst... Hur tycker ni det fungerar? Jag är vansinnigt sugen på en till, är jag heltokig?
Jag har redan min drömhäst, men det hade varit så roligt med två inbillar jag mig.

Vi råkade bli med häst nummer tre för ett tag sen!
Det gick inte att tacka nej till en sån fin äldre gentleman till dottern som är åtta år :)
En häst är under inridning och en är sex år, sexåringen ska säljas när lilleman (fyra år) som är under inridning är mer ridbar. För det ska egentligen bara vara två hästar, men man vet aldrig!
Annars funkar det fint, jag jobbar 75-80 % och dottern motionerar sin häst själv efter bästa förmåga, jag rider honom nån dag i veckan!
 
Ni som har mer än en häst... Hur tycker ni det fungerar? Jag är vansinnigt sugen på en till, är jag heltokig?
Jag har redan min drömhäst, men det hade varit så roligt med två inbillar jag mig.

Jag hade två hästar fram tills i våras, för att krångla till det extra stod dom i olika stall med 2 mil mellan... :p Jag har dessutom ett jobb där jag sällan jobbar mindre än 10 timmars arbetsdag samt har jourer och helger... Familj? Vad är det? :confused: Men så småningom kommer jag ha två hästar igen, en är lite för lite... :angel: Men jag kommer aldrig mer sätta mig i sitsen att ha dom i olika stall, det är för mycket jobb och ger för lite kvalitetstid med hästarna.
Dröjde dock bara två veckor efter att jag tog bort storhästen innan jag skaffade medryttarhäst 2 dagar i veckan, höll på att bli tokig av att bara ha en häst att rida... :D
 
Ni som har mer än en häst... Hur tycker ni det fungerar? Jag är vansinnigt sugen på en till, är jag heltokig?
Jag har redan min drömhäst, men det hade varit så roligt med två inbillar jag mig.

Vi hade ju fem tills för 3,5vecka sedan... Nu är det bara fyra o det känns rätt skönt. Vi har ju egen gård så det funkar jättebra. Det går såklart mycket pengar o ytterligare en häst mindre vore inte fel. Men det är svårt att sälja familjemedlemmar.

Nackdelen med fler hästar är det självklara -dubbelt så dyrt, tar dubbelt i tid. Men det är värt varenda krona o varenda minut! Tycker inte du är ute o cyklar med önskan om en till -tror det är mer normalt än onormalt i islandshästvärlden... ;)
 
Roligt med alla svar, och ja det verkar som att det är svårt att hålla sig till bara en islandshäst ;).. Tiden har jag ...(jobbar iofs heltid men treskift så det funkar bra med häst). Pengarna plockar ju på med en till som ska skos, försäkras, tränas, osv men ska nog gå bra.. Har inte egen gård men stallet är fem min hemifrån och båda kan vara i samma stall, annars hade det inte fungerat för min del..
Har varit på kurs igår och idag och hästen gick som en dröm! På söndag ska jag åka och titta på potentiell drömhäst nr två.. Det här hästlivet är underbart!
 
Jag planerar att köpa en häst till inom ett år eller två. :) Jobbar skift med mycket nätter och har massor med tid över, behöver en till! Vet inte riktigt vad jag tänkt mig dock så med inte hur mycket pengar jag måste skramla ihop innan. Haha.

IMG_20150724_205212_zpsb1fyuxv5.jpg


Jag och min häst börjar få till mellantempo hyfsat nu! Hon är så fantastiskt fin att rida :heart
 
Jag har haft 2 sen jag fick egen gård. Man blir inte utan om ena skulle råka bli halt. Man behöver inte bekymra sig om fritidssysselsättning. Och man vet var man ska göra av lönen

Har man 2 olika typer av hästar kan man göra olika saker:) Handhästridning är jättebra de vardagskvällar då tiden är knapp.
 
Jag har alltid haft minst två hästar men sen jag fick barn har jag bara haft en ridhäst då den andra varit ung. Till vintern ska min unghäst börjas med på allvar så vi får väl se hur tiden går ihop men det ska nog gå bra :) Hoppas ju på att flickorna blir hästintresserade och vill med ut och rida om några år ;)
 
Ni som har mer än en häst... Hur tycker ni det fungerar? Jag är vansinnigt sugen på en till, är jag heltokig?
Jag har redan min drömhäst, men det hade varit så roligt med två inbillar jag mig.

Man ska tänka till innan man köper en till häst,, jag upplever att många blir sk hästsamlare.. man bara köper på sig en massa hästar och så går dom i hagen år ut och år in och degar.

Jag skulle vilja ha en till häst.. . men även om jag har råd så har jag inge tid och de skulle bara bli att någon av hästarna går å halvlåga helger typ.
Nu kör jag å jag skulle kunna slå ihop de i par och på så sätt aktivera 2 hästar samtidigt men ändå avböjer jag 2 hästar pg tiden de tar.
Rider man tar de ännu mer tid med 2 alla är vi ju olika men jag tycker de är synd att skaffa 1 häst till och den bara går och skrotar i hage när man insett att man inte har tid.

Egen gård underlättar alla gånger ja
 
Idag fick Frenja sitt första egna täcke. Dags att börja bygga upp täckesförrådet då jag inte har ett ända täcke kvar eftersom Inget av Odinns täcke passat :p


Detta är i storlek 140, lite tajt fram i bogen men lagom annars :)
Hon passar fint i grått tycker jag :)


 
Idag fick Frenja sitt första egna täcke. Dags att börja bygga upp täckesförrådet då jag inte har ett ända täcke kvar eftersom Inget av Odinns täcke passat :p


Detta är i storlek 140, lite tajt fram i bogen men lagom annars :)
Hon passar fint i grått tycker jag :)


Storlek 140?! Mina har haft 125 och nått enstaka i 130 :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
373
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 767
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
195
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 784
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp