Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu längtar jag till nästa vecka!!hur många här inne ska till Herning och titta på en Massa läckra hästar?
Jag har köpt veckobiljett :) har ju bara 30 min bilväg, så det lät bli några resor fram och tillbaka :)
 
Ikväll svävar jag på moln :love:
Gammelgubben har idag kvalat till gaedinga SM, SM går på vår hemmabana så det är ju givet att vi skall tävla SM :bump::banana:
771c244bf3-IMG_1903.jpg
 
Hej! Det här var länge sen jag kikade in. Jag har nu köpt mig en ny häst som jag tror mycket på. Min gamla valack håller på att säljas, men visade hälta vid böjprovet så vi åker till Mälarkliniken imorgon för utredning.

Har köpt ett femårigt sto efter Svalidilfari från Knutshyttan.

11828597_10153445921472570_8540359645762125481_n.jpg


11800254_10153445921632570_6121937978154480179_n.jpg


10986639_10153445921742570_8637661678443053763_n.jpg
 
Har ju påbörjat inridningen av min 3 åring lite. Han har haft sadel ett par ggr och min man och dotter har suttit på honom. (Jag har som belöning att få sitta på honom först när alla gravidkilon är borta ;))
Idag körde jag lite markarbete med honom i repgrimma och ledrep där fokus var att ha fokus på matte inte allt annat ;) Funka bra och han är duktig! Räcker med bara några minuter :)
Ska sätta upp en rundcorall i hagen så jag kan löslongera honom tänkte jag :)
 
Lite uppdatering här från oss...
den 14 och 15 blir de träning för Tomas Eriksson.. han är så otroligt bra bästa körtränaren ever.:)
Sedan den 16 bär de av till Stockholm och tävla en P&D i Maraton. Så det blir verkligen en helg i körsportens tecken=):love:
 
Sista veckan Frenja står på vila, till helgen får jag börja tömmköra henne. HOPPAS nu att hon är bra.
Hon är väldigt, å då menar jag VÄLDIGT, pigg å glad i hagen å springer å skuttar runt mycket :p
Hon ser väldigt mkt gladare å piggare ut, så det ser positivt ut och någon hälta har jag inte sett när hon sprungit kring i hagen. :)


 
Istands-putte har haft ca 2v ledigt. först pga svulnad i frambenet i samband med ett sår sen har jag vart bortrest. Nu är han bra så vi har hoppat lite idag med nya hoppsadeln :) Lite gymnastikhoppning ska vi köra på för att stärka galoppen har jag tänkt.
 
Longering stod på schemat idag (egentligen jogging för hand men matte åt för mycket mat och det hade hunnit bli natt innan den smält) och det blev trav med massa galoppfattningar så bakbenen fick jobba :)
 
Idag har jag tränat både Eik och Vattar i att följa med cykeln. Vattar ska skrittas för hand i ett par veckor, och det är inte det lättast när man inte kan gå jätte långa sträckor. Och Eik behöver varierad träning. Eik kom tillslut på att det var roligt att trava brevid cykel och hej vad det gick. Dock en halv tvärnit i skritt så jag fick cykelstyret i sidan på magen. Lite öm nu. Men men. Nya tag imorgon.
 
JÄTTEnyfiken!!!
Så snart hon står på stallplan (under nästa vecka, troligtvis tors eller fre - kanske tidigare om jag har tur) kommer namn, bild och stam - lovar!

Kan avslöja att det är ett yngre sto, hanterad, inte inriden, förstaklassmamma (bedömd som fyrgångare) och förstaklassfarmor. Farmor ägs av min stallägare och är ett otroligt häftigt sto som varit med på landsmot som fyraåring. För dagen väl rund, men hon kommer så klart bantas. Högst troligt femgångare då både mamma och pappa är det. Snygg och rör sig bra, hur snygg och hur bra får framtiden utvisa :)
 
Så snart hon står på stallplan (under nästa vecka, troligtvis tors eller fre - kanske tidigare om jag har tur) kommer namn, bild och stam - lovar!

Kan avslöja att det är ett yngre sto, hanterad, inte inriden, förstaklassmamma (bedömd som fyrgångare) och förstaklassfarmor. Farmor ägs av min stallägare och är ett otroligt häftigt sto som varit med på landsmot som fyraåring. För dagen väl rund, men hon kommer så klart bantas. Högst troligt femgångare då både mamma och pappa är det. Snygg och rör sig bra, hur snygg och hur bra får framtiden utvisa :)
:bump::bump::bump:
 
Verkligen!! Och lite "vad har jag gett mig in på som ska ha två" blandat med iiiih vad roligt och fantastiskt spännande!! Besiktning imorgon för min del...
Min kollas också av vet imorgon, dock inte oroad alls, hästen är inte gjort något med och finns inget som tyder på några knasigheter. Jag lånar ut min vuxna häst, sen får vi se om jag pallar det, eller om fodervärden ens vill ha kvar henne, men känner mig ganska lugn inför båda scenarierna. Har haft två förr och det funkade bra :)
 
Min kollas också av vet imorgon, dock inte oroad alls, hästen är inte gjort något med och finns inget som tyder på några knasigheter. Jag lånar ut min vuxna häst, sen får vi se om jag pallar det, eller om fodervärden ens vill ha kvar henne, men känner mig ganska lugn inför båda scenarierna. Har haft två förr och det funkade bra :)
Kul! Jag är inte heller det minsta orolig, men vill ändå få kollat. Jag har försökt föreställa mig det mesta som kan uppstå med två hästar så jag känner mig rätt förberedd men man vet ju aldrig hur det blir med en ny/en till. Förhoppningvis blir det alldeles underbart.. Och mycket jobb ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
375
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 767
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
195
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 784
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp