Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kul! Jag är inte heller det minsta orolig, men vill ändå få kollat. Jag har försökt föreställa mig det mesta som kan uppstå med två hästar så jag känner mig rätt förberedd men man vet ju aldrig hur det blir med en ny/en till. Förhoppningvis blir det alldeles underbart.. Och mycket jobb ;)
Framförallt upplevde jag att det blev en hel del planerande, höll man sig bara till det flöt det på fint - iaf för mig :)
 
Sådär ja, nu är jag hemma i Skåne så då uppdaterar jag! :P

Prins har varit hos veterinären och ÄNTLIGEN har vi en diagnos som förklarar allt vi sett! Han ska opereras för karpaltunnelsyndrom och enligt veterinären är hans prognos god! :D Efter två års skador kanske vi kan ha roligt ihop igen...

Fölen växer så det knakar! Dreitill känns mer som en unghäst och är helt obekymrad om vi flyttar mamma Syrpa utom synhåll, bara matvagnen kommer då och då. Dreitill har riktigt fin trav! Vi fick det inte riktigt på bild, men vad gör det? :)
Fálki känns betydligt mer mammig och gömmer sig mer, och mamma Krás vaktar betydligt mer än Syrpa.



Liten bildbomb från dagen!

Fálki
11145133_10153098905867029_3785401373954576624_n.jpg


Dreitill
11822796_10153098905732029_3341835923970692895_n.jpg


Buuspojkar!
11836922_10153098906127029_4130564516340424840_n.jpg

11811368_10153098906902029_1055940874179158900_n.jpg

11836643_10153098905647029_422749760400449697_n.jpg
 
DSC_0387.JPG


Sista dagen på semestern kunde sluta sämre:love:
Lille Brun bjöd på en ökad tölt så ponnyn tog galopp, han kan annars trava riktigt fort när jag inte ger galopp kommando. Sån kick när det väl funkar med ökad tölt:laugh:
 
Bra ridas ikväll!
Först lösgörande arbete i skritt och trav hemma på gårdsplanen och sen ut på grusvägen och köra tölt och galoppintervaller! Svettigt men såå kul! Laukur fick slita för oj va han flåsa och var svettig men öronen framåt hela tiden :D

Han tycker det är jobbigt att sätta under sig höger bak. Han är antagligen olika stark men ska be min ET komma ut och känna genom honom också ifall det är någon låsning :)
 
Jag har firat dagen med en underbar uteritt tillsammans med sambon, hunden och en mycket god vän.
Vi red ner till vattnet, rejsade i backar, töltade i höga tempon och bara njöt av livet.
Bättre födelsedag kan man inte ha :love:
 
Igår var det lite mulet och svalt på förmiddagen, så jag fick äntligen lite ork till ett ordentligt träningspass på banan. Det gick så himla bra och för första gången sen skadan klarade vi en 8-volt i trav utan obalans och taktfel!!! :banana:
Låter inte mycket för världen men för mig var det stort! Känns så jäkla skönt att det fortsätter att gå framåt och att hon inte haft några återfall från skadan. Visst känner jag av den än, i form av svaghet, men det blir hela tiden bättre. Så tacksam och glad att hon verkar må bra. :love:
 
Idag fick jag följa med när det skulle läggas pass. Så sjukt kul även fast jag inte lyckades med någon läggning. Sådär så att man hänger över halsen och skriker av skratt. :banana:

Utöver att försöka rida jobbar jag stenhårt på att fixa körkortet som jag struntade i att ta för 10 år sen eftersom jag inte tyckte att jag behövde ha körkort i stan. Så att jag kan börja köra till träningar på riktigt :D
 
Idag tog vi en tur till genom skogen och ner till vattnet. Snappe vågade sig ner med alla benen idag och insåg att vatten, det är roliga grejer det! ;)

Håller på att få igång egna företaget nu, sjukt spännande. I veckan kommer en träningshäst, och i slutet av augusti kommer en häst som ska säljas. Fullt upp :rofl:
 
Jag har firat dagen med en underbar uteritt tillsammans med sambon, hunden och en mycket god vän.
Vi red ner till vattnet, rejsade i backar, töltade i höga tempon och bara njöt av livet.
Bättre födelsedag kan man inte ha :love:

Grattis i efterskott :D:banana::banana:
Svårt att komma ihåg eftersom du inte har facebook :angel:

Red John? :eek:
 
En till bettfråga: vet ni om man får tävla på ett Kimblewick?
Har svårt att tolka exakt vad som i FIPO menas med "Prohibited bits and/or bridles are bits and/or bridles that are clearly designed for another purpose, such as bits for cart horses, or are part of tack designed for a different riding style/culture, or are used in another way then what they are designed for." Kimblewick kan kanske höra till kategorin bett för annan ridstil(?). Finns ju dock inte i listan på förbjudna bett...

Min pojke som är väldigt orolig i munnen har visat sig tycka bäst om vårt raka Kimblewick-bett. I övrigt fungerar han helt ok på vanliga raka, men tydligen fungerar kedjan som extra stabiliserande och han är klart lugnare med det. Man får väl inte rida med curbstrap, så går inte heller att sätta en sån på ett vanligt rakt...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
375
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 767
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
195
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 784
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Avmaskning FAQ (Läs här först del 2)

Omröstningar

Tillbaka
Upp