Sv: hål i öronen - var och hur?
eftersom jag borjade ett langt inlagg i andra traden kommer det har i stallet...
5 hal i mina oron, minns inte hur gammal jag var for de forsta tva. Pistol - av morsan faktiskt. Hon har tagit alla 5 halen i mina oron. Inklusive halet uppe i toppen pa oronsnackan. Inga probleeeem! Jag ar kanslig mot kassa smycken, men det galler overallt. Blir lite svullen, tvattar rent, inga problem.
Det jag -tror- paverkar oronhal mycket ar dels att folk stoppar i for sma smycken, lakringar (som jag personligen tycker ar ett j-vla skitpafund) och haret, kuddar, mossor, harvardsprodukter och pillande fingrar. Det ar svart att halla oronen "stilla" i sitt lakande om man jamfor med tex. en nasvings piercing eller en navelpiercing... heck, tom om man jamfor med den verticala labret jag hade i underlappen! Och da var jag anda rokare nar jag skaffade den. Och det ar val just det med "inte pilla" som ar svart for barn (och vuxna).
Kom pa att efter yttre vald mot det oversta halet i orat sa fick jag en "broskbildning" men den ar helt borta nu. Var lite knoligt pa baksidan, men inget som gjorde ont eller storde.
Naveln var svarast.. da var jag fortfarande "dum" nog for att lyssna pa vad folk sa... skiten lakte ju aldrig! Lakring, tval rekommenderad (och kopt) av en valmeriterad och erfaren piercare. Bytte till stav och korde koksaltlosning - lakte superfort, skitfint och har -aldrig- gett nagra problem efter...
Jag later ingen jag inte litar pa gora nagot med min kropp, skulle sjalv aldrig ta mitt barn till en piercare jag inte kanner for hal i oronen t.ex.
Det enda problem jag kan minnas fran alla mina polare med mangder med hal lite harovar ar en tjej vars mamma hade hennes oron piercade men tog ur smyckena nar hon fortfarande vaxte.. hon fick vikta oronsnibbar. Annars var det det klassiska med fylle och/eller hemmapiercings som inte alltid gick sa bra, inget major liksom men lite infektioner som koksaltlosning fick bukt pa.
aaalltsa vad jag forsoker saga ar: hitta nagon som ar meriterad, gjort det lange och som ni trivs med liksom... haltagande oavsett metod gar fort, en klubba eller tva brode funka som distraction