När jag var och tittade på lägenheten var det liksom ett "Yes!!!" för den ligger på första våningen

UUUUUnderbart ju!
Jag är också väldigt glad att min katt inte leker så mycket och att hans jamande är hest och lite tyst. Det är en mycket speciell katt jag har, en trevlig herre på snart 7 år. Jamandet sker sällan, kattrejs har han inte och han har en pingla i halsbandet så att jag själv ska höra honom när han är i närheten av mig, eftersom jag är hörselskadad och ibland inte ens hör människors ljud när de kommer bakom mig, pinglan är skitbra! Hunden är också tyst och snäll och skäller inte på några ljud eller något alls, jag är mycket glad över det faktiskt. Det minskar risken för klagomål, för faktum är att tre barn låter så det räcker liksom, då behöver mina djur inte störa.
Just det här med basen har jag funderat på och tänkt på att det nog hörs neråt, där har jag ju som tur är källaren så det var bara en fundering på hur det annars hade kunnat låta hos grannen.
Mattor har jag tänkt på, sånna äger jag inte så så småningom blir det mattköp här, kan vara bra att ha i framtiden, trots att jag rent generellt inte är förtjust i mattor. De ligger ju aldrig där de ska och blir lätt grusiga eller fulla med djurhår.