hål i öronen - var och hur?

Sv: hål i öronen - var och hur?

Kl

Jag tog mina hål i öronen med kanyl på en frisersalong där det fanns några som gått utbildning inom det :). Den miljön var inte det knappast mer piericingidealiserande än hos andra frisörer med pistol. Tror inte att det upplägget är unikt på något sätt, men den specifika finns i göteborg iaf.

*kl*

Även jag har sämre erfarenheter av pistol än nål. Jag tog hål med pistol när jag var 14. Hålen blev sneda och infekterade och jag tog ut hängena efter max en vecka med röda, svullna och ömmande örsnibbar. I flera månader efteråt hade jag klumpar i öronen - jag antar att de bestod av var. De gick att klämma ut genom hålen åtminstone till en början men sedan när hålen växte igen var de ju inkapslade i örsnibbarna. Efter kanske ett år hade de försvunnit.

När jag skulle fylla 26 gick jag till en piercingstudio i Uppsala som jag hade blivit tipsad om. Killarna där var trevliga, noggranna, upplyste om hygien, ville att jag skulle komma in några veckor senare så att de fick kolla etc. Piercingen blev snyggare gjord, gjorde mindre ont än pistolskjutningen och framförallt så slapp jag ju ha ont efteråt! De enda problemen jag har haft med mina hål är att de kan ömma om jag använder oäkta smycken - men det beror ju på överkänslighet.

Om mina framtida barn vill ta hål i öronen i så ung ålder som 11 år, och jag av någon anledning går med på det, skulle jag ändå ta med dem till en piercingstudio, alternativt ta hem en piercare. Tycker de att nålen är läskig så är de väl helt enkelt inte redo att ta hål i öronen och då får de vänta tills de är tonåringar. Eller vuxna. Typ 26 kanske. ;)

Jag har kollat några websidor för piercare i min närhet - en av dem är en sexshop (som för övrigt drivs av en tjej som gick ett tag i min klass på gymnasiet) - känns föga intressant att besöka. En annan av en ung kille med många smycken här och där (och marknadsföringsbilderna är långt ifrån bara "hål i öronen")
Ingen av dem beskriver hur det hela går till, det är inte särskilt förtroendeingivande...
Övriga, som jag kunnat hitta, är tatuerare och ingen av dem nämner piercning på sin websida.

Nu har jag inte läst hela tråden MEN, jag bor i Kalmar och måste bara inflika ang den unga piercaren :) när jag tog hålet i min tunga tyckte jag att det var jobbigt. Men han var såååå pedagogisk och lugn, förklarade allt noggrant och kände av att jag var spänd - då tog han paus och förklarade lite. Jag blev väldigt positiv överraskad.

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 572
Senast: Liran
·
Övr. Barn Lite kortfattat : I slutet på 2012 fick jag veta av en lärare på äldsta sonens skola att de skulle göra en orosanmälan till...
Svar
7
· Visningar
2 102
Senast: Meibla
·
Övr. Barn Hej! Är sedan ett halvår sambo och för 6 v fick vi vår första barn. Vi flyttade till annan del av landet för ca ett halvår sedan pga att...
2
Svar
39
· Visningar
6 130
Senast: sona
·
Äldre Ja, det gör ju jag har jag förstått nu efter drygt en vecka. Det är riktigt intressant, är "bara" 11 år sedan jag senast bodde i en...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
9 452
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar