Haflingertråden del V!!!

Sv: Haflingertråden del V!!!

KL

Tack Eldfuxen och Stormpil för uppdatering och bilder

Grattis till alla bukefalisters fina resultat!! Det var ju verkligen toppen för alla!

Får man fråga hur många som ställde upp i varje klass?

Jag kännde inte igen Carmen från förre året och Atlas såg finare ut än förre året enligt mig - mer högställd. Men det kan ju vara bilderna som luras.

Håller med om att Saffi är en skönhet:love: Är det hon som är mammatill Shone? Då förstår man ju var hon har fått sin man i från.

Hur gammal är Marquesa nu?

Är Silly i släkt med Sindy? Finns det inte en liten likhet mellan dom?

Ja just det! Corvette är ett bekant namn, men tror ej jag sett hästen. Skulle vara jättekul om du la ut ett par bilder :)
Waquero känner jag väl till, han är en imponerande häst!
Grattis till till vinsten! :)

Bildbomb!

Marquesa

28618568.jpg

Utte skrev: Extra imponerad måste jag säga att jag är av tant Marquesa.:love:

Måste bara instämma med Utte. Marquesa är 24 år och så otroligt väl bibehållen.

Och vad tiden går. :crazy: Marquesa är den första häst / haflinger jag ägt. För 21 (TJUGOETT) år sedan köpte jag henne i Ebbs. Och för 16 år sen kom de la Isla med familj hem till oss för att titta på en haflinger som vi hade till salu. Lilla de la Isla (ni kan tänka er hur liten hon var för 16 år sen :rofl:)kom in på gården, gick rakt fram till Marquesa, tittade henne i ögonen - tror det bara sa klick :love: Problemet var bara att det inte var Marquesa som var till salu. Marquesa var dräktig med Queso i magen och det fölet hade jag tänkt behålla till varje pris. Men envisare barn än de la Isla har nog inte funnits. Hon väntade ut dräktigheten, fölningen och litet till - sen fick hon köpa Quesan och där har hon stannat, den lyckliga hästen.

På fotot försöker jag åter lära Marquesa att öronen skall peka framåt när hon blir fotograferad.

Och har ni sett så slank hon är:angel:

Knapplån

Som ni kanske märkt är jag och har varit aningen klistrad vid datorn idag :P Menmen, är man ledig och sjuk på samma gång så är man! Haha. Ridit har jag ju redan gjort.
Har också klickat runt på massa olika haflingersidor, och fascinerats av diverse hingstar och ston.
Såg bland annat att hingsten Normer-G var till salu och skulle tas ur avel pga av att "han inte kunde tillföra något positivt i svensk haflingeravel". Va? Jag sitter här som ett frågetecken:confused: Han som är jättefin! Ska han kastreras? Jag vill inte bara ha "moderna" hingstar kvar! Jag som gillar de av lite äldre modell. Det komer inte bli lätt för mig när jag ska hitta hingst till Havanna....
Vad är det egentligen som håller på att hända? Kommer alla haflinger med lite krafigare typ försvinna? Varför ska vi hela tiden sträva åt små små tunnisar? Näe, det går jag inte med på!

P.S: Det fanns ingen info om stam på Normer, någon som vet?

Svarar från andra tråden

Citat:
Ursprungligen postat av Poison-heart
Hehe nä, men man får passa på en dag som denna å fota och ha sig. En sådan chans får man ju inte på ett tag! Eller ja, ett år.

Det finns massor av haflinger att fota runt om på premieringar i år. :)

Visserligen ibland bara enstaka på varje plats (som Dingle och Henån) och två som i Bollerup idag -

men imorgon visas 7 haflinger (mycket fina gissar jag) i Svenljunga. Ungefär kl 10 börjar haflingerna visas - värt ett besök :banana:

och i Rättvik 29 eller 30 augusti visas hela 13 haflinger på samma gång :banana::banana:

Hä bara å åk som Stenmark sa. Åk och fota alltså! Det gör jag:idea:

Jo det är sant, det blir ju några stycken ;)
Det är ganska haflingerfattigt i dessa krokar tycker jag visserligen :/
Man är ju inte lite sugen att åka upp och kika på alla som ska visas i Rättvik, men det är en bra bit härifrån!

Tack!
Det finns inte så många bra foton på Corvette tycker jag...

Här från ett dressyrpass i våras
27139397.jpg

27139384.jpg

Det här tror jag är det nyaste :D
28033334.jpg

Och det här är drygt ett år sedan. Vad tiden går fort!
21021797.jpg

Ja just det! Corvette är ett bekant namn, men tror ej jag sett hästen. Skulle vara jättekul om du la ut ett par bilder :)
Waquero känner jag väl till, han är en imponerande häst!
Grattis till till vinsten! :)

*kl*

Så var vi hemma allihop efter en fullständigt mardrömslik dag. Vi är chockade och trötta men förutom några skrubbsår på Waradero helt oskadda. Jag orkar inte berätta mer om vad som har hänt just nu så ni får bara en liten premieringsrapport.

Waradero fick 37p (88876) och jag kan lova att en 6:a på traven var en helt fantastisk prestation av Waradero efter omständigheterna. Det var min tränare som visade (jag vet, jag är en fegis) och de fick kommentaren "mycket väl visad".

Nennans 3-åriga Avella, som ju också var med på riks i lördags, fick 37p idag.

:eek: Vad han växt till sig! Gudars vilken vackring :love:

Men du måste berätta vad som hände så fort du orkar!

Ååh vilken sötnos han är :love:
Ja du måste berätta vad som hände, snarast!
Fick inte Avella typ 40 poäng på riks? Var det Morgan Johnsson som dömde?

Vad fin han är:love: I mina ögon är han väldigt lik Romeo fast störra;)

Grattis till det fina resultatet. :bow:Hoppas vi snart får höra vad som gjorde denna dag så mardrömslik.

*kl*
Hej alla vill gratulera alla till allas fina resultat ni fått på riks och premieringar:bump:
Här kommer Gesas resultat från dagens premiering i Svenljunga allt gick kalasbra hon var så duktig:love: Hon fick 887108= 41 p :bump: Jag blev så glad att jag nästan började gråta:o men en 10:a på skritten och orden en exellent skritt det värmer:laugh: Hon fick fina vitsord som Mkt bra rastyp, högrest. Och fina omdömen på gångarterna. Så jag är så glad för min tjej:love: Jag fick några lite sämre bilder med mobilen då kameran är paj:mad:
dsc00192_46474002.jpg

Liknande trådar

Hundavel & Ras Såg precis att det från och med nästa år blir obligatoriskt att genomföra test av andningen på mops samt engelsk och fransk bulldogg...
2
Svar
37
· Visningar
3 448
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
1 916
Senast: MML
·
Skola & Jobb En av grannarna ska ta studenten. Hon kom över och bjöd in oss. Det var trevligt. Vi snackade lite om just att ta studenten. Ska det...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 410
Senast: Halcyon
·
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
412
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka