Haflingertråden del V!!!

Sv: Haflingertråden del V!!!

Ja Abendsturm som står hos Wolfgang på Pony park? Han är fin :love: Har också kollat in honom!
Nilton är superfin, synd att han inte är "ren".

Ja det är den Abendsturm:) visst är han sagolik:love: Är Nilton inte renrasig? Jag har inte kollat så noga än utan mest gått på utseendet och det tilltalar mig mkt:love:

Nilton har lite främmande blod i sig, men det är "inget man behöver bry sig om" ifall man har ett renrasigt sto :)(om man inte riktat in sig på tyroleravel dvs). Tycker också att han är en tjusig hingst.

Citat från Niltons hemsida: "Nilton tillhör stambok avd.1 och har 1,56% främmande blod och alla avkommor efter renrasiga ston (dvs max 1,56% främmande blod) kommer att registreras som haflinger."

Ja det finns så många snygga tyrolska hingstar! Gillar Avalon också. Ja som sagt, det finns jättemånga att välja bland.
Och som De la isla sa att Nilton har en ganska obetdlyg procendel arab i sig så har jag på något sätt fårr för mig att jag ändå vill avla med "helt rena" hingstar ifall jag ska ta föl :)

Ok:) då hänger jag med:idea: men då är han ju ändå intressant:bump: För jag är nog inte intresserad av tyroleravel då Gesa inte är nån tyrolerhaflinger:p tack för svaret:bow:

Jo jag förstår hur du tänker;) och hade jag ett tyrolersto hade jag nog tänkt som du. Men jag tilltalades så av meriterna bak i Niltons stamtavla, han har ju mkt dressyrblod i sig efter vad jag förstår:) och det gillar jag:bump: Men som sagt vi får väl se när det blir aktuellt:) Tack för dina tankar :bow:

Jo men då tänker du ju helt rätt ;)
Jag har ett tyrolersto och vill gärna fortsätta med tyrolerhingstar sedan, fast Nilton är lockande så blir det nog inget med det.

10 på skritt WOW den skritten skulle jag vilja se!:)
Jättegrattis till dom fina poängen!:laugh:

Utte
med tanke på vilken resa ni haft så borde du verkligen vara stolt över din lilla grabb, att prestera efter en sån färd kan inte vara lätt och han fick ju bra poäng på extriören vilket är viktigast, rörelserna kan man ju förbättra!
vad fin han är på bilden, han börjar verkligen bli vuxen nu!;)

*kl*

Här kommer Gesas resultat från dagens premiering i Svenljunga allt gick kalasbra hon var så duktig:love: Hon fick 887108= 41 p :bump: Jag blev så glad att jag nästan började gråta:o men en 10:a på skritten och orden en exellent skritt det värmer:laugh: Hon fick fina vitsord som Mkt bra rastyp, högrest. Och fina omdömen på gångarterna. Så jag är så glad för min tjej:love: Jag fick några lite sämre bilder med mobilen då kameran är paj:mad:
dsc00192_46474002.jpg

Grattis! Fantastisk fina resultat, förstår att tårarna av stolthet var nära, 10 på skritt inte illa. Ett väldigt fint sto du har...... Lycka till och hoppas få ser mer av henne i framtiden!:laugh:

Tusen tack:bow: alltid kul när någon mer än en själv gillar sin häst;) Vill passa på att lyckönska din fina Alpkogel i Tyrolen nu med:bow::)

Tusen tack:bow: alltid kul när någon mer än en själv gillar sin häst;) Vill passa på att lyckönska din fina Alpkogel i Tyrolen nu med:bow::)

Ja, det kan vi väl alla instämma i! Man blir ju själv partisk, så om någon annan säger något positivt och verkligen menar det, vilket jag gör när jag säger något, då blir man stolt!!:laugh:

:bow: Tack, jag hoppas att han sköter sig:D På Fohlenhof bland det "gammla stallfolket" var den omedelbara reaktionen positiv och att han har mycket av sin far, altså en klar Alpenstein son (och inte mig emot:laugh:).

Jag har ett tyrolersto och vill gärna fortsätta med tyrolerhingstar sedan

Abendsturm är jättefin, men vill du avla på tyrolerhingstar så får du välja någon annan, för han är en tysk hingst. Tyskfödd med tysk mor, ja hela mödernet är tyskt! Och han är mig veterligen inte godkänd för "tyroleravel". Men som sagt, fin är han! :)

Yes, liz. Weltwind är tyrolsk - han godkändes i mars 2002 på Fohlenhof/Ebbs! Eldfuxen vet, för Eldfuxen var där :cool:

Och idag, kära vänner, har vi firat ett litet jubileum här! :banana: :bump: :banana:

För exakt 20 år sedan var vi nämligen på vår första premiering! :banana: Den 26/7 1989, i Gräfsnäs, för att vara helt exakt. Med oss hade vi inte mindre än 4 haflinger: Sindy :love: (som stambokfördes, med nummer 303), hennes då ettårige son Nixi, Marcella (som också stambokfördes, med nummer 301) och Marcellas son Knappekullas Winterson (Winterson) som sedermera stambokfördes med nummer 6, men som då fortfarande var en liten bebis! :love:

Många år senare fick Sindy ett hingstföl e. Winterson, nämligen Eldfuxens Wacker. Så de "finns kvar här" allihop på ett sätt - Sindy, Marcella och Winterson, fast Sindy numera är en hästängel, Winterson flyttade till Tyskland, och Marcella flyttade först till Tyskland (PonyPark, bara för att knyta ihop lite med ovanstående inlägg ...) och sedan vidare till Spanien!

Oj vad jag känner mig nostalgisk så här i sommarnatten ...

Jo för är de inte så att de hästar som har ett nummer, (tex han har väl 272/T) som avslutas med ett T är tyrolerhästar? :D
Hur som helst, någon som vet fler Weltwindavkommor? Skulle vara kul att se :)

Jo för är de inte så att de hästar som har ett nummer, (tex han har väl 272/T) som avslutas med ett T är tyrolerhästar? :D
Hur som helst, någon som vet fler Weltwindavkommor? Skulle vara kul att se :)

De kan även sluta med DK (Danmarks avdelning av Tyroler-Stamboken) där svenska tyrolerhaflinger intill nu stambokförts vid stamboksföringen i Tyrol.
Till exempel den nygodkända danska tyroler hingsten liz.402/DK Alonox Stenbek efter tyrolerhingsten liz.301/T Alpkogel.
Även stona stamboksförs på samma vis t.ex 16101/DK Flox (liz.402/DK Alonox´s mamma)
Sverige (STH) får sin bokstav när STH får sin egen avdelning i Tyrolerstamboken.:banana::bump::bow::):rofl:

Hej på er!

Jag var också i Svenljunga den 22 juli - utan häst men med kameran till hands.

Så här får ni se Gesa igen :)

GesaSvenljunga2009Bukecopykopiera.jpg

Liknande trådar

Hundavel & Ras Såg precis att det från och med nästa år blir obligatoriskt att genomföra test av andningen på mops samt engelsk och fransk bulldogg...
2
Svar
37
· Visningar
3 448
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
1 913
Senast: MML
·
Skola & Jobb En av grannarna ska ta studenten. Hon kom över och bjöd in oss. Det var trevligt. Vi snackade lite om just att ta studenten. Ska det...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 410
Senast: Halcyon
·
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
412
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka