Haflingertråden del V!!!

Sv: Haflingertråden del V!!!

Mera bilder:bump:
dsc00190_46473963.jpg

dsc00188_46473926.jpg

dsc00199_46474054.jpg

Hemma igen:banana:

Tack så mkt:bow: Hon är efter Namibia och ue. Nevado båda är Tyska hingstar. Hon har liz. Nordwind i 3:e led samt Afghan på Pappans sida. Dom är väl lite mer kända:)

Okej :) tror jag har frågat d förr nu när du säger det ;) Minne som en guldfisk har man!
Ska du avla på henne?

Ett stort grattis till det fina resulatet! Gesa är jättefin :love:

Jag undrar precis som Poison-heart om du planerar föl i framtiden?

Tack allihop!

Ni ska få storyn, men jag tar den i gnäggtråden.

Poison-heart, det var Roland Fransson som dömde på Bollerup.

Tackar så mycket för alla vänliga ord om min lilla tant:love:

Om någon vill se hur en 24-årig veteran ser ut in action kan man kika här: http://www.youtube.com/watch?v=Gbxeu6HCdz0
(att filmen är lite darrig ibland beror på att kameraskötaren även hade min hund att hålla reda på:))

Utte- Usch, vilken fruktansvärd utflykt! Får alldeles ont i magen när jag läser din berättelse, vet precis hur hemskt det känns när de hänger över bommar, mellanväggar mm. Tur att ni klarade er någorlunda helskinnade och att det finns hjälpsamma mmänniskor:bow:!
Waradero ser iaf hur söt ut som helst på bilden!

Ja, jag är ett envist barn;)
Hon var värd all väntan och vi är så glada att vi fick köpa henne:love:

Det krävdes hårdbantning för att uppnå denna slanka form, till damens stora missnöje:rofl:

Tack alla för era fina kommentarer:bow::laugh: Och ang att skaffa föl så blir det nog svårt att låta bli nu:love: det var flera som kom fram och undrade varför jag inte betäckt henne redan. Så vi får väl se nästa år om vi kan hitta en lämplig pappa:d.

Waooh vad läcker hon är:love: helt fantastiskt vacker och bibehållen hoppas att Gesa kan vara så fin när hon är 24 år:bump: Grattis till fina poäng! Verkligen välförtjänade:bow:

Åh vad kul! :) Nu blev man nyfiken på å veta vilken pappa du kommer till att välja :D Finns en hel del fina, både här och utomlands ;)
Hur som helst önskar jag dig lycka till!

Tack:) Jag har inte tittat så mkt men Har sett en hingst som jag tycker är ursnygg han heter Abendsturm :love: sen är det en hingst i sverige som heter Nilton en stor hingst med mkt utstrålning tycker jag:d men vi får väl se vad som finns när det blir aktuellt:) Men Nilton är en stark kandidat:love:

Åh, tack tack! Ja, det är härligt när de får vara pigga och glada fastän de börjar bli lite till åren.

Veterinären som vaccinerade hästarna för ett tag sedan tyckte att hon var väldigt fin. Hennes kommentar angående Quesas 24 år var:
-Jamen, då är hon ju nyss inriden! De blir ju hur gamla som helst:laugh:

*kl*

Grattis Gesagirl! Hon är jättefin! :bow:

*Slut på knapplån eller nåt*

de la Isla, Marquesa är FANTASTISKT fin! Och som hon rör sig! Mjukt som en liten katt! :love:

Och apropå veterinärer och gamlingar: När Sindy vaccinerades som 32-åring så missförstod veterinären mig när jag sade att jag haft henne i 23 år. Vi pratade lite om att hon börjat tappa lite ryggmuskler, och veterinären sade att det var ju verkligen inte mycket för att vara en så gammal häst. De flesta 23-åringar var verkligen inte så fräscha, menade hon. Jag upplyste då lite försiktigt om att hästen i fråga inte var 23 utan 32 år och vet. såg ut ungefär så här: :eek: (minus den blå ansiktsfärgen, förstås! :rofl:)

Jag ÄLSKAR gamla, visa hästar! :love: Om nån nu skulle ha missat det ...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Såg precis att det från och med nästa år blir obligatoriskt att genomföra test av andningen på mops samt engelsk och fransk bulldogg...
2
Svar
37
· Visningar
3 448
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
1 913
Senast: MML
·
Skola & Jobb En av grannarna ska ta studenten. Hon kom över och bjöd in oss. Det var trevligt. Vi snackade lite om just att ta studenten. Ska det...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 410
Senast: Halcyon
·
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
412
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10