Haflingertråden del V!!!

Sv: Haflingertråden del V!!!

Åh vad fina era flickor har blivit! :love::love:

Flicka har ju mognat något helt otroligt!! Hur stor är hon nu? (Jag vet, jag är lite insnöad på mankhöjder. :D)

Och vilken fin form de ser ut att vara i! Jag tyckte du skrev tidigare att de gick på bete. Hm, jag inser att jag måste göra något åt Waraderos kulmage innan den 21:a. :cool:.

Jättekul att få se bilder på skönheterna!

Åh vad fina era flickor har blivit! :love::love:

Och vilken fin form de ser ut att vara i! Jag tyckte du skrev tidigare att de gick på bete. Hm, jag inser att jag måste göra något åt Waraderos kulmage innan den 21:a. :cool:.

Kulmage var ordet, sa Bull.

Du kommer inte att få se några foton av dem i profil - för där är det bara kulmagar som gäller :D

Vi valde att åka till Julita den 27 juni trots 21 mils resa enkel väg i stället för till vår närmsta premieringsplats Jälla, 4,5 mil, för Jällas premieringar är sista dagarna i augusti och vid det laget hade nog våra flickor inte fått plats samtidigt i transporten. Det är ohyggligt vad de lägger på hullet :eek:

Men som sagt, de var smällfeta redan den 27 juni. Vad gör man?

Själv har jag inte hämtat mig från överraskningen att jag fick ett diplomsto. Jag hade inte väntat det, ärligt :crazy:

Och det är första gången jag fått ett diplomsto - kanske för att jag aldrig tidigare visat ett 3-årssto :rofl::rofl:

Åh vilka charmtroll! Vilken fin stjärns Cassiopeia har!
Kul med Firas föl också :) Ännu ett grattis!

Åh, jag glömde ju att berätta att i förra veckan var veterinären här och ultraljudade Fira, och hon är dräktig! Nu hoppas jag att hon behåller sitt lilla "föl" i år.

:banana: :bump: :banana: :bump: :banana: :bump: :banana:

Nej men det här inlägget missade jag ju totalt, GRATTIS!!! :bump:

:rofl: :rofl: Fast domarna verkar ju inte ha brytt sig om kulmagarna iallafall, då finns det ju hopp. :laugh:

Fast rent allmänt har domare större tolerans när det gäller hull på avelsston ...:rofl:

Men vad jag vet också är att "din" domare är ganska hulltolerant. Jag vet en som visade en överfet haflinger för honom och som nästan bad om ursäkt för det och han bara skrockade: "Mat är gott" :rofl:

Och så borde de ha mer förståelse för att man inte kan träna bort kulmagar på unghästar.

Jag håller tummarna den 21:a:)

Och så borde de ha mer förståelse för att man inte kan träna bort kulmagar på unghästar.

Huhu, den 18:e närmar sig med stormsteg, och jag tycker mig se Havannas kulmage växa och växa. :eek::eek: Sannerligen går det inte att träna bort denna mage, även om vi promenerar en del. Förhoppningsvis är jag väl inte den enda haflingerägaren vars häst har en liten kulmage :angel:

Åh, jag glömde ju att berätta att i förra veckan var veterinären här och ultraljudade Fira, och hon är dräktig! Nu hoppas jag att hon behåller sitt lilla "föl" i år.

Nej men jösses........ Detta har jag ju helt missat!!:D
Dubbelt GRATTIS!!!!

Är ju inte inne på avel sidan så ofta längre men det här är ju riktigt roligt!!!

Grattis till diplom och dräktighet!!

Själv har jag inte hämtat mig från överraskningen att jag fick ett diplomsto. Jag hade inte väntat det, ärligt :crazy:

Och det är första gången jag fått ett diplomsto - kanske för att jag aldrig tidigare visat ett 3-årssto :rofl::rofl:

GRATTIS till dig också Dailan Kifki

Förstår precis hur du känner dig......... Stolt och nöjd:D:bump: och det är välförtjät!
Massor av grattis kramar!!!:D:rofl:

*Knapplån*

Kort rapport från årets riksutställning för haflinger! (Med reservation för om jag har missuppfattat någon poäng)

Det blev samma "topp 3" som i fjol, men i omvänd ordning:

BIS: Silly e. Nabucco u. Susse (43 poäng)
BIM: Atlas - F e. Antinor u. Nikita (42 poäng)
3:a totalt: Övregårdens Carmen e. Eldfuxens Wacker u. Cashmir (42 poäng)

Det var Sillys tredje BIS vid riks! :bow: Hon blev även 1:a Reserv-BIS vid "bästa riksutställningen ever" (enligt mig) i Borås 2001.

När det gäller övriga bukefalisthästar (förutom Atlas alltså) så har Poison-heart redan rapporterat om Havanna (37 p.) i gnäggtråden, golden_tinkas Nimbus vann bland ettårshingstarna (jag har inte full koll på poängen där, så törs inte skriva något om det), Nennans Avella vann klassen för treåriga ston, och de la Islas Marquesa vann veteranklassen. Hon var ensam i klassen, så det var ju väntat ;), men med 41 poäng var hon en riktigt värdig vinnare! Bra gjort av en "gammeltant" tycker jag! :bow:

GRATTIS ALLIHOP!

33.gif
33.gif
33.gif

Senast ändrad:

Och så knapplånar jag mig själv och berättar att jag alldeles nyss fick rapport från en sommarpremiering, där en god väns treåriga haflingersto - Vanja e. Nilton u. Valentina fått diplom! Ännu mera grattis!

Bildbomb!

Marquesa

28618568.jpg

Lilla Havanna

28618858.jpg

28621563.jpg

Atlas F

28621633.jpg

28621625.jpg

Nimbus

28618563.jpg

Avella

28621703.jpg

Saffi
28621680.jpg

Hurricane

28621685.jpg

Flimmra
28621652.jpg

Sist men inte minst

Övregårdens Carmen
28621596.jpg

och Silly

28623145.jpg

Tillsammans
28621638.jpg

Tack!:)
Fyller på med Nimbus resultat 88887 = 39p
och Nisse som kom tvåa i klassen för ett-åriga hingstar fick 88877 = 38p

Och tack till Stormpil :bow:

Du är ju bara fantastisk :banana:

Vilka fina foton - men det var ju också mycket, mycket fina haflingar :love:

Och GRATTIS till alla som jag säkert glömde att gratulera igår.
GRATTIS :bow::bow:

Jättefina bilder!:laugh:

Och jag har hittat en ny favorit! Saffi:love: Vilken skönhet!
BIS, BIM och reserv BIS i all ära men Saffi var enligt mig, vackrast!;)

kl

Tack till Eldfuxen för rapport och Stormpil för fantastiska bilder på fantastiska haflinger. :bow:

Vad roligt att det gick så bra för alla bukefalister! :bump:
Ett riktigt stort grattis till GT, de la Isla, Poison-heart och Nennan. :banana: (Hoppas att jag inte glömde någon).

Extra imponerad måste jag säga att jag är av tant Marquesa. :love:

Vilka fina bilder! Vad kul att du fotat Havanna :D Får jag sno dom?
Förresten, vilka flingor har du? Är lite glömsk :(

Tack! :D Sno bilderna du.

Vad jag har för flingor?
Corvette och Stormwind är våra 6-åringar.

Och nummer 1, Knappekullas Waquero, som ju inte bor hemma för tillfället.
Här från förra helgen när de bl.a. vann Msv B:
28528333.jpg

28529001.jpg

Men ingen utav dom var med i helgen.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Såg precis att det från och med nästa år blir obligatoriskt att genomföra test av andningen på mops samt engelsk och fransk bulldogg...
2
Svar
37
· Visningar
3 448
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
1 916
Senast: MML
·
Skola & Jobb En av grannarna ska ta studenten. Hon kom över och bjöd in oss. Det var trevligt. Vi snackade lite om just att ta studenten. Ska det...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 410
Senast: Halcyon
·
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
412
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka