Haflingertråden del V!!!

Sv: Haflingertråden del V!!!

På vanlig svensk premiering är det springa fint på rak linje som gäller!:)
Det brukar ligga bommar utlagda på en rak rad som man ska hålla sig längst med, visare och häst på vänster sida bommarna!

Visst är det så att även ettåringar döms i trav? För det var någon som sa att ettåringars trav inte dömdes.
Jag har ju funderat på att tränsvänja Havanna innan premieringarna i sommar, för hon har blivit en riktig busa! Hoppar och far som en värsting, stegrar och sparkar bakut. Ibland undrar jag nästan om det är en hingst i fel kropp, haha.
Ni som visat ettåringar, brukar visa dem i grimma eller?
Jag har nästan funderat på att låta syster yster som visat häst en del tidigare visa Havanna, för jag har inte så mycket erfarenhet på den fronten:angel:
Samtidigt vill jag ju givetvis visa min egen häst, men vill ju inte sabba:o

Senast ändrad:

Visst döms dom i trav!:)
när jag har varit med har ettåringarna (ston) alltid visats i grimma, ev har nån haft kedja under hakan om den vart bufflig!
fast det finns ju inget som säger att du inte kan visa i träns om du känner att du har bättre kontroll över henne då!;)
Jag har ju hingst så han skall enligt hushållningssällskapets regler visas i träns, men jag ska höra om jag inte kan visa honom i showgrimma istället, han är ju inte träns van och kommer gå på bete ett bra tag framöver utan möjlighet till träning:angel:

Du har väl anmält dig? sista anmälningsdagen är på fredag!:)

Okej tack :)
Det går upp och ner, vissa dagar är hon jätteduktig, och hon går visserligen att leda finfint i repgrimma för det är vad jag brukar använda på promenaderna. Jag har inte tränsvant henne än, för jag tyckte att det skulle räcka att göra det vid cirka 1½ års ålder.
Däremot hatar Havanna att trava när jag leder henne, hon blir galen, så därför försöker jag att träna på det, men sist gång slutade det ju med sjukhus (mitt fel givetvis) :angel:
Jag har anmält henne till sommarpremiering i Dingle och har även anmält mig till haflingerriks.
Vilka mer ska visa sina pållar på riks i Trollhättan? :D

för mej blir det för långt att holka transport så jag nöjer mej med premiering i örebro.
Men självklart kommer jag och kollar på er på riksen!
Kul när några man "känner" ska vara med;)

Jo det förstår jag! Hade det inte varit så att jag bara hade några mil dit så hade jag förmodligen inte åkt dit alls, och än mindre visat någon häst. Så nu har man verklig tur :D
Ja, det känns jätteroligt att man antagligen kommer träffa lite folk där från buke osv ;)

Vilka mer ska visa sina pållar på riks i Trollhättan? :D[/QUOTE]

Vi åker med 2st, ska bli redigt kul.

Vi har anmällt Atlas-F och ett sto som heter Mareika:rofl:

Vilka mer ska visa sina pållar på riks i Trollhättan?

[/QUOTE]
Fått mail att Winnetou är anmäld till Trollhätten.

Senast ändrad av en moderator:

Ja ska bli jätte kul, sen kommer Solveig följa med med sitt 1 åriga sto efter Wilco, och så vet jag att Ajax ( e:Atlas-F ) som blev bästa föl förra året så dit oxå för att en bedömning så de vet om de ska spara honom eller ej.

Ni som visat ettåringar, brukar visa dem i grimma eller?

Jag brukar visa i visnings grimma den har ju en kedja på som man kan sätta i munnen om det behövs, annars tycker jag att den är finast på unghästar.

Ja ska bli jätte kul, sen kommer Solveig följa med med sitt 1 åriga sto efter Wilco, och så vet jag att Ajax ( e:Atlas-F ) som blev bästa föl förra året så dit oxå för att en bedömning så de vet om de ska spara honom eller ej.

Det ska bli kul att se hur Ajax utvecklats, han var ju jättefin som fölunge!
Och kul att det ska visas såpass många åringar!:)

Det ska bli kul att se hur Ajax utvecklats, han var ju jättefin som fölunge!
Och kul att det ska visas såpass många åringar!

Ja du vi får väl se om vi får honom i trimm tills dess, var och hämtade honom i Stockholm idag, han var så rund o go, så här får vi börja träna om det ska bli något bra av att.

Jag kan känna att han är lite liten, när jag ser bilderna på dina killar känns de mycket större.

Jag får för mig att Havanna också är liten, fast alla säger att hon blivit så stor, och när man ser de gamla bilderna på henne så ser man stoor skillnad! Hon är cirka 130 cm i mkh, hur stora är era pojkar?

till Warsteiner och Poison-heart

Nimbus var 137cm (+ - nån cm) idag på sin ettårsdag, vet inte om det är stort eller litet! men jag hoppas att han blir stor!:)
men han har ju varit stor sedan födseln, Nisse som borde ha kommit ikapp nu är ca 3-4cm mindre!

Då har Havanna några veckor på sig att växa ikapp dem ;) haha.
Den lilla gumman har blivit förkyld. Hon hade 40.2 graders feber igår och hostade som en tok! Jag trodde inte att hästar kunde bli förkylda, i alla fall är det inget jag har tänkt på. Veterinären sa i alla fall att det var lugnt, för hennes aptit är ju lika stålande som vanligt!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Såg precis att det från och med nästa år blir obligatoriskt att genomföra test av andningen på mops samt engelsk och fransk bulldogg...
2
Svar
37
· Visningar
3 448
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
1 913
Senast: MML
·
Skola & Jobb En av grannarna ska ta studenten. Hon kom över och bjöd in oss. Det var trevligt. Vi snackade lite om just att ta studenten. Ska det...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 410
Senast: Halcyon
·
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
412
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10